۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۴۳۷۷۴۲

مروری بر شگفتی سازی حزب الله در یک دهه گذشته

صبح روز ۱۲ جولای سال ۲۰۰۶، زمان شکست و ناامیدی دشمن اسرائیلی فرا رسید؛ دشمن در تجاوزی جنون آمیز، روستاهای «لبنان» را بمباران کرد، اما مقاومت اسلامی با بمباران مواضع اشغالگران صهیونیست، پاسخ سختی به آنها داد.
حزب الله

به گزارش سرویس پیشخوان  خبرگزاری رسا به نقل از "العهد"، صبح روز 12 جولای سال 2006، زمان شکست و ناامیدی دشمن اسرائیلی فرا رسید. یک دهه قبل در چنین روزی، مقاومت اسلامی به نیروی نظامی اسرائیل در «خله ورده»  در شهر «عیتا الشعب» حمله کردند. مجاهدین اسلامی سه سرباز را کشته و دو سرباز را به اسارت گرفتند، مقاومت وارد درگیری های شدیدی با نیروهای اشغالگری شد که در تلاش برای بازگرداندن اجساد سربازان خود بودند.

 

نیروهای دشمن در یک تجاوز جنون آمیز، روستاهای «لبنان» را برای بستن راه امکان خروج دو سرباز اسیر به مناطق پشتی بمباران کردند. این نیروها تجاوز خود را با بمباران شدید روستاها و جاده های منتهی به این روستاها گسترش دادند، بالگردهای نظامی، اتومبیل ها را مورد هدف قرار داده و پل های اصلی را با هدف قطع ارتباط با مناطق جنوبی ویران کردند؛ اما مقاومت اسلامی با بمباران مواضع اشغالگران در مزارع «شعبا» و توپخانه های اسرائیلی در جولان اشغالی سوریه و شهرک های شمال فلسطین اشغالی پاسخ دادند.

 

عملیات قهرمانانه مقاومت

 

سید حسن نصر الله: هیچ راهی برای بازگشت دو اسیر جز در چارچوب فرآیند مبادله وجود ندارد.

 

در این روز افسانه ای، «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله، در یک کنفرانس مطبوعاتی زنده اعلام کرد که «هیچ راهی برای بازگشت دو اسیر اسرائیلی جز با مذاکره غیر مستقیم در چارچوب فرایند تبادل وجود ندارد». وی گفت: «ما آماده  آتش بس هستیم اما اگر آنها گزینه جنگ را انتخاب کنند، باید منتظر شگفتی باشند».

 

وی تاکید کرد: «اگر هدف این عملیات تحمیل هزینه عملیات بر لبنان باشد، به زبان ساده بگویم که هدف ما مبادله اسرا بوده و نمی خواهیم منطقه را به سمت هیچ جنگی سوق دهیم. اما اگر دشمن در پی تحمیل هزینه بر لبنان باشد، ما آماده برخورد فراتر از حد انتظار آنها هستیم».

 

دشمن متجاوز اعلام جنگ می کند

 

رژیم اسرائیل، دولت لبنان را مسئول روند «وعده صادق» و بازگشت دو اسیر اسرائیلی برشمرد و پس از یک جلسه امنیتی اضطراری اعلام کرد: « جنگ با حزب الله در چار چوب یک رویارویی بزرگ و جنگی دردناک برای تحقق دو هدف صورت می گیرد: نخست: تحمیل ضربه ای سهمگین بر حزب الله و زیر ساخت های لبنان، دوم: دور کردن حزب الله از مرزها با تلاش های نظامی و دیپلماتیک. وی بر این جنگ عنوان «مجازات مناسب» اطلاق کرد.

 

«کاندولیزا رایس» وزیر امور خارجه آمریکا نیز به نوبه خود گفت: «این عملیات، ثبات منطقه را تهدید کرده و با منافع لبنان و اسرائیل در تضاد است. موضع انگلیس، فرانسه، ژاپن، روسیه و آلمان نیز با موضع آمریکا، حامی رژیم صهیونیستی تفاوتی نداشت.

 

در ان زمان، «امیل لحود» رئیس جمهور وقت لبنان تاکید کرد: «مردم لبنان برای تکمیل روند آزادی در مقاومت و مبارزه در مقابل دشمن ثابت قدم بوده و اجرای مدل «غزه» در جنوب «لبنان» برای «اسرائیل» ممکن نخواهد بود. «ژنرال میشل سلیمان»، فرمانده ارتش لبنان نیز بر موضع خود در حمایت از روند مقاومت تأکید کرد.  در مقابل، دولت لبنان  به ریاست «فواد سینیوره» بیانیه ای صادر کرد که «او هیچ اطلاعی نداشته و مسئولیت هیچ یک از وقایع گذشته و آینده در مرزهای بین المللی را بر عهده نمی گیرد».

 

حماس پیروزی حزب الله در اسارت گرفتن دو سرباز اسرائیلی را تبریک می گوید:

 

جنبش مقاومت اسلامی «حماس»، صمیمانه ترین تبریکات خود را برای پیروزی مجاهدین مقاومت اسلامی در لبنان در اسارت دو سرباز اسرائیلی و کشتن سه سرباز دیگر که نیروهای اشغاگر را غافلگیر کرد، به رهبری «حزب الله» و در رأس آن «سید حسن نصر الله» و تمام نیروهای مقاومت، همچنین مردم فلسطین و امت عربی و اسلامی و آزادگان جهان  تقدیم کرد.

 

دشمن دامنه تجاوزات خود را گسترش می دهد و مقاومت در کمین است

 

دشمن صهیونیستی شبانه حملات هوایی خود را از منطقه «صور» در مقابل شهر «پازوریه» و با عبور از روستاهای«دبعال العباسیه» تا «عاقبیه» و «زهرانی» را گسترش داد و هواپیماهای دشمن ، موشک هایی را به سمت شهرهای مورد هجوم و دیگر اهداف نامشخص شلیک کرد.

 

مقاومت اسلامی در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که دو موضع «جل العالم» و «مشیرفه» را مرود هدف قرار داده است.

 

 مقاومت اسلامی  در پاسخ به حملات اسرائیل به برخی پل ها و روستاهای امن، در ساعت (15: 04) با حمله توپخانه ای و موشکی دو موضع دشمن در «جل العالم» و «المشیرفه» و در ساعت (30: 04) دو موضع «میرون» و «برانیت» را مورد اصابت قرار داد: «وما النصر إلا من عند الله العزيز الجبار: پیروزی تنها از جانب خدا جبار عزیز است»./836/د102/ل

ارسال نظرات