۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۴۳۷۵۱۹
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی:

تخریب قبور بقیع عاشورای دوم تاریخ اسلام است

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که تخریب قبور ائمه بقیع عاشورای دوم تاریخ اسلام است، گفت: اسلام ستیزی و نابود کردن آثار اسلام ناب محمدی و کمرنگ کردن نام ائمه(ع) و بزرگان دین از مهم‌ترین اهداف تخریب این قبور توسط وهابیت بود.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین حسینی قمی، استاد حوزه علمیه قم، بعد از ظهر امروز در برنامه سمت خدا از شبکه سه سیما با تأکید بر اینکه وهابیت اندیشه‌های خود را مدیون ابن تیمیه و محمد عبدالوهاب است، گفت: ابن تیمیه اندیشه‌های مشرکانه خود را در مصر ارائه کرد به همین دلیل توسط علما مورد نقد قرار گرفت و اندیشه‌های او در نطفه خفه شد اما آنچه که موجب شد محمد بن عبدالوهاب بتواند اندیشه‌هایش را ماندگار کند این بود که او اندیشه‌های خود را در منطقه نجد ارائه داد و چون در این منطقه عالمی نبود و آل سعود هم با او هم دست بود توانست پیروانی برای خود اختیار کنند که آتش این اندیشه‌های خانمان برانداز و اسلام سوز امروز در قالب وهابیت و اندیشه‌های تکفیری بروز و جلوه کرده است.

 

وی افزود: هشتم شوال تنها سالروز تخریب قبور ائمه (ع) نیست بلکه وهابیت مقبره حضرت خدیجه(س)، حضرت آمنه(ع) حضرت عبدالله(ع)، مقبره حضرت عبدالمطلب و جدشان حضرت هاشم(ع) و عمه ها و عموهای پیامبر و اجداد ایشان و همچنین همسران پیامبر(ص) راتخریب کرد.

 

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه امروزه متأسفانه عده‌ای منکر مسیح هستند و می‌گویند این قصه است زیرا از حضرت عیسی(ع) چیزی و سندی به جا نمانده است، تصریح کرد: وهابیت هم در راستای همین موضوع و برای این که اسلام واقعی را نابود کرده و یاد پیامبر و خاندان ایشان را نابود کند و اسلام را به مرور زمان از ذهن مردم حذف کند اقدام به تخریب قبور کرد و اگر ترس از مسلمانان نبود تاکنون حرم حضرت رسول(ص) و کعبه را هم تخریب می‌کردند همانطور که خانه حضرت رسول(ص) را نابود کردند.

 

حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی با تأکید بر اینکه هدف وهابیت نابودی تمام تاریخ اسلام است، ادامه داد: این در حالی است که در کشورهای غربی با وجود این که خدا را از زندگی خود حذف کرده اند تمام نشانه‌های هویتی حتی آنچه مربوط به قرون وسطی است را در موزه ها نگهداری می‌کنند تا دچار گسست نسلی و فراموشی هویت بومی و مذهبی خودنشوند.

 

وی افزود: وهابیت پس از تخریب بقیع، مقبره شهدای احد، بدر و واقعه حرا را نابود کردند و پس از این دو واقعه، دو بار به کربلا حمله کرده و مقبره امام حسین(ع) را نابود کردند که خوشبختانه این مقبره با قدرت گرفتن مردم عراق بازسازی شد.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: وهابیت نیز مقبره حمزة بن عبدالمطلب و حضرت ابوطالب و فاطمه بنت اسد و ام البنین(س) را نابود کردند تا آموزندگی سبک زندگی این بزرگان از جامعه حذف شود و در حال حاضر مقبره حضرت ام البنین(ع) در اوج غربت بوده و هیچ نام و نشانی از ایشان در روی مقبره وجود ندارد.

 

وی با بیان اینکه تخریب قبور بقیع یک فاجعه در تاریخ اسلام است، گفت: این واقعه عاشورای دوم تاریخ اسلام است.

 

وجوب حفظ شعائر دینی

حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی با اشاه به اینکه وهابیت به بهانه شرک بقیع و سایر مقابر بزرگان اسلام را نابودند کردند، گفت: آیه صریح قرآن(آیه ۳۶ سوره حج) بیان می‌کند که شعائر الهی را از جمله صفا و مروه حفظ کنید حال چکونه مقبره این بزرگان را نمی‌توان نماد شعائر الهی دانست و به عنوان شعائر الهی این مقابر را حفظ کرد.

 

وی با تأکید بر اینکه باید نماز طواف باید پشت مقام ابراهیم خوانده شود و اگر فردی این کار را در مراسم حج انجام ندهد نمازش باطل است، افزود: چگونه سنگ زیر پای حضرت ابراهیم(ع) مقدس بوده امام مقبره فرزندان پیامبر(ع) و ۷۲ شهید کربلا مقدس نیست.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: باید میان اهل سنت و وهابیت در این زمینه تفاوت گذاشت چرا که نه تنها شیعیان بلکه اهل سنت هم در کشورهای مصر عراق و لبنان به زیارت قبور ائمه(ع) رفته و از آن‌ها برای برآورده شده حوائج خود استمداد می طلبند.

 

ارزش زیارت ولی خدا

وی افزود: زیارت ولی خدا به حدی ارزشمند است که اگر انسان برای زیارت ولی خدا و شهدای احد برود زیارتش کامل بوده و شکسته نیست و در سوره یوسف آیه ۹۳ بیان شده که حضرت یوسف به برادرانش می فرماید که «پیراهن من را ببرید چشم پدر را بینا می‌کند» حالا چگونه است که حرم امام معصوم و پیامبر(ص) شفا بخش نیست.

 

کارشناس مذهبی رسانه ملی تصریح کرد: همچنین در قرآن کریم ماجرای حضرت طالوت(ع) و داستان تابوت عهد بیان شده که یک صندوقچه بود که در این صندوقچه تنها زره، گهواره و الواح حضرت موسی(ع) نگهداری می‌شد که قرآن این صندوقچه را نشانه پیامبری و ملک طالوت معرفی کرده و آن را عامل موفقیت بنی اسرائیل بر دشمنان می‌داند حال چگونه تبرک جویی به پیامبر نمی‌تواند عامل پیروزی شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی با بیان اینکه در روز گاری مردم برای این که آب وضوی پیامبر(ص) را بگیرند برای تبرک دعوا می‌کردند حال چگونه چنین پیامبری پس از رحلت می‌تواند در زندگی مردم بی تأثر است زیرا اگر به حیات برزخی پیامبر(ص) معتقد باشیم ایشان زنده هستند ولی اگر پیامبر را میت می‌دانند دیگر جایی برای بحث نیست و قرآن کریم همواره پیامبران و حتی کافران را دارای حیات برزخی می داند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در آیات سوره نسا، یوسف، ممتحنه و بقره به صراحت بیان شده که اگر می‌خواهید استغفار و توبه کنید بهتر است پیامبر برای شما استغفار کند، گفت: استغفار پیامبر(ص) بر امت موجب بخشش است بر همین اساس توسل شرک نیست البته اگر کسانی مانند وهابیت پیامبر را میت و مرده و بدون حیات برزخی به حساب می‌آورد وضع فرق کرده و اصلاً توسل را چیز بی‌فایده ای قلمداد خواهند کرد.

 

عاقبت کسی که فتوا به حرام دهد

حجت الاسلام و المسلیمن حسینی قمی با اشاره به اینکه خدوند در روز قیامت بدترین عذاب خود را به زبان فَتوا دهنده ای اختصاص می‌دهد که به وسیله آن حرام های الهی حلال شده است، یادآور شد: زمانی که زبان در قیامت علت اینکه عذاب او سخت تر از سایر جوارح است را از خداوند جویا می‌شود خداوند در پاسخ می‌فرماید که « تو فَتوا دادی و فتوای تو به گوش مردم سراسر دنیا رسید که به این وسیله خون های محترمی حلال شد که ریختن آن حرام بود و به وسیله فتوای تو اموالی استفاده شد که دخل و تصرف در آن حرام بود و همچنین با فتوای تو به نوامیس کسانی دست درازی شد که تعرض به آن‌ها حرام بود بر همین اساس تو به بدترین شکل عذاب می‌شوی و این عذاب علمای وهابی و تکفیری است که با فتواهای خود موجب ریختن خون هزاران بی‌گناه و بر پایی آتش جنگ در کشورهای اسلامی شده‌اند خواهد بود./۹۶۸/پ202/ی

 

ارسال نظرات