۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳
کد خبر: ۴۳۷۵۷۹
کارشناس رسانه ملی مطرح کرد؛

منافقان در قیامت با چه شکلی ظاهر می‌شوند

کارشناس رسانه ملی با بیان اینکه خداوند ستار العیوب است و گناهان انسان را از دیگران می پوشاند، گفت: : اما در مورد بعضی از گناهان به این شکل نبوده و افرادی که در دنیا پرده دری کرده و حرمت خداوند را حفظ نکرده و بر انجام یک گناه مداومت می‌کنند خداوند در قیامت با کنار زدن پرده ها گناه آن‌ها را بر دیگران آشکار خواهد کرد.
منافق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین رضا محمدی، کارشناس رسانه ملی، بعد از ظهر امروز در برنامه پرسمان قرآنی از رادیو معارف با اشاره به اینکه ستار العیوب بودن خداوند با آشکار شدن بعضی از گناهان در قیامت منافات ندارد، گفت: خداوند در دنیا گناه مؤمنان و افراد گناهکار را از دیگران می‌پوشاند و در قیامت هم اگر فرد مؤمنی موفق به جبران گناه و اشتباه شده باشد باز خداوند گناه او را از دیگران خواهد پوشاند.

 

وی افزود: اما در مورد بعضی از گناهان به این شکل نبوده و افرادی که در دنیا پرده دری کرده و حرمت خداوند را حفظ نکرده و بر انجام یک گناه مداومت می‌کنند خداوند در قیامت با کنار زدن پرده ها گناه آن‌ها را بر دیگران آشکار خواهد کرد که برای مثال باید توجه کرد که انسان منافق در قیامت به صورت روباه محشور می‌شود هر چند در دنیا دیگران متوجه این گناه او نشده باشندو گناهش تا روز قیامت بر مردم پوشیده باشد.

 

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه بنابر روایت های موجود حضرت آدم و حضرت نوح(ع) در کنار حضرت علی(ع) در نجف مدفون هستند، تصریح کرد: به همین دلیل واجب است که زمانی که انسان به زیارت مرقد حضرت علی(ع) می‌رود به این بزرگواران نیز سلام داده و بنابر روایت ها در نجف اشرف سه معصوم یعنی حضرت علی(ع)، حضرت نوح(ع) و حضرت آدم(ع) مدفون هستند.

 

حجت الاسلام و المسلمین محمدی با اشاره به اینکه نماز قبر از شب اول قبر و هنگام دفن آغاز می شود، افزود: البته مراحل برزخی قبر از همان لحظه مرگ آغاز شده و سیر برزخی نیازمند دفن نیست بنابراین از همان لحظه خارج شدن نفس از بدن انسان آغاز می شود.

 

وی با بیان اینکه انسان موجودی مختار است و حتی با وجود پدر و مادر خوب و محیط تربیتی خوب بازهم امکان انحراف انسان وجود دارد، گفت: دلیل اینکه فرزندان بعضی از انبیاء و ائمه(ع) گمراه شدند تربیت بد و کم کاری در امر تربیت نیست بلکه ریشه این موضوع را باید در قدرت اختیار و انتخاب انسان و اراده او در مقابل شیطان جست‌و‌جو کرد.

 

کارشناس رسانه ملی با تأکید بر اینکه حضرت یعقوب (ع) در زمینه تربیت فرزندان خود کوتاهی نکرد، افزود: علت گمراهی فرزندان حضرت یعقوب(ع) طمع و خودخواهی خودشان بود که البته حضرت یعقوب(ع) تنها ترک اولی که مرتکب شد این بود که به حضرت یوسف(ع) بیش از حد توجه داشت و همین موضوع زمینه دشمنی سایر فرزندانش را با حضرت یوسف(ع) فراهم کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین محمدی یادآور شد: انسان به وسیله توبه می‌تواند از عذاب اخروی و دنیوی گناهان جلوگیری کند البته توجه به این نکته لازم است که هر گناه در وجود انسان اثری دارد و حتی با وجود توبه، بازهم اثرات گناه انسان را از رسیدن به مسیر عالی کمال باز می‌دارد بنابراین تا جایی که ممکن است باید از گناه پرهیز کرده و سعی کینم با تقوا و مراقبه نفس خود را از گناه دور کنیم./۹۶۸/پ202/س

 

 

ارسال نظرات