۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۴۳۷۷۴۵

هشدار دارالافتای مصر نسبت به پذیرش داعش از سوی جهانیان

مرکز رصد داعش وابسته به دارالافتای مصر تشکیل دولت از سوی جریان تروریستی داعش را غیر ممکن توصیف کرد.
داعش

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از البوابه نیوز، مرکز رصد داعش وابسته به دارالافتا مصر طی گزارشی با عنوان «داعش و جنگ تشکیل حکومت»، به بررسی تلاش این جریان تروریستی برای تشکیل حکومت در سوریه و عراق پرداخت و خاطرنشان کرد: داعش در تازه‎ترین اقدام خود شرح مفصلی از جزئیات ساختار، درجه‎های مسؤولان و اسامی ولایت‎های زیر مجموعه آن منتشر کرده است.

 

این مرکز افزود: داعش همچنین سکه دینار طلا را به عنوان پول رسمی مناطق تحت نفوذ خود اعلام کرده است.

 

مرکز رصد داعش تشکیل دولت را از اهداف و دغدغه‎های فکری این جریان تروریستی دانست و تصریح کرد: داعش کشورهای منطقه را به 35 ولایت تقسیم کرده است که 19 عدد آن در سوریه و عراق و 16 ولایت دیگر در سایر مناطق قرار دارد. تدوین برنامه درسی در راستای ایدئولوژی و افکار داعش بخشی دیگر از برنامه‎های آنان محسوب می‎شود.

 

این مرکز وابسته به دار الافتا مصر بیان داشت: داعش باوجود اینکه قدم‎های کوچکی در راستای تشکیل دولت اسلامی در کشورهای منطقه برداشته است، توانایی تشکل دولت را ندارد.

 

مرکز رصد داعش ادامه داد: امیدواریم که مجامع جهانی حضور دولت داعش در منطقه را به رسمیت نشناسد زیرا این جریان تروریستی همه قوانین بین المللی را زیر پاگذاشته و به هیچ مرز جغرافیایی پایبند نیست./994/ب902/د

مترجم: عارف ابراهیمی

ارسال نظرات