۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۴۳۷۲۵۱
در مرند برگزار شد؛

همایش تجلیل از نیم قرن تلاش تبلیغی حجت الاسلام راستگوی

همایش تجلیل از نیم قرن تلاش تبلیغی حجت الاسلام راستگوی یکی از علمای برجسته و فعال منطقه آذربایجان در شهرستان مرند برگزار شد.
حجت الاسلام علي نعمت زاده، امام جمعه مرند آیین تجلیل از عالم ربانی حجت الاسلام سید جعفر راستگوی بناب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی نعمت‌زاده، امام جمعه مرند امروز در همایش تجلیل از عالم ربانی حجت الاسلام سیدجعفر راستگوی بناب که با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرند، مسؤولان استانی و اقشار مختلف مردم در مرند برگزار شد، اظهار داشت: تجلیل از علمای دین، بزرگداشت شعائر اسلامی است.


وی با بیان این‌که بسیاری از جنبش‌های مردمی علیه رژیم های مستبد و استکباری با هدایت و حمایت حوزه های علمیه و روحانیت بوده است، خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران مرهون مجاهدت روحانیان و روشنگری حوزه‌های علمیه است؛ اگر منطقه‌ای از حضور معنوی و روشنگرانه روحانیت محروم باشد؛ معضلات فرهنگی و اجتماعی فراگیر خواهد شد.


امام جمعه مرند تجلیل از مقام شامخ روحانیت را نشان از وجود فرهنگ سپاس در میان مردم این منطقه دانست و گفت: اجرای این گونه برنامه ها از سوی خود مردم در راستای تجلیل از مقام شامخ این عالم ربانی که سال ها است، در عرصه نشر و حشر و تبیین دین و فرهنگ اسلامی قدم بر می دارد، نشان از به ثمر رسیدن تلاش های این روحانی بزرگوار دارد.


وی با بیان این‌که حجت الاسلام راستگوی توانسته با اخلاق نیکوی اسلامی معارف اسلامی را سال‌های متمادی در منطقه بناب مرند ترویج دهد، افزود: اگر امروز می بینیم مردم به صورت خودجوش در راستای تجلیل از این عالم ربانی قدم بر می دارند، نشان از وجود فرهنگ غنی اسلام و تشیع در بین مردم منطقه است.


حجت الاسلام نعمت‌زاده ادامه داد: حجت الاسلام راستگوی بناب بیش از نیم قرن در راستای نشر فرهنگ دینی قدم برداشته و تلاش های خستگی ناپذیری را متحمل شده که اگر این سید بزرگوار روحیه مردمی نداشت، می توانست از فرصت هایی که در این چندین دهه برایش بوجود آمده، استفاده کرده و برای خود زندگی راحتی فراهم کند.


امام جمعه مرند با بیان این‌که حجت الاسلام راستگوی خود را فدای مردم منطقه کرده و به تمامی مقامات دنیوی پشت پا زد و در بین مردم بودن را پسندیده می داند، تصریح کرد: داشتن خدمت به خلق خدا از خصوصیات بارز عالمان دینی است و این منش و رفتارهاست که یک عالم ربانی را با دیگران متمایز می کند.


گفتنی است، در پایان این مراسم مردم و مسؤولان شهرستان با اهدای لوح و هدایایی از نیم قرن تلاش تبلیغی و خالصانه حجت الاسلام سیدجعفر راستگوی تجلیل به عمل آوردند./935/202/ب2

 

ارسال نظرات