۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۴۳۷۶۴۰
حجت الاسلام والمسلمین رجبی:

ارتقای حوزه برنامه استراتژی می خواهد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اجرای مطالبات رهبر معظم انقلاب را نیازمند عزم جدی و سرمایه گذاری ویژه دانست و گفت: خروجی های حوزه علمیه به خوبی بتوانند پاسخگوی نیازهای علمی و دینی جامعه و جهان باشد.
آیت الله رجبی

حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اتمام دوره مسؤلیت آیت الله حوزه حسینی بوشهری در سمت مدیر حوزه و تغییر مدیریت حوزه های علمیه سراسر کشور، از زحمات مدیر سابق تقدیر و برای مدیر جدید حوزه آرزوی توفیق کرد.

 

وی گفت: مسؤولانی که در حوزه انجام وظیفه می کنند افرادی به شمار می روند که هدف شان کمک به حوزه است.

 

حجت الاسلام والمسلمین رجبی افزود: از همه عزیزانی که برای ارتقا، تقویت و سامان دهی حوزه زحمت می کشند باید تشکر کرد البته تا رسیدن به نقطه مطلوب و رفع نواقص و مشکلات فاصله بسیار است؛ نسبت به تحقق مطالباتی که رهبر معظم انقلاب و برخی مراجع دیگر دارند فاصله داشته و نواقصی وجود دارد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که امیدواریم مدیر جدید حوزه بتواند در مسیر تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب قدم بردارد، اظهار داشت: بیانات مقام معظم رهبری و برخی دیگر از مراجع به ویژه فرمایشات حضرت آقا که در ابعاد گوناگون بیان کردند باید تبدیل به سیاست و راهبردهای عملیاتی شود.

 

وی ادامه داد: برای اجرای بیانات رهبر معظم انقلاب باید عزم جدی وجود داشته باشد و سرمایه گذاری ویژه ای صورت گیرد، در محور تقویت و ارتقای بعد حوزوی طلاب سرمایه گذاری شود تا خروجی های حوزه علمیه به خوبی بتوانند پاسخگوی نیازهای علمی و دینی جامعه و جهان باشد که یک برنامه ریزی استراتژیک جدی را می طلبد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رجبی با بیان این که در بعد مسائل اخلاقی که اساس کار روحانیت و پشتوانه قوی حوزه به شمار می رود باید برنامه ریزی و سرمایه گذاری جدی انجام گیرد، ابراز داشت: در گذشته نه چندان دور در حوزه علمیه اساتید برجسته تهذیب و اخلاق همانند حضرت امام و آیت الله بهاءالدینی حضور داشتند اما متأسفانه امروز فاقد این شخصیت های برجسته هستیم.

 

وی عنوان کرد: برای جبران این خلأ باید یک کار جدی و اساسی صورت گیرد، در زمینه انقلابی ماندن حوزه و بصیرت سیاسی اجتماعی طلاب نیز باید تلاش کرد که نیاز ضروری امروز است، همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند دشمن درصدد است که این ویژگی را با توطئه های خود در حوزه تضعیف کند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر مدیریت جدید حوزه و شورای عالی حوزه های علمیه در این زمینه ها سرمایه گذاری ویژه کرده و از صاحب نظران استفاده کنند و عزم جدی داشته باشند امیدواریم که ان شاءالله به حوزه مطلوب و مورد نظر رهبر معظم انقلاب در آینده نزدیک برسیم؛ همه کارها باید کارشناسانه، عالمانه و با بررسی جدی و محققانه انجام گیرد و تصمیم سازی شود./1323/ت302/ج

خبرنگار: محمد قمین

 

ارسال نظرات