۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۴۳۷۴۴۳

راه‎اندازی خط مستقیم ریاض ـ تل آویو

عربستان و رژیم صهیونیستی تاکنون روابط دیپلماتیک رسمی نداشتند اما در حال حاضر برای جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه مجبور شده‌اند با یکدیگر متحد شوند.
عربستان اسرائیل

به گزارش خبرگزاری رسا، شرکت ملی هواپیمایی عربستان اعلام کرد پروازهای مستقیم ریاض-تلاویو را راه‌اندازی می‌کند.

 

با اینکه به ظاهر تصور می‌شود که عربستان و رژیم صهیونیستی دشمن یکدیگر هستند اما راه‌اندازی پرواز مستقیم بین دو کشور نشان می‌دهد روابط مخفیانه ریاض و تلاویو تبدیل به یک اتحاد شده است.

 

به گزارش دیلی پاکستان، عربستان و رژیم صهیونیستی تا کنون روابط دیپلماتیک رسمی نداشتند اما در حال حاضر برای جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه مجبور شده‌اند با یکدیگر متحد شوند.

 

قبل از این عربستانی‌های از طریق اروپا به فلسطین اشغالی سفر می‌کردند اما در حال حاضر می‌توانند با پرواز مستقیم راهی این کشور شوند.

 

عبدالله متهیب سخنگوی وزارت امور خارجه عربستان اعلام کرد: در جلسه کابینه برای راه‌اندازی پرواز مستقیم با رژین توافق شده و قرار است 2 بوئینگ 787 برای این کار در نظر گرفته شوند.

 

وی افزود: شهرهای تلاویو، اروشلیم و حیفا مقصد اصلی پرواز هواپیماهای عربستان خواهد بود زیرا در این شهرها اعراب نیز ساکن هستند و فعالیت‌های تجاری دارند.

 

سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان در ملاقات با مقامات رژیم صهیونیستی برای راه‌اندازی پرواز مستقیم بین دو کشور اعلام آمادگی کرد و دستور داد وزیر حمل و نقل این موضوع را با مطرح کردن در کابینه پیگیری کند.

 

رژیم صهیونیستی برای نجات دادن خود از انزوا در منطقه روابط خود را با عربستان گسترش داده و نتانیاهو از برنامه راه‌اندازی پرواز مستقیم بین ریاض و تلاویو حمایت می‌کند.

 

عده‌ای از بازرگانان عربستان برای سرمایه‌گذاری در بازار بورس رژیم صهیونیستی اعلام آمادگی کرده‌اند که این موضوع نیز در حال پیگیری است.

 

محیط راهبردی که رژیم صهیونیستی در آن فعال است، در دوره اخیر متزلزل شده است. تا حدی که خطر فروپاشی بخش‌های بزرگی از این منظومه را که سیاست‌های رژیم صهیونیستی تکیه بر آن دارد، تهدید می‌کند. یکی از عناصر بارز آن این است که در قبال غیبت یا کاهش وزن بازیگران در جهان عرب، عربستان تقریبا آخرین عامل باقی مانده است که با اصرار بر متوقف کردن ایران کوشش می‌کند.

 

مبارزه عربستان برای متوقف کردن ایران از یمن آغاز می‌شود و عراق و مصر را تا لبنان در بر می‌گیرد. لحظه سرنوشت‌سازی که طبیعت این مبارزه را تغییر داد، مداخله غیرعادی و مستقیم عربستان در بحرین بود. برای همین، ضروری است که اهمیت بقای عربستان فهمیده شود. زیرا اگر خاندان آل‌سعود در عربستان سقوط کند، خطر سقوط دیگر اعضای مقاوم عربی در برابر ایران بروز خواهد کرد.

 

رژیم صهیونیستی و عربستان کوشش می‌کنند مانع تزلزل حاصل شده در منطقه شوند و کشورهای کم‌تاثیرتر دیگری مانند اردن و کشورهای عربی خلیج فارس در این سو همگامند.

 

آل سعود اصلی‌ترین و دشمن‌ترین مبارز باقی‌مانده و شاید آخرین خط دفاع از رژیم صهیونیستی برای متوقف کردن قدرت و نفوذ ایران است. خاندان حاکم سعودی کوشش می‌کند با سرمایه‌گذاری میلیاردها دلار در مصر و استفاده از سلاح، نفت و درگیری‌های داخلی در اوپک، و کشمکش بر سر کانال‌هایی به پاکستان و هند سپس تلاش برای گسترش جی‌سی‌سی و تبدیل کردن این سازمان به چیزی شبیه ناتو در خلیج فارس خطی مقابل ایران برای متوقف کردن پیشرفت و نفوذ این کشورترسیم کند.

 

اهمیت بقای آل سعود برای رژیم صهیونیستی، کشفی برآمده از واقعیت کنونی منطقه است اما هنوز اسرار خطرناکی از روابط رژیم صهیونیستی و عربستان وجود دارد که هنوز پنهان است بخصوص اینکه دو طرف در مخفی کردن حقایق و انحراف افکار عمومی متخصص هستند./847/ب102/د

ارسال نظرات