۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۴۳۷۱۰۳
سخنران حرم رضوی مطرح کرد؛

بی بندوباری؛ حربه دشمن برای تسلط بر مسلمانان

حجت الاسلام مهدوی ارفع بی بندوباری را وسیله تسلط دشمن بر مسلمانان خواند و گفت: دشمنان از این حربه علیه مسلمانان استفاده می‌کنند؛ جوانی که نتواند پای ناموس و وطنش بایستد، کشورش به راحتی به دست دشمن خواهد افتاد.
حمید رضا مهدوی ارفع ولنگاری فرهنگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع، استاد حوزه و دانشگاه امشب در جمع زائران و مجاوران در صحن انقلاب حرم مطهر رضوی، ابراز کرد: حرم ائمه (ع) سرشار از امید، عنایت و مهربانی است که شامل دوستان و دشمنانشان می شود.

 

وی قدرشناسی را شرط انصاف دانست و اظهار کرد: اگر کسی به ما لطفی کند قدرشناس او خواهیم بود و شرط انصاف و انسانیت نیست که از امام رضا(ع) همه چیز بخواهیم ولی قدردان ایشان نباشیم و حرف‌های حضرت را پشت گوش بیندازیم.

 

حجت الاسلام مهدوی ارفع با بیان این که حرم امام رضا(ع) مکانی جهت خودشناسی و خودسازی است، تأکید کرد: باید اعمال و رفتار خود را بررسی کنیم که آیا مورد قبول امام رضا (ع) هست یا نه؟

 

شرط شیعه و محب بودن، حرف شنوی از ائمه است

استاد حوزه و دانشگاه رعایت حجاب و عفاف را سبب رضایت ائمه اطهار(ع) و خدا عنوان و تصریح کرد: تکلیف خود را با امام رضا(ع) روشن کنیم چون ایشان از ظاهر و باطن مطلع هستند و رعایت حجاب و عفت از مواردی است که امام(ع) و خدا را راضی می کند، زیرا شرط شیعه و محب بودن، حرف شنوی است.

 

وی در ادامه اضافه کرد: با کمال تأسف ارتباط ما با ائمه اطهار(ع) یک طرفه است، فقط از ایشان اجابت خواسته مان را داریم، باید بدانیم چگونه با ایشان رفتار کنیم از ایشان بخواهید کمک کند تا در هر سفر یک مشکل خود را رفع کنیم.

 

حجت الاسلام مهدوی ارفع با تأکید بر الگوگیری از حضرت زهرا(س) در زندگی، گفت: زنان و دخترانتان را به حجاب تشویق کنید، اگر حجاب خوبی داشته باشند حضرت زهرا (س) را الگو قرار داده اند ولی اگر حجاب بد داشته باشد دیگر ایشان الگو نیستند و نمی توان در قیامت به دروغ ادعا کرد که ایشان را الگو قرار داده اند زیرا بر دهان مُهر زده شده و اعضای بدن گواهی خواهند داد.

 

آن گونه که امام رضا(ع) می پسندد زندگی کنیم

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: آن گونه که امام رضا(ع) می پسندد زندگی کنیم تا خدا هم راضی باشد، با امام رضا(ع) بازی نکنیم با ایشان زندگی کنیم؛ وقتی به حرم با کوله باری از گناه وارد می شویم چون مهمان حضرت هستیم ما را می پذیرد پس نباید با همان کوله بار گناه و خصائل زشت به شهر خود برگردیم، برای امام رضا (ع) زشت است این گونه برگردیم.

 

وی یاری خدا را مستلزم یاری دین دانست و تصریح کرد: با خدا معامله کنیم، زیرا اگر دین خدا را یاری کردیم خدا یاریمان خواهد کرد و اگر می خواهیم خدا ما را فراموش نکند پس او را یاد کنیم، دنیا قاعده اش طرفینی است اگر یک طرفه بود ما باید گوش به فرمان می بردیم.

 

حجت الاسلام مهدوی ارفع، بی بندوباری را وسیله تسلط دشمن به مسلمانان خواند و گفت: معاویه به وسیله ترویج شهوت، ولنگاری و بی بندوباری در بین مردم توانست امیرمؤمنان(ع) را زمین گیر کند و مردمی که عاشق پیامبر(ص) بودند را علیه اهل بیت(ع) شوراند و با ایشان جنگیدند.

 

کارشناس مذهبی به شکست مسلمانان در اندلس اشاره و اظهار کرد: دشمنان با حمله نظامی نتوانستند مسلمانان را شکست دهند ولی به وسیله زنان فاسد، ترویج شرابخواری و قمار، اراده جوانان را سست کرده و با نخستین یورش، اندلس را از مسلمانان گرفتند.

 

وی در پایان تصریح کرد: دشمنان بار دیگر از این حربه علیه ایران اسلامی استفاده کرده تا ایران را از مسلمانان بگیرد، جوانی که نتواند پای ناموس و وطنش بایستد، کشورش به راحتی به دست دشمنش خواهد افتاد./202/861/ب1

ارسال نظرات