۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۴۳۷۵۳۸
کارگران خبر داد؛

برگزاری طرح اوقات فراغت «آسمانی ها» با حضور بیش از ۱۰ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بیش از 10 هزار نفر در طرح بزرگ اوقات فراغت «آسمانی ها» در این استان شرکت کرده اند، گفت: یک هزار و 200 مربی، آموزش کلاس های اوقات طرح فراغت کانون های مساجد این استان را بر عهده دارند.
طرح اوقات فراغت آسمانی ها در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، جواد کارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در جمع متولیان اجرای طرح اوقات فراغت «آسمانی ها» در این استان گفت: 395 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان فعالیت دارند که از این تعداد 200 پایگاه مجری طرح اوقات فراغت با عنوان «آسمانی ها» هستند.

 

وی با بیان اینکه بیش از 10 هزار نفر در طرح بزرگ اوقات فراغت «آسمانی ها» در این استان شرکت کرده اند، افزود: یک هزار و 200 مربی، آموزش کلاس های اوقات طرح فراغت کانون های مساجد این استان را بر عهده دارند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اجرای طرح اوقات فراغت در این استان همزمان با سراسر کشور بوده است، تصریح کرد: اختتامیه این طرح نیز 13 شهریور سال جاری مصادف با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) برگزار می شود.

 

این مقام مسؤول، برگزاری کلاس های قرآن، احکام و اعتقادات، فضای مجازی و رسانه، آموزش نشریه نویسی، وبلاگ نویسی، کتاب و کتابخوانی و مسابقات فرهنگی، فنی، هنری، مهارتی، خطاطی و نقاشی، اردوهای تربیتی درون استانی و برون استانی و ورزشی را از جمله کلاس های اجرایی در طرح اوقات فراغت این استان عنوان کرد.

 

وی ابراز داشت: برای استفاده از فضا و امکانات آموزشی و سالن های ورزشی مدارس همجوار مساجد، استفاده از سایت های کامپیوتر و اردوگاه های تفریحی آموزشی آموزش و پرورش تفاهم نامه همکاری منعقد شده است و متولیان اجرای طرح اوقات فراغت می توانند از این امکانات نهایت بهره را ببرند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: بسیج، هلال احمر، تبلیغات اسلامی، ورزش و جوانان و سازمان فنی و حرفه ای نیز از دیگر دستگاه هایی هستند که در برگزاری طرح اوقات فراغت «آسمانی ها» با کانون های فرهنگی هنری مساجد همکاری می کنند.

 

حجت الاسلام مراد یوسفی، مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه جوانان و نوجوانان در فصل تابستان منتظر پر کردن اوقات فراغت خود هستند، افزود: مسؤولان پایگاه های طرح اوقات فراغت در استان با برگزاری کلاس های مختلف در کانون ها باید جوانان و نوجوانان را جذب مسجد کنند.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری، به فعال بودن کانون های فرهنگی هنری این استان در طول سال اشاره و ابراز داشت: به یقین مسؤولان کانون های فرهنگی هنری که غیر فعال هستند تغییر می کنند.

 

حجت الاسلام یوسفی تصریح کرد: طرح اوقات فراغت به عنوان یکی از طرح های بزرگ کانون های فرهنگی هنری است که هر ساله با برگزاری کلاس های متنوع جوانان زیادی را جذب می کند.

 

وی با بیان اینکه مسجد باید محور برنامه های کانون های فرهنگی هنری قرار بگیرد، تصریح کرد: ارتباط با هیأت امنا مساجد در برگزاری برنامه های فرهنگی باید در رأس کار مسؤولان کانون های قرار بگیرد./9457/202/ب3

ارسال نظرات