۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۴۳۷۷۰۳
استاد حوزه علمیه کرمان:

وهابیت نماد صهیونیست مسلمان است

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان به بررسی آرا و عقاید وهابیت پرداخت و گفت: وهابیت علی رغم ادعاهای مذهبی تند هرگز اهداف مذهبی ندارد؛ چرا که اگر توحید محض داشته باشد دیگر برنامه تخریب کعبه را نخواهد داشت.
حجت الاسلام علی عارفی استاد حوزه علمیه کرمان

حجت الاسلام علی عارفی، استاد حوزه علمیه کرمان و مسؤول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با بیان اینکه ریشه تمام فجایع تروریستی صهیونیست ها هستند، گفت: صهیونیست تنها اسرائیل نیست؛ بلکه یک تشکل شیطانی و سیاسی بسیار بزرگی است که حاصل آن اسرائیل و آمریکا و برخی از ریشه های عمیق تر آن در انگلیس وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه محمد عبدالوهاب پرورش یافته صهیونیست بین الملل است، یادآور شد: ریشه وهابیت صهیونیست است و خود آنان وهابیت را 250 سال قبل بوجود آورده اند؛ بر همین اساس بحث صهیونیست مسلمان در کار است و متاسفانه هیچ کس به این نکته توجه نمی کند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که کمتر به مقوله صهیونیست مسلمان توجه شده است، اظهارداشت: باید با برنامه ریزی منسجم روی این قضیه کار نظری و تبلیغی صورت گیرد.

 

وی به انواع مختلف صهیونیست اشاره داشت و ابراز کرد: صهیونیست دارای انواع مختلف یهودی، مسیحی و مسلمان است که هر یک برای خود نماد جداگانه دارند.

 

این کارشناس مسایل مذهبی اظهار داشت: صهیونیست مسیحی خانم رایس، آقای بوش و خیل عظیمی از صهیونیست های آمریکایی و افرادی چون صدر الاعظم آلمان را تشکیل می دهد.

 

این فعال فرهنگی افزود: نماد صهیونیست یهودی اسرائیل است و عربستان سعودی و وهابیت نماد کامل صهیونیست مسلمان هستند.

 

وی تاکید کرد: وهابیت علی رغم ادعاهای مذهبی تند هرگز اهداف مذهبی ندارد؛ چرا که اگر توحید محض داشته باشد دیگر برنامه تخریب کعبه را نخواهد داشت.

 

این استاد حوزه ودانشگاه اظهار داشت: بی شک وهابیت و صهیونیست ها امروز دشمن اسلام هستند و آنان به دنبال ریشه کن کردن اسلام هستند.

 

وی حساب قوه قضائیه را جدا دانست و گفت: اولین کسی که کتاب علیه وهابیت نوشت سلیمان بن عبد الوهاب برادر محمد عبد الوهابیت است؛ این عالم بزرگ اسلامی کتاب(الصواعق الالهیه فی رد علی الوهابیه) را در رد تفکرات برادر خویش تالیف کرده است.

 

استاد حوزه علمیه کرمان به مبارزه عبد الوهاب پدر محمد بن عبد الوهاب با عقاید فرزند خویش اشاره داشت و گفت: عبد الوهاب که از علمای بزرگ حنبلی است در روستای الدریعه منطقه نجد شرق عربستان ساکن بوده است و فتوای ارتداد پسر خویش را صادر کرده است.

 

حجت الاسلام عارفی در پایان با اشاره به محتوای کتاب(الصواعق الالهیه فی رد علی الوهابیه)، گفت: جریان شناسی وهابیت نشان می دهد که وهابیت حاصل دسترنج انگلیس در منطقه است./9701/302/ب3

ارسال نظرات