۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۴۳۶۸۰۵
حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی:

حوزه عفاف و حجاب نیازمند تعامل همگانی است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که در حوزه عفاف و حجاب نیازمند دقت عمل بیشتری هستیم، گفت: همه نهادهای فعال در حوزه عفاف و حجاب و سایر نهادها باید تعامل همگانی با یکدیگر داشته و از هر گونه تعارضی به دور باشند تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنند.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین عصر امروز در دیدار جمعی از نهادهای فعال در حوزه عفاف و حجاب استان قزوین که به مناسبت آغاز هفته عفاف و حجاب در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، با اشاره به اهمیت حجاب گفت: اگر نگرش‌ها به حوزه‌های دینی مهندسی شده باشد، به خوبی می‌دانیم که نقطه آغاز دعوت به نماز، ترویج عفاف و حجاب و سایر فرایض و اعمال دینی از کجا باید باشد.

 

خداشناسی و خودشناسی از زمینه‌های درک اهمیت نماز است

وی در ادامه معرفت، خداشناسی و خودشناسی را از زمینه‌های درک اهمیت نماز دانست و افزود: کسی که به این سطح از آگاهی دست پیدا کند، انسانی عفیف و برپا کننده نماز خواهد بود.

 

امام‌ جمعه قزوین اظهار کرد: خداوند زمانی که انسان را می‌خواهد تشویق به عبادت کند، به او نمی‌گوید که عبادت کن، خداوند عالم و ویژگی‌های خودش را به طور کامل با نقشه‌ای دقیق معرفی می‌کند و پس از آن انسان مشتاق شناخت و عبادت خداوند خواهد شد.

 

در حوزه عفاف و حجاب نیازمند تعامل همگانی هستیم

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که در حوزه عفاف و حجاب نیازمند دقت عمل بیشتری هستیم، تصریح کرد: همه نهادهای فعال در حوزه عفاف و حجاب و سایر نهادها باید تعامل همگانی با یکدیگر داشته و از هر گونه تعارضی به دور باشند تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنند.

 

وی با بیان اینکه باید شعائر الهی را بزرگ و در حفظ بزرگی آن‌ها بکوشیم ابراز کرد: آن کسی که در کشورهای اروپایی حجاب خود را در خیابان‌ها حفظ می‌کند، به معنای واقعی شعائر الهی را پاس می‌دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اظهار کرد: باید احساس کنیم همه کسانی که در ابعاد مختلف در پی تعظیم شعائر الهی هستند در حقیقت یک کار را انجام می‌دهند و همه کسانی که این حقیقت را درک می‌کنند نیروهای حقیقی نهادهای فعال در حوزه عفاف و حجاب هستند.

 

عفاف ملکه باطنی و ملکات نفسانی به حساب می‌آید

امام‌جمعه قزوین با بیان اینکه عفاف یک روحیه، ملکه باطنی و ملکات نفسانی به حساب می‌آید ابراز کرد: در حقیقت حجاب یک نماد بیرونی است، اگر عفاف باشد حجاب بیرونی محکم خواهد بود، یعنی ممکن است شخصی عفیف باشد اما محجبه نباشد.

 

وی در ادامه با بیان این‌که عفاف و حجاب دو مقوله جدا از هم هستند، اضافه کرد: ممکن است کسی در خانواده‌ای بزرگ شده باشد که حساسیت‌های دینی مانند این که موی زن را نباید کسی ببیند، نیاموخته اما به شخصه انسان عفیفی باشد و ممکن است کسی عفیف نباشد اما محجبه باشد، چنین آدمی حجاب را آموخته اما عفاف را نیاموخته است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: عفاف و در پی آن حجاب ترجمان کرامت، روح عدالت‌خواهی، صداقت و ایمان هستند و ریشه آن‌ها را در تقوا می‌بینیم، اگر حجاب باشد و عفاف نباشد این معانی محقق نخواهند شد.

 

ما باید بر روی همه ارزش‌های الهی و انسانی سرمایه‌گذاری کنیم

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه نباید تنها بر روی عفاف و حجاب سرمایه‌گذاری کنیم اظهار کرد: باید بر روی همه ارزش‌های الهی و انسانی سرمایه‌گذاری کنیم تا از آسیب‌پذیری در همه حوزه‌ها دور بمانیم.

 

وی با بیان اینکه اگر بتوانیم روحیه عفاف را در جامعه احیا کنیم، همه مسائل دیگر در زندگی ما ساماندهی خواهند شد تصریح کرد: اگر عفاف باشد عده‌ای حاضر نمی‌شوند حقوق‌های میلیونی دریافت کنند در حالی که عده‌ای دیگر در فقر به سر می‌برند با احیای روحیه عفاف همه مسائل معنوی، فردی و اجتماعی ساماندهی می‌شود.

 

اساسی‌ترین رسالت ما، احیای روح تقواست

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اساسی‌ترین رسالت همه را احیای روح تقوا دانست و تصریح کرد: روح تقوا زمینه و سرمایه عفاف و حجاب به حساب می‌آید و این مسأله آنقدر مهم است که باید هر هفته در نماز جمعه بیان شود.

 

امام ‌جمعه قزوین با بیان اینکه کسی که عفاف دارد، از صداقت برخوردار است ابراز کرد: یک انسان عفیف هیچ‌گاه نمی‌تواند دروغ بگوید و خیانت کند و نسبت به فقر و بی‌پولی دیگران بی‌تفاوت باشد اگر عفاف به جامعه ما وارد شود همه مسائل معنوی، فردی و اجتماعی ساماندهی می‌شود.

 

وی در پایان گفت: باید فضای مجازی را در این دوره و زمانه جدی بگیریم و آن را به عنوان ابزاری در خدمت رسیدن به اهداف دینی و الهی در بیاوریم./202/873/ب1

ارسال نظرات