۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۴۳۶۵۸۷
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

مهم‌ترین وظیفه دولت و مسؤولان ایجاد اشتغال است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین مهم‌ترین وظیفه دولت و مسؤولان را ایجاد اشتغال دانست و گفت: باید این مهم به نحو احسن انجام تا سختی‌ها از میان برداشته شود.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که در مسجدالنبی شهر قزوین با حضور جمع گسترده نمازگزاران برگزار شد با اشاره به رهاوردهای مهم ماه رمضان، گفت: یکی از این رهاوردهای مهم اجتماعی وحدت است که باید بین همه ملت‌های مسلمان حفظ شود.

 

وی در ادامه افزود: ما باید فضای انسجام و اتحاد را ادامه دار کنیم تا اختلاف از بین برود در کنار هم قرار گرفتن مردم بدون در نظر گرفتن وضعیت مالی و نژادی و مانند آن، صله رحم و دید و بازدیدهای آن صحنه زیبایی از انسجام و وحدت و مودت را در عالم تداعی می کند و باید این مهم را در همه عرصه‌ها قدر بدانیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین دومین رهاورد ماه رمضان را رحمت و مهربانی دانست و ابراز کرد: در دعاهای این ماه برای همه مومنان دعای خیر طلب می‌کنیم، دل‌ها دراین ماه آکنده از مهر نسبت به همه انسان ها شد و فرقی هم نداشت که آن شخص مسلمان بود یا خیر بلکه انسانیت در این ماه مورد توجه قرار گرفت از این رو این مهربانی باید حفظ شود.

 

وی عید فطر را عید بازگشت به فطرت الهی دانست و تصریح کرد: مومنان و مومنات در این روز پس از یک ماه بندگی و عبادت از نو متولد می‌شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه اضافه کرد: باید همگان این فرصت بزرگ را قدر دانسته و زندگی نو و تازه خود را که به واسطه ارتباط با خدا در ماه رمضان بدور از گناه بدارند.

 

اگر گرسنگی نکشیم وضع فقرا را درک نمی کنیم

امام جمعه قزوین اظهار کرد: کمک به فقرا سومین رهاورد ماه رمضان است که باید این رفتار نیکو ادامه داشته باشد و اگر گرسنگی نکشیم وضع فقرا را نخواهیم درک کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: از نظر امام علی‌(ع) هر روزی که انسان تقوا پیشه کرده و خود را حفظ کند و مرتکب گناه نشود، آن روز، روز عید است و می‌فرماید که ایها الناس روز عید فطر روزی است که نیکومداران و آنهایی که پای بندگی و روزه‌داری خود ایستادند هدیه خود را از خداوند دریافت می‌کنند.

 

عیدفطر شبیه‌ترین روزها به روز رستاخیز است

وی در ادامه فرمایش امام علی (ع) افزود: آنهایی که عمر خود را در این ماه به تباهی گذراندند و روزه‌داری را لمس نکردند از این آرامش خاطر و نور قلب مؤمنان بی‌نصیب خواهند بود و امروز شبیه‌ترین روزها به روز رستاخیز و قیامت است.

 

امام جمعه قزوین تصریح کرد: یاد بیاوریم روزی را که حساب و کتاب بندگان پایان یافته و جهنمیان از بهشتیان جدا می‌شوند و عید فطر یعنی بازگشت به فطرت و زندگی نو که از منظر امام علی(ع) نباید اجازه دهیم به گناه آلوده شود.

 

بهترین نوع نمازها نماز جماعت است

وی با بیان اینکه بهترین نوع نمازها نماز جماعت است گفت: باید سعی شود نمازها را در مسجد برپا کرده و نماز جماعت و نماز جمعه را مهم بشماریم.

 

مهم‌ترین وظیفه دولت و مسؤولان ایجاد اشتغال است

خطیب نماز عید فطر قزوین مهم‌ترین وظیفه دولت و مسؤولان را ایجاد اشتغال دانست و اظهار کرد: باید این مهم به نحو أحسن انجام شود تا سختی‌ها از میان برداشته شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: اگر هزاران انسان خادم هستند نباید به واسطه سوءاستفاده‌گران مورد آسیب قرار گیرند، اما از همین مقدار اندک هم نباید به راحتی عبور کرد، چراکه مقابله با تبعیض از رهاوردهای ماه رمضان است.

 

به خاطر امنیت جمهوری اسلامی ایران باید شاکر خداوند باشیم

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه خاطر نشان کرد: حرکت سربازان گمنام امام زمان(عج) قابل تقدیر است که اجازه تحرک به گروهک‌های تروریستی را ندادند و امروز باید شاکر خداوند به خاطر امنیت جمهوری اسلامی ایران باشیم.

 

وی در پایان با قدردانی از نیروهای انتظامی و انتظامات برپایی مراسم‌ها در قزوین گفت: حضور پرشور مردم استان مانند سایر هم‌میهنان در روز قدس شایسته تقدیر است./201/873/ب1

ارسال نظرات