۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۴۳۷۴۳۴
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ورامین:

تذکر لسانی باید به فرهنگ عمومی مردم تبدیل شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ورامین با بیان این‌که تلاش سپاه در حوزه حجاب به‌صورت فرهنگی است، گفت: تذکر لسانی باید به فرهنگ عمومی مردم تبدیل شود.
داوود اصغری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ورامین

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا به نقل از فارس، داود اصغری دوشنبه شب در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یک حرکت عظیم اسلامی از ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به‌دنبال صدور انقلاب که همان ترویج و گسترش دین مبین اسلام به سراسر دنیا می‌باشد، بوده است.

 

وی گفت: مقوله عفاف و حجاب ریشه در اعتقادات دینی ما مسلمانان دارد به‌طوری که آیات زیادی از قرآن کریم و بسیاری از احادیث و روایات اهل بیت علیهم‌السلام وجود دارد که اهمیت حفظ حجاب و عفاف برای زنان در جامعه اسلامی را تبیین می‌کند.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ورامین افزود: نگاه اسلام به زن در جامعه بسیار رفیع و والا است و در کنار افزایش سطح سلامت جامعه، زنان نیز می‌توانند با حفظ ارزش‌های دینی و حجاب به جایگاه والای خود برسند.

 

وی با اشاره به نگاه دنیای غرب به زنان گفت: در فرهنگ غربی زنان در فیلم‌های تبلیغاتی و تجاری نقش مدل را ایفا می‌کنند که این اقدام مصداق بارز سوءاستفاده از زنان و تنزل جایگاه آنان به اندازه یک کالا است که این نگاه در دین اسلام به‌صورت کامل رد شده است.

 

اصغری تصریح کرد: در نگاه اسلامی، زن محور تربیت نسل و ستون خانواده است که می‌تواند با حفظ ارزش‌های دینی و حجاب در سطح جامعه نیز حضوری موثر داشته باشد که همین امر موجب حمله غربی‌ها و دشمنان به زنان مسلمان شده است.

 

وی گفت: همین نگاه دشمن و ترس آن از عفاف و حجاب موجب شده تا بار دیگر مانند نمونه‌های تاریخی مثل آندلس به‌دنبال فروپاشی اعتقادات دینی مسلمان باشند و در این مسیر فرهنگ عفاف و حجاب در تیررس بیشتر اقدامات آن‌ها قرار گرفته چرا که آنان به دنبال تخریب ریشه‌ها و ستون‌های خانواده هستند.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ورامین با اشاره به این‌که مهمترین علت بروز بدحجابی در جامعه تهاجم فرهنگی است، بیان داشت: رهبر انقلاب بارها اعلام کردند که  دشمن در حال شبیخون فرهنگی است و نوک پیکان این حملات موضوع حجاب است، چرا که با بروز پدیده بدحجابی برخی از مفاسد و جرایم نیز گسترش پیدا می‌کند.

 

ورامین در حوزه حجاب در معرض خطر است

 

وی با اشاره به وضعیت شهرستان ورامین در حوزه حجاب گفت: سپاه ورامین در جلسات مختلف و بنا بر مشاهدات میدانی اعلام کرده که وضعیت حجاب و عفاف در ورامین نسبت به سایر شهرستان‌ها مطلوب است اما بعضا شاهد رشد رگه‌هایی از بدحجابی در ورامین هستیم.

 

اصغری، ورامین را دارای سابقه انقلابی و شهری مذهبی دانست و افزود: پذیرفتنی نیست در شهر ورامین شاهد رشد آرام بدحجابی و پوشش‌های زننده در بین برخی هنجارشکنان باشیم.

 

وی ادامه داد: قطعاً سپاه ورامین ضمن شناسایی علل این آسیب‌ها برنامه‌های کنترلی و فرهنگی را اجرا خواهد کرد.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ورامین در تقسیم‌بندی افراد هنجارشکن در حوزه حجاب گفت: در حوزه بدحجابی برخی‌ها با علم و آگاهی نسبت به جرم و شکستن حریم‌ها اقدام به انتخاب پوشش‌های زننده در سطح شهر می‌کنند که باید در این حوزه اقدام عملی انجام شود.

 

وی افزود: افراد دیگری نیز به علل دیگر مانند تهاجمات فرهنگی و ناآگاهی و کمبود اطلاعات دینی دچار این آسیب‌ها شدند که اعتقاد داریم این افراد را می‌توان با ارشاد و راهنمایی و امر به معروف و نهی از منکر به مسیر درست هدایت کرد.

 

عضو شورای احیای امر به معروف و نهی از منکر ورامین در تشریح عملکرد سپاه در حوزه عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر بخشی از فرهنگ ایرانی و اسلامی مردم ایران است، بنابراین بیان اهمیت تذکر لسانی طبق فرمایشات دین مبین اسلام و منویات رهبر انقلاب توسط آحاد مردم در دستور کار سپاه و بسیج قرار دارد.

 

وی تاکید کرد: نوع بیان امر به معروف و نهی از منکر نیازمند آموزش به ناهیان است چرا که نوع بیان و رفتار می‌تواند در تاثیرگذاری بهتر به جامعه هدف موثر باشد، بنابراین آموزش‌ها در کنار استفاده از مشاورین دینی در دستور کار قرار دارد.

 

اصغری بیان داشت: نیروی انتظامی حسب قوانین موظف به برخورد با هنجار شکنان در حوزه حجاب است و سپاه پاسداران نیز ضمن انجام برنامه‌های فرهنگی به‌دنبال ایجاد گروه‌های تذکر لسانی است تا این مسأله تبدیل به فرهنگ عمومی مردم شود.

 

فرمانده سپاه شهرستان ورامین در تشریح سایر برنامه‌های سپاه ورامین در حوزه عفاف و حجاب گفت: با همکاری آموزش و پرورش، پایگاه‌های بسیج در محلات و در سطح مدارس دخترانه برنامه‌هایی در حوزه حجاب اجرا شده است و در آینده نیز همایش‌ها و برنامه‌هایی نیز در حوزه خانواده اسلامی، سبک زندگی ایرانی و اسلامی نیز اجرا می‌شود./836/د102/ل

ارسال نظرات