۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۴۳۷۶۶۱
حجت الاسلام رضوی مهر مطرح کرد؛

ضرورت توجه به فضای مجازی و ظرفیت های آن

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب گفت: امروز فضای مجاری به عنوان یک تهدید و در جای دیگر به عنوان یک فرصت تلقی می شود و نحوه استفاده ما از ان بسیار تعیین کننده است.
رضوی مهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام سیدجلال رضوی مهر، نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم صبح امروز در نشست شورای فضای مجاری همدان با اشاره به اهمیت توجه به ظرفیت های فضای مجازی، اظهار داشت: باید از ظرفیت فضای مجازی استفاده کرد.

 

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب گفت: امروز فضای مجاری به عنوان یک تهدید و در جای دیگر به عنوان یک فرصت تلقی می شود و نحوه استفاده ما از آن بسیار تعیین کننده است.

 

وی افزود: امروز رسانه های معاند و جبهه فرهنگی دشمن با تمرکز بر هجمه رسانه ای به دنبال انحراف فرهنگی و اعتقادی در کشورهای مسلمان است و باید بر این عرصه اهتمام داشت.

 

حجت الاسلام رضوی مهر در ادامه خاطرنشان کرد: باید در مواجهه و مقابله با دشمن از ابزار خود او استفاده کرد و باید در تبلیغ و ترویج فرهنگ و معارف از سلاح زسانه بهره برد.

 

وی ابراز داشت: عرصه فعالیت های فرهنگی نیازمند دو مؤلفه است که نخستین مسأله صبر و حوصله است، چرا که این مسائل اموری نیستند که با کارهای ضربتی حل شوند و باید زمان زیادی را برای آن اختصاص داد.

 

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: دومین مسأله در مقوله فرهنگ هزینه زیاد آن است که باید از سوی مسؤولان و نهادهای فرهنگی مربوطه تأمین شود چرا که بدون آنها نمی توان به مطلوب رسید.

 

وی گفت: دغدغه ورزی تنها و بدون در نظر گرفتن نیازمندی ها فقط به نیروی انسانی ضربه می زند و انگیزه و طراوت آنها را از بین می برد  و بستر فرهنگی در جامعه را بین می برد.

 

حجت الاسلام رضوی مهر با بیان این مطلب که برای تحقق امور فرهنگی وجود اتاق فکر ضرورت دارد، تصریح کرد: در امور فرهنگی و ترویج معارف در جامعه بدون اتاق فکر خلاق و کارآمد نمی توان اقدام درخوری انجام داد./979/202/ب2

 

 

 

 

ارسال نظرات