۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۴۳۷۳۶۲
امام جمعه ماکو:

ارتباط با روحانیت کم کاری در حوزه فرهنگ را جبران می کند

امام جمعه ماکو گفت: متأسفانه در حوزه فرهنگ بجای مدیریت کلان به صورت واحد و برنامه ریزی مدون بیشتر شعار داده ایم؛ ارتباط با روحانیت و مرجعیت کم کاری در حوزه فرهنگ را جبران می کند.
فرهنگ

حجت الاسلام ایوب رنجبری، امام جمعه شهرستان ماکو در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به گلایه مندی مقام معظم رهبری نسبت به ولنگاری و کم اهمیتی به مسائل فرهنگی، گفت: متأسفانه ما در دوره های مختلف یک غفلت جدی داشته ایم و آن هم غفلت از مباحث اساسی و بنیادین فرهنگی است.

 

حجت الاسلام رنجبری غفلت در حوزه فرهنگ را محدود به دوره فعلی نکرد و افزود: متأسفانه در دوره های قبل هم این مسائل مطرح بود و به جای برنامه ریزی واحد برای حوزه فرهنگی بیشتر شعار داده ایم.

 

وی ضبا تشکر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ما انتظار داریم مباحث فرهنگی و ارزشی هم در سطح وزارتخانه ها و هم در سطح شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد توجه وزارت فرهنگ و ارشاد قرار بگیرد.

 

امام جمعه ماکو ضمن تأکید بر تقویت بخش های مهجور حوزه فرهنگی، ابراز داشت: متأسفانه هم رسانه ها و هم سازمان های دیگر تبلیغی و فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب کم کاری کرده اند.

 

حجت الاسلام رنجبری تقویت رابطه با علما و روحانیت را امری لازم برای جبران کم کاری در حوزه فرهنگی دانست و افزود: علما و روحانیت همیشه در خدمت دین و مردم بوده اند و باید از ظرفیتشان در مجموعه های مختلف استفاده کنیم.

 

امام جمعه ماکو تأکید کرد: بهره مندی از ظرفیت نخبگان دانشگاهی و فرهنگی و آموزش و پرورش هم باید در دستور کار دولت یازدهم قرار بگیرد.

 

وی با اشاره به تجلیل از هنرمندان بی اعتقاد به جای هنرمندان ارزشی و انقلابی، تصریح کرد: مطرح کردن مسائلی از این قبیل مایه خرسندی نظام و رهبری نبوده و باید سعی کنیم در هر امری آرمان های امام(ره) و شهدا را بیشتر احیا کنیم./936/302/ب2

ارسال نظرات