۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۴۳۵۹۵۱
معاون فرهنگی اوقاف کشور:

 معارف قرآنی بهترین آموزه های هدایتی برای جامعه هستند

معاون فرهنگی اوقاف کشور، معارف قرآن را بهترین آموزه های هدایتی برای جامعه اعلام کرد و گفت: هیچ کج اندیشی و انحرافی در مسیر استفاده از قرآن برای هدایت جامعه وجود ندارد.
شرفخانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت‌الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور امروز در سومین همایش تکریم از فعالان قرآنی قائم‌شهر برلزوم  تقویت برگزاری همایش‌های تکریم از فعالان و چهره‌های قرآنی در کشور تاکید کرد و افزود: تجلیل از فعالان و چهره‌های قرآنی یکی از برنامه‌های سازمان اوقاف است که همه ساله انجام می‌شود و این روند برای سال‌های جاری ادامه دارد.

 

معاون فرهنگی اوقاف کشور، یکی از فعالیت‌های مهم و اثرگذار این سازمان را برگزاری مسابقات، جلسات و کلاس‌های قرآنی دانست و ادامه داد: فعالیت‌های قرآنی مختص سازمان اوقاف نیست بلکه همه نهادها می‌توانند در این زمینه مشارکت داشته باشند تا موجب ترویج مفاهیم قرآنی  شوند.

 

وی با بیان اینکه قرآن کریم انسان را از جلوه‌ها و صفت‌های شیطانی دور می‌کند، اضافه کرد: شیطان با اهداف مختلف و در چهره‌های متفاوت سعی می‌کند کل جسم انسان را در اختیار بگیرد که سوره‌ها و آیه‌های بسیاری در قرآن وجود دارد تا انسان برای رهایی از آن در زندگی استفاده کند.

 

حجت الاسلام شرفخانی با بیان اینکه بسیاری از انسان‌ها به‌خوبی خداوند را نشناختند و اسیر شیطان و خواسته‌های آن می‌شوند، تصریح کرد: باید ایمان و شناخت خداوند را در وجود خود تقویت کنیم چون ضعف در شناخت خداوند موجب ظهور و بروز جلوه‌های شیطانی در انسان می‌شود.

 

معاون فرهنگی اوقاف کشور با بیان اینکه انسان با همه مخلوقات خداوند متفاوت است و باید با اختیار و عقل تصمیم‌گیری کند، ادامه داد: قوه اختیار یکی از موارد جلوگیری از نفوذ جلوه‌های شیطانی در انسان است که توسط هر فرد باید تقویت شود.

 

وی با بیان اینکه انسان باید معرفت نفس داشته باشد و اگر معرفت نفس نداشته باشیم نمی‌توانیم از مفاهیم قرآن بهره ببریم، عنوان کرد: ماه رمضان ماه تبعیت از امر خداست چون به امر خدا در این ماه در ساعات معینی از خوردن و نوشیدن حلال خدا امتناع می‌کنیم و همین اطاعت‌پذیری از خداوند را باید در کل زندگی استفاده کنیم.

 

حجت الاسلام شرفخانی ماه رمضان را ماه تمرین اطاعت از امر خدا و مبارزه با نفس دانست و بیان کرد: نخستین وظیفه در تهذیب نفس قوه اختیار است، یعنی اختیار و اراده انسان در انجام آداب و رفتار بر عهده شخص است و باید در این مسیر به‌صورتی عمل کنیم که مورد رضایت خداوند باشد.

 

وی دومین مرحله تهذیب نفس را تفکر برشمرد و با بیان این که انسان باید در نعمت‌های الهی تفکر داشته و از آنها به درستی استفاده کند و شکرگزار پروردگار باشد، گفت: سومین مرحله تهذیب نفس، عزم است و انسان در سبک زندگی و نفس خود باید دقت کند تا اسیر جلوه‌های شیطانی نشود.

 

معاون فرهنگی اوقاف کشور با بیان اینکه تجلی قرآن در انسان است و بصورت عینی همه این محافل بخاطر این است که مظهر خدا باشیم، اظهار کرد: اگر بخواهیم از قرآن استفاده کنیم و بهره ببریم باید مداومت در قرائت و ترتیل قرآن داشته باشیم.

 

حجت الاسلام شرفخانی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم شکل صحیح استفاده از قرآن کریم به جامعه شناسانده شود، گفت: قرآن کریم فقط برای سر قبر و برای سفرها زیر آن رد شدن نیست.

 

معاون فرهنگی اوقاف کشور، قرآن را بهترین کتاب برای مبارزه با جنگ نرم توصیف و خاطر‌نشان کرد: برنامه های قرآنی بستری برای بروز خلاقیت‌ها، ایجاد همدلی و هماهنگی، همسانی کردن و هم پوششی فعالیت های قرآنی در مراکز مختلف قرآنی است.

 

وی قرآن را اساسی ترین کتاب و بنیادی ترین اصول زندگی مسلمانان خواند که معرف حیات بشری است و اظهار داشت: قرآن حیات بشری را به معنای واقعی خودش که جنبه عروج گونه برای انسان دارد، معرفی کند.

 

حجت الاسلام شرفخانی با تأکید بر استفاده حساب شده از معارف قرآن در زندگی فردی و اجتماعی، اذعان داشت: اگر ما ابزار دقیقی از قرآن برای مبارزه با جنگ نرم بسازیم، صدها ابزاری که از امور واهی ساخته شده از بین خواهد رفت.

 

معاون فرهنگی اوقاف کشور، معارف قرآن را بهترین آموزه های هدایتی برای جامعه اعلام و تصریح کرد: هیچ کج اندیشی و انحرافی در مسیر استفاده از قرآن برای هدایت جامعه وجود ندارد.

 

وی با تأکید براین که ترویج مباحث قرآنی باید کابردی بوده و نباید تحت تأثیر مسائل مادی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: باید این مسأله مهم به گونه هدفمند در سطح جامعه ترویج شود.

 

حجت الاسلام شرفخانی با تاکید بر این که قرآن و حقایق دینی ما برهمه چیز حجت دارند، اظهار داشت: در گذشته ما افسوس می خوردیم که چرا قرآن و اهل بیت(ع) در کشور ما مهجور مانده است ولی هم اکنون افتخار می کنیم که جمهوری اسلامی توانسته قرآن و اهل بیت(ع) را از مهجوریت خارج کرده و توسعه دهد، بنابراین ما نیز باید هرچه در توان داریم در راه قرآن و اسلام بگذاریم.

 

معاون فرهنگی اوقاف کشور با بیان این که امروز همگان وظیفه دارند در جهت ترویج فرهنگ قرآنی در سطح جامعه تلاش کنند، ادامه داد: خوشبختانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی شرایط و زمینه کاملاً برای نهادینه کردن این مسأله بسیار مهم مهیا است./950/201/ب3

ارسال نظرات