۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۴۳۷۴۳۶
رییس مجلس در صحن علنی:

دیوان محاسبات و سازمان بازرسی درباره حقوق های نجومی گزارش داده بودند، دولت توجه نکرد

رییس مجلس شورای اسلامی از بی توجهی دولت به گزارش های دیوان محاسبات و سازمان بازرسی در ماجرای فیش های حقوقی نجومی خبر داد. لاریجانی همچنین از بازگشت چهار میلیارد تومان به خزانه کشور سخن گفت.
لاریجانی رییس مجلس

به گزارش خبرگزاری رسا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه شنبه، از بی توجهی دولت و قوه مجریه به گزارش های دیوان محاسبات و سازمان بازرسی درباره فیش های حقوقی نا متعارف خبر داد.

 

رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر کواکبیان در خصوص عملکرد دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور گفت: دیوان محاسبات و سازمان بازرسی خواب نبوده اند و در این رابطه گزارش هایی در طول این مدت ارائه شده است.
 

مصطفی کواکبیان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 22 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: براساس ماده 18 آیین نامه داخلی هیأت رئیسه سوگند یادکرده بی طرفی را در اداره مجلس حفظ کند و با توجه به اینکه بعضی از نمایندگان محبت دارند و اعلام می کنند رئیس جمهور باید در رابطه با فیش های حقوقی غیر متعارف در مجلس حاضر و عذرخواهی کند معتقدم حتما اگر رئیس جمهور عذرخواهی کند، رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه نیز باید عذرخواهی کنند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به دلیل اینکه دستگاه های نظارتی زیرمجموعه این قوا مانند دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور در بحث فیش های حقوقی خواب بودند و حقیقتاً مخلص آقای فتاح برای ارائه گزارش هستم ای کاش آقای سراج و آقای رحیمی رئیس دیوان محاسبات نیز گزارش ارائه می کردند.

 

کواکبیان افزود: باید گزارشاتی در رابطه با مطرح شدن فیش های حقوقی در خصوص عملکرد از سوی افراد مذکور  ارائه می شد و در جلسه قبل که تذکر دادم شما آقای دکتر لاریجانی فرمودید ابتدا باید خرج شود بعد اظهار داشتید به مدت یک ماه نبوده است بلکه چندین ماه حقوق دریافت کرده اند و سازمان بازرسی تنها به یک بانک مخصوص اشاره می کند و در رابطه با مجموعه اقدامات بحثی نمی شود و بنده ندیده ام دیوان محاسبات نیز گزارشی در این رابطه ارائه دهد.

 

دکتر لاریجانی در پاسخ به تذکر کواکبیان گفت: به نظر بنده دیوان محاسبات و سازمان بازرسی خواب نبوده است و در این رابطه گزارش هایی در طول این مدت ارائه شده است.

 

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: سازمان بازرسی کل کشور در طول مدت اخیر گزارشی ارسال کرد که در چه تاریخ هایی و کدامیک از بانک های مطرح حقوق های آنچنانی دریافت کرده اند و در این رابطه به قوه مجریه گزارش ارائه شد اما متاسفانه به این موضوع توجه نشده است، نامه این گزارش موجود است و بنده آن را به کمیسیون اصل نود ارسال کردم.

 

دکتر لاریجانی ادامه داد: اکثر موارد مذکور به اطلاع وزارت اقتصاد رسیده که تخلف صورت گرفته است و متاسفانه به این موضوع گوش داده نشد و دیوان محاسبات نیز جلوی خیلی از تخلفات را گرفته است و در گزارشی که به بنده ارائه شد اعلام شده بود که حدود 4 میلیارد تومان به خزانه برگشت داده شده است.

 

رییس مجلس شورای اسلامی افزود:کارهای انجام شده در خصوص رسیدگی به موارد مذکور خبری نشده اما اینکه حجم در این رابطه به چه مقدار بوده مشخص نیست، البته ممکن است نقص در دیوان محاسبات و سازمان بازرسی بوده باشد اما نه اینطور که شما می گویید خواب بوده اند به دلیل اینکه کار انجام شده و هوشیاری بوده است اما اینکه به طور کامل بوده یا نه برای من محرز نیست لذا اعلام کردم توضیحات بیشتر به کمیسیون اصل نود ارسال شود.

 

مخالفتی با انتشار فیش حقوقی نمایندگان نداریم

بر اساس این گزارش، دکتر لاریجانی در پاسخ به تذکر صباغیان نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی گفت: دلیل لغو تعطیلات تابستانی نمایندگان پیگیری مسائل مهم بوده است در گزارشی که در خصوص فیش‌های حقوقی قرائت شد، بخشی از ریشه‌های شکل گیری چنین حقوق‌های غیرمتعارفی اعلام شد که از تخلف قانون و تسامح در اجرای قانون در این گزارش دیده می شود.

 

رییس مجلس شورای سلامی با بیان اینکه کمیسیون اصل نود در خصوص پیگیری پرونده حقوق های غیرمتعارف از هفته گذشته تا کنون 4 جلسه تشکیل داده است افزود: امروز رئیس کمیسیون اصل نود اطلاعاتی در مورد کارهای صورت گرفته در این کمیسیون به بنده دادند و همچنین در حال کار بر روی طرحی جهت ارائه به صحن علنی هستند.

 

وی با بیان اینکه از بخش های نظارتی نیز گزارش هایی گرفته شده است ادامه داد: اگر نمایندگان پیشنهادات دیگری دارند مطرح کنند و ما نیز مخالفتی برای رسانه ای کردن فیش های حقوقی شان نداریم.

 

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد سوال و استیضاح براساس آیین نامه می توانند تصمیم گیری کنند تصریح کرد: سوال و استیضاح از وظایف رئیس جلسه نیست./924/د102/ج

ارسال نظرات