۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۴۳۷۷۴۴
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

برجام چیزی برای ذوق زدگی ندارد

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: ذوق زده شدن نسبت به موضوع برجام که عملا هنوز تحقق پیدا نکرده است افراط و کاری است که با اساس برجام مخالف است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با توجه به ادعاهای بان کی مون و مرکل صدر اعظم آلمان علیه برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران، باید گفت دشمنان نظام همچنان بدون در نظر گرفتن موارد مطرح شده در برجام سعی بر ایجاد تنش علیه جمهوری اسلامی ایران در دنیا را دارند آن هم به این دلیل که مواضع جمهوری اسلامی با مواضع آنها مخالفت دارد؛ لذا در این خصوص ملت و مسؤولان باید هوشیار باشند و بدانند که با تکیه بر غیر نمی توانیم استقلال خود را محفوظ بداریم؛ پس ما باید روی پای خود بایستیم و با دشمنانمان مقابله کنیم تا همچنان استقلال خود را در دنیا حفظ نماییم.

 

با توجه به ادعاهای بان کی مون و مرکل صدر اعظم آلمان علیه برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران برآن شدیم تا با حجت الاسلام صفر قربانپور، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت و گویی را حول این محور انجام دهیم که در ذیل می آید.

 

رسا ـ بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد مدعی شده که آزمایش های موشکی ایران با روح برجام همخوانی ندارد، خانم مرکل صدر اعظم آلمان نیز مدعی شده که ایران مقررات شورای امنیت درباره توقف برنامه موشکی را نقض کرده است. تحلیل حضرتعالی در این باره چیست؟

 

باید قبل از هر چیز خدا را شاکر باشیم که نظام مستقل و حاکمیت دینی با مبنای ولایت فقیه را در دنیا داریم و باید به همین دلیل قدر این نعمت بزرگ را بدانیم و با حمایت و پشتیبانی از این نعمت بزرگ کاری کنیم تا شاهد ایجاد حاکمیت هایی با مبنای ولایت فقیه در نقاط مختلف دنیا نیز باشیم. ضمن اینکه جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر تنها حاکمیتی است که در دنیا با مبنای ولایت فقیه تشکیل شده و محوریت آن انقلاب اسلامی و ارزش های دینی و ولایتی است؛ لذا دنیا و به ویژه دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران باید بدانند اظهارات و ادعاهای بی اساس استکبار، آمریکا، سازمان ملل و دبیر آن علیه وضعیت موشکی ایران یا مباحث دفاعی ما در مرزها هیچگونه ارتباطی با برجام ندارد.

 

در واقع مطرح کردن این ادعا از جانب دشمنان ایران اسلامی به  گونه ای تعمدی است تا ایران را از مواضع انقلابی و اسلامی که در پیش دارد باز بدارند اما آنها باید بدانند که این ادعاها همچون دیگر ادعاهایشان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران پوچ و توخالی است. آنها مانند مطرح کردن جریان دفاع ایران از فلسطین، لبنان و یا سوریه که هر کدام جایگاه خاص خودشان را دارند می خواهند ایران را به کشوری ضد حقوق بشر به مردم دنیا معرفی کنند در حالی که جمهوری اسلامی ایران طبق دستورات اکید دین اسلام و راهنمایی های امام راحل و مقام معظم رهبری همواره حامی مظلوم و ضد ستمگر است.

 

استکبار می خواهد با زیر سوال بردن مباحث موشکی و دفاعی ما و یا با زیر سوال بردن حمایت های ما از کشورهای مظلوم و مسلمان همچون لبنان و فلسطین، سوریه و بحرین به تعبیری ما را به حمایت از تروریسم متهم کند و در دنیا کاری انجام دهد تا جمهوری اسلامی ایران را به کشوری ضد بشر و مخالف حقوق بشر و به نظامی بی عدالت در دنیا معرفی کند. در واقع آنها می خواهند با متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به حمایت از گروه های تروریستی ما را با چهره ای بد در دنیا به مردم معرفی کنند در حالی جمهوری اسلامی ایران حامی مظلوم و ستمدیدگان در دنیا است، موافق عدالت و مخالف ظلم به مظلوم است و اینها با مواضع آنها مخالفت دارد پس علیه نظام جمهوری اسلامی ایران توطئه ایجاد می کنند.

 

 

رساـ به نظر شما آیا برجام با اساس و جریانات مباحث موشکی ایران ارتباطی دارد؟

 

در این زمینه باید تمامی مواضع نظام جمهوری اسلامی ایران یکدست و روشن باشد چرا که در آن دو موضوع مطرح می شود اول اینکه برجام با اساس جریانات موشکی و دفاعی ما تفاوت دارد و هیچ ارتباطی بین این دو وجود ندارد، یعنی جایگاه آن مباحث از مباحث موشکی کاملا جدا است و به تعبیر مبحث علمی یا حوزوی در این موضوع اصلا شبهه ای نباید باشد. در واقع مباحث موشکی محلی در برجام ندارد پس چطور می تواند با روح برجام مخالف باشد یا با آن سازگاری نداشته باشد در حالی که اصلا هیچ جایگاهی در برجام این مباحث نداشته اند!؟ در حقیقت جایگاه مباحث هسته ای ما از مباحث موشکی و دفاعی جدا است و در برجام هم این مباحث مورد مذاکره قرار نگرفته و همچنین که مقام معظم رهبری تاکید دارند ما هیچ مذاکره ای روی جریان موشکی نداریم که ادعا می کنند مباحث موشکی ما با روح برجام سازگاری ندارد.

 

جمهوری اسلامی ایران مدعی است که طرفین مذاکره اعم از اروپا، آمریکا، سازمان ملل و دبیر آن به تعهدات خود در زمینه برجام با جمهوری اسلامی ایران عمل نکرده و در آن خلط ایجاد کرده اند پس به همین دلیل و برای پوشاندن خطای خود موضوعات را با یکدیگر داخل کرده و بدون تفکر آنها را مطرح می کنند. آنها هنوز مطالبات ما را پاسخ نداده اند و بعد از گذشتن یک سال هنوز به دنبال بهانه برای پوشاندن عدم عمل به تعهدات خود در زیمنه برجام با جمهوری اسلامی ایران می گردند، در حالی که آنها باید پاسخگو باشند که چرا اقداماتشان با روح برجام سازگاری ندارد؛ لذا ما نباید نگران این حرف ها از سوی آنها باشیم و در واقع آنها باید به ملت ما پاسخگو باشند که چرا تعهدات خود را در این مدت نادیده گرفته اند؟

 

همانطور که در جریان های مختلف اعم از جریان های سیاسی، اقتصادی و غیره هم می بینیم همیشه طرف مقابل وقتی به تعهد و وعده های خود عمل نمی کند سعی در تخریب افکار عمومی و منحرف کردن اذهان از اصل قضیه دارد و به همین دلیل نیز فرافکنی کرده و مطالب غیرمرتبط را مطرح می کند. آنها با داشتن حامیان مالی در دنیا همچون آل سعود که برای تحقق اهدافشان هزینه نیز می کند، با داشتن مدیریت فضاهای مجازی و آدم در دنیا، با داشتن کسانی که حتی ترس دارند از مقابل سفارتخانه هایشان در سراسر دنیا عبور کنند علیه جمهوری اسلامی ایران تبلیغ می کنند تا چهره این نظام را در جهان بد جلوه دهند، در حالی که آزمایشات موشکی ما ارتباطی با اصل برجام و روح آن ندارد ولی چون آنها با سیاست های حق طلبانه و دفاع از مظلوم ما مخالف هستند چنین ادعاهای بی اساسی را مطرح می کنند.

 

 

رساـ علت مطرح کردن چنین ادعاهایی از جانب سازمان ملل چیست؟

 

در حقیقت مطرح کردن این ادعاها نوعی انحراف برای توجیه عمل ناشایست خودشان در برجام است و آنها می خواهند با ایجاد انحراف در اذهان عمومی افکار مردم در دنیا را از عدم عمل خود به تعهداتشان نسبت به ایران منحرف کنند. جمهوری اسلامی ایران همیشه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال احقاق حقوق مظلومان و مقابله با ظالمان بوده است؛ اما همانطور که در دوران شاه نیز مشاهده می شد که در آن زمان مردم را از افراد مسجدی و مذهبی، مومن و معتقد می ترساندند و شاه از این افراد به عنوان کمونیسم یاد می کرد امروز نیز استکبار سعی دارد دنیا را از نظام جمهوری اسلامی ایران بترساند و از آن نظامی حامی ظالمان و تروریسم بسازد.

 

متاسفانه دشمنان اسلام و ایران همیشه به دنبال حمایت از ظالمان بوده اند همانطور که در فلسطین، لبنان، سوریه و بحرین نیز دیدیم که آنها با دیدن این همه جنایت علیه بشر هیچ اقدامی نکردند و این با مواضع جمهوری اسلامی ایران در تضاد است؛ چرا که جمهوری اسلامی ایران حامی حق، عدالت، مظلومان و ضد سلطه است، پس به همین دلیل استکبار چون منافعش با مواضع ایران اسلامی یکی نیست علیه آن بهانه های واهی می تراشد تا بتواند به خیال باطل خودش جمهوری اسلامی ایران را از صحنه ظلم ستیزی بیرون کرده و خود همچنان به جنایت هایش علیه بشریت در دنیا ادامه دهد.

 

تمام موارد ذکر شده همین موضوع را محقق می کند که آمریکا، اروپا و سازمان ملل که خود را حامی حقوق بشر می دانند در حقیقت با حقوق بشر مخالف هستند و به همین دلیل هم علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موضع می گیرند و عمل نکردن به تعهدات خودشان را می خواهند با مطرح کردن حرف های واهی بپوشانند، در حالی که ما همچنان حامی استقلال خود، حامی عدالت و حامی و پشتیبان مظلومان عالم هستیم و هر جایی که ظلمی به مظلومی شود ما خاموش نخواهیم نشست و این آرمان اصلی این نظام، مقام معظم رهبری و ملت ایران اسلامی است.

 

رسا ـ به نظر می رسد دبیرکل سازمان ملل به جای فشار به عربستان و ناقضان حقوق بشر، وارد فاز ایران هراسی شده است؟ علت این رویکرد بان کی مون را در چه می دانید؟

 

سابقه ایران هراسی برای آمریکا و دنیای سلطه سابقه طولانی از زمان شکل گیری انقلاب اسلامی ایران با عمری بیش از 30 سال و سابقه اسلام هراسی البته اسلام ناب محمدی (ص) نیز طولانی تر از این مدت برای آنها است و اسلام هراسی و ایران هراسی سابقه طولانی در دنیا دارد که آن هم از چندین علت مختلف برخوردار است که چرا اصلا آنها با اصل اسلام ناب محمدی (ص) مخالفت دارند و با ظاهر اسلام به قول خودشان سکولار مخالفتی ندارند و اینکه چرا استکبار از اسلامی که برپایه اسلام ناب محمدی (ص) بنا شده است می ترسند، تمامی این مسائل به چند دلیل عمده بر می گردد.

 

تا زمانی که اسلام با آنها مخالفت ندارد آنها نیز با پوسته و ظاهر اسلام مخالفتی ندارند آنها به دنبال اسلام واقعی که عدالت محور و بر مدار حضرت علی (ع) و اهل بیت (ع) است نمی باشند، آنها اسلام سکولار، منکر بی عدالتی، منکر سوء استفاده نظام سلطه، منکر فساد و موافق افکار خودشان هستند. آنها به دنبال اسلامی هستند که نمونه هایش در برخی از کشورها همچون عربستان به وضوح دیده می شود، پس استکبار با اسلام واقعی مخالف است، با اسلامی که مواضعش با منافع آنها در تضاد است مخالف می باشد و در واقع طرقدار اسلام سکولار است که هیچ کاری به خواسته های ناهنجار آنها نداشته باشد.

 

دلایل عمده این است که منافع استکبار با مواضع اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران مخالف است در حالی که کشوری مثل عربستان منافعش با منافع استکبار همسو و همراستا است پس آنها برای یکدیگر اعتبار قائل هستند و به جای اینکه به دنبال جاهای دیگری برای مخالفت باشند با نظام جمهوری اسلامی ایران مخالفت کرده و از وهابیت، داعش و استکبار حمایت می کنند.

 

ما در اسلام واقعی مبنایمان آموزه های دینی به ویژه خط مشی حضرت علی (ع) و پیامبر اکرم (ص) است که همواره تاکید داشته اند از مظلوم حمایت کنید و با دشمنان ظالم آنها مقابله کنید و چون پرونده استکبار در این زمینه روشن است و جنایت های آنها علیه بشر در دنیا اثبات شده؛ لذا اسلام هراسی و ایران هراسی را در دنیا ایجاد می کنند در حالی که ما موافق آزادی، عدالت و حقوق بشر و امورات ارزشی و انسانی و مخالف زور، فساد و استکبار و بی عدالتی هستیم و آنها می خواهند عکس این موضوع را در دنیا جا بیندازند.

 

 

رساـ پیام اظهارات و ادعاهای اخیر دبیرکل سازمان ملل به ذوق زدگان برجامی چیست؟

 

در موضوع برجام یک واقعیت وجود دارد آن هم اینکه باید یک نگاهمان به موارد اثباتی و یک نگاهمان به مواردی که از جانب دشمنان مطرح می شود و در واقع موقعیت عدم تحقق آرمان های برجام را در خود دارد باید باشد تا بتوانیم بدون افراط و تفریط در برجام و بدون خروج از محور عدالت این برهه را با موفقیت پشت سر بگذاریم. همانطور که مقام معظم رهبری نیز قبل از امضا فرموده اند "الان که هیچ اتفاقی نیفتاده که برجام را به من تبریک می گویید"، لذا ذوق زده شدن نسبت به موضوع برجام که عملا هنوز تحقق پیدا نکرده است افراط و کاری است که با اساس برجام مخالف است.

 

البته از یک سو با این همه زحمتی که برای این موضوع کشیده شده نمی توان یک دفعه نگاه تفریطی نیز به موضوع برجام داشت و در واقع این موضوع نه صفر و نه صد است و ما نیز باید از این فضای سیاسی که در دنیا علیه ایران اسلامی ترسیم شده بود بواسطه تحریم ها و موارد دیگر خروج می کریدم و البته باید اصول را در این زمینه از دست ندهیم. مخالفت با اسرائیل، داعش و حمایت از مظلومین و فلسطین و حمایت از مسلمین آزاده دنیا جزء اصول انقلاب اسلامی است که ما نباید این اصول را از دست بدهیم که در این صورت تفاوتی با دیگر ملل نخواهیم داشت و اسلام ما نیز اسلام سکولار خواهد شد.

 

پس کسانی که با برجام مخالف و یا موافق هستند نباید در این زمینه افراط و تفریط کنند چون در این صورت از مسیر مطلوب خارج خواهیم شد؛ لذا باید احتیاط را حفظ کنیم که سرمان کلاه نگذارند و باید همواره حواسمان به دشمن باشد که مرتب در حال بهانه تراشی علیه ایران اسلامی است و از طرفی هم نباید خوش بینانه به همه قضایا نگاه کنیم و باید یقین بدانیم که با اتکا به غیر استقلالمان حفظ نخواهد شد و همانطور که مقام معظم رهبری تاکید دارند باید در تمام زمینه ها اعم از علمی، اقتصادی و سیاسی و غیره تقویت شویم تا از دیگران بی نیاز باشیم چون داشتن مراوده با نیازمند بودن به دیگران متفاوت است؛ لذا با توجه به اینکه مملکتی وسیع و دارای نعمت های فراوان الهی داریم می توانیم با تقویت نیروهای متخصص از نیازمندی به دیگران رهایی یافته و درمباحث اقتصادی خودرا به رخ دیگران بکشیم./403/842/ب1

 

گفت و گو: رضا صفائی نسب

ارسال نظرات