۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۴۳۶۵۲۰
مدیر حوزه علمیه بناب:

آثار معنوی رمضان در دیگر ایام سال تداوم داشته باشد

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی با تأکید بر این‌که حفظ آثار و برکات معنوی ماه مبارک رمضان در دیگر ایام سال نیازمند مراقبت از نفس دارد، گفت: اخلاق لازمه تعالی معنوی است.
درس اخلاق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید باقری بنابی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب امروز در نشست معرفتی و اخلاقی طلاب این مرکز علوم دینی با اشاره به پایان ماه مبارک رمضان اظهار داشت: حفظ آثار و برکات معنوی ماه مبارک رمضان در دیگر ایام سال نیازمند مراقبت از نفس دارد.


وی با بیان این‌که اخلاق لازمه تعالی معنوی است، خاطرنشان کرد: سعی کنید در آخرین لحظات ماه مبارک رمضان، اگر کاستی هایی داشتید جبران کنید. دعا بخوانید، مناجات و قرآن تلاوت کنید و از غفلت ها و لغزش ها استغفار کنید.اگر حقی به گردن دارید نسبت به ادای آن اقدام کنید و اگر از کسی کینه ای بر دل دارید، آن را از دل بیرون کنید.


حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی خطاب به طلاب گفت: تمام تلاشتان این باشد که با دلی پاک از ماه میهمانی خدا خارج شوید؛ هر چند عالم همواره در محضر خداست و همه هر لحظه شامل رحمت الهی هستیم؛ اما باید خدا را شاکر باشیم، به خاطر توفیقی که شامل حال ما کرد تا در این ایام مبارک در راستای تزکیه و تهذیب نفس حرکت کنیم.


مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب در بخش دیگری از سخنان خود نخستین گام ترویج مسایل اخلاقی را ریشه‌یابی مشکلات موجود در جهت یافتن راهکار برای رفع رذایل دانست و اظهار داشت: اخلاق زیربنای فعالیت حوزه های علمیه است؛ اگر از اخلاق فاصله بگیرید؛ هیچ توفیق الهی و مقبولیت مردمی نخواهید داشت.


وی با بیان این‌که نظارت و ارزیابی‌ در جهت بهبود و ارتقای سطح اخلاقی و تهذیبی طلاب بایستی به صورت مستمر انجام گیرد، خاطرنشان کرد: نباید صرفاً در حوزه‌ها به کمیت اهمیت داده و پذیرش را افزایش دهیم، بلکه باید در کنار این امر، به فکر کیفیت و مسایل اخلاقی نیز باشیم.


مدیر حوزه علمیه بناب راه اندازی مدرسه علمیه بدون در نظر گرفتن مسائل فرهنگی را بی فایده است، گفت: معتقدیم حوزه‌های علمیه با دیگر فضاهای آموزشی کشور تفاوت دارد، از این رو وقتی طلبه‌ای وارد حوزه می‌شود باید احساس کند که تکلیفی بر عهده دارد، نه این‌که تنها برای دریافت مدرک تحصیلی ورود پیدا کند.


حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی با تأکید بر این‌که بیان ارزش طلبگی، تاثیر فوق‌العاده‌ای در تربیت طلاب دارد و می‌تواند انگیزه آنان را برای تحصیل مضاعف کند، افزود: در یک مدرسه مطلوب باید میان طلاب و مسؤولان تعامل و اعتماد متقابلی ایجاد کند و با عمل و رفتار خود مونس و خدمتگزار طلاب باشد./203/935/ب1

ارسال نظرات