۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۴۳۷۴۲۹
نماینده مجلس:

تحول در حوزه دریایی از محورهای اصلی فعالیت دولت باشد

رییس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش هرمزگان در اقتصاد ملی، گفت: از دولتمردان انتظار می رود به این استان توجه ویژه داشته باشند و تحول در حوزه دریایی را یکی از محورهای اصلی فعالیت قرار دهند.
هاشمی تختی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حسین هاشمی تختی شامگاه در پنجمین نشست شورای اداری استان که با حضور معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شد، با اشاره به مشکلات معیشتی مردم هرمزگان گفت: هیچ یک از مردم ساحل نشین استان به دنبال ضربه زدن به اقتصاد کشور نیستند و نمی توان افرادی را که برای تامین نیازهای اولیه خود تلاش می کنند قاچاقچی دانست.


وی افزود: بر اساس توصیه و راهبرد تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری، در برخورد با قاچاق باید نخستین اولویت برخورد با قاچاق کلان و سازمان یافته باشد و معیشت مردم محروم منطقه نیز در نظر گرفته شود.


نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، قشم، ابوموسی و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش هرمزگان در اقتصاد ملی تاکید کرد: از دولتمردان انتظار می رود به این استان توجه ویژه داشته باشند و تحول در حوزه دریایی را یکی از محورهای اصلی فعالیت قرار دهند.

 

هاشمی تختی اضافه کرد: تمام مسؤولان باید درک درستی از مشکلات مردم داشته باشند و از ظرفیت های قانونی برای رفع گره گشایی از مسائل مردم استفاده کنند و نمایندگان استان هرمزگان در مجلس بر سر دفاع از منافع مردم استان با یکدیگر پیمان بسته اند و بیش از همیشه با یکدیگر هماهنگ هستند.

 

وی گفت: در استان هم همین حرف و اعتقاد را داریم و نماینده عالی دولت و سایر مدیران مورد حمایت خواهند بود و حاضریم برای این حمایت هزینه نیز بدهیم.


رییس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در برابر این حمایت از مجموعه مدیران انتظار کار و تلاش داریم و اگر جایی ایرادی مشاهده شود بر اساس وظیفه قانونی، تذکر داده و نقش نظارتی خود را ایفا خواهیم کرد.


سپس احمد مرادی یکی دیگر از نمایندگان مردم بندرعباس، حاجی آباد، قشم، ابوموسی و بندرخمیر در مجلس نیز در این برنامه خواستار نگاه تعاملی مدیران در ارتباط بین مجلس و دولت شد.

 

وی  ادامه داد: در چنین فضایی اگر انتقادی نیز مطرح می شود تنها با هدف خدمت بیشتر و افزایش رضایتمندی مردم به عنوان یک دغدغه مشترک بین دولت و مجلس است.


مرادی، همچنین توجه بیشتر دولت به مسائل زیست محیطی هرمزگان را ضروری دانست و اضافه کرد: در برخی مناطق استان پدیده ریزگردها برای مردم ایجاد مشکل کرده است.


نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، قشم، ابوموسی و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی ابرازداشت: از مجموعه 13 شهرستان هرمزگان، 9 شهرستان ساحلی بوده و در نتیجه اقتصاد مردم این شهرستان ها با دریا ارتباط مستقیم دارد که درخواست ایجاد اسکله نیز در همین راستاست.


وی در پایان همچنین از رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور که ریاست این نشست را بر عهده داشت در خواست کرد نسبت به تقویت ساختار اداره حفاظت محیط زیست هرمزگان اقدام موثر انجام شود./202/851/ب1

ارسال نظرات