۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۴۳۵۹۵۰
نجابت در گفت وگو با رسا مطرح کرد؛

رابطه حقوق های نجومی با خوی اشرافی گری

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: دغدغه اصلی ما همین عدم حساسیت دستگاه‌های نظارتی است که باید به شدت سرکوب شود و الان مشاهده می‌شود که برخی از همین مدیران استعفا داده اند و باید دقت داشته باشیم که این افراد سر از جای دیگری درنیاورند و باید تاوان این بی عدالتی خود را پرداخت کنند
حسين نجابت نماينده اصولگراي مجلس

حسین نجابت کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به دریافت حقوق‌های نجومی از سوی برخی مدیران دولتی و تعبیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌که این مسأله هجوم به ارزش‌ها است، ابراز داشت: امام در دیدار هیأت دولت زمان خود فرمودند تا وقتی شما با طبقات ضعیف و متوسط جامعه در ارتباط هستید دشمن بر شما طمع نمی‌کند و بعد بر مضر بودن زندگی اشرافی تأکید کردند.

 

وی در ادامه با بیان این‌که اگر ما مسؤولی داشته باشیم که به اختلاف طبقاتی حساس باشد سازمان و یا اداره تحت مدیریت این مسؤول هم این حساسیت را درک می‌کنند، اظهار داشت: اگر مسؤولان نسبت به این مسأله بی تفاوت شدند طبیعی است که سیستم زیر دست آنها حقوق‌های کلان دریافت می‌کند.

 

نجابت با اشاره به این‌که دریافت حقوق و مزایای کلان اشرافیت به دنبال دارد، تصریح کرد: وقتی کسی در سال مبلغ یک میلیارد تومان دریافتی دارد طبیعی است که با یک اتومبیل 20 میلیونی راضی نمی‌شود و همچنین در محل سکونت و تفریحات و نیز هزینه‌های خانواده نیز تغیرات اساسی ایجاد می کند و اینچنین می‌شود که خوی اشرافی گری در این فرد و خانواده‌اش ماندگار می‌شود.

 

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر داشتن عوارض خوی اشرافی گری در زندگی مسؤولان گفت: این فرد می‌تواند در جامعه الگوی دیگران قرار گیرد و جامعه‌ای را به این سمت و سوی هدایت کند.

 

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: این‌که رهبر معظم انقلاب فرمودند این مسأله ضد ارزش است به این معنا است که وقتی یک انقلابی بر پایه حرکت‌های مردمی شکل گرفت و زندگی مسؤولان نیز متناسب با زندگی معمولی مردم تعریف شد و اگر کسی این روش زندگی را زیر پا گذاشت به یک ضد ارزش تبدیل می‌شود.

 

وی با تأکید بر این‌که کار به جایی رسیده که افرادی نالایق و نوکیسه برای ماشین‌های و اموال خود سایت ایجاد می‌کنند تا با آن پز دهند، ابراز داشت: این مسأله برای جوانان ما یک عقده می‌شود که همین عقده می‌تواند زمینه بسیاری از ناهنجاری‌ها و بزهکاری‌ها باشد.

 

نجابت در ادامه با بیان این‌که پرداخت این مبالغ اهمیت چندانی ندارد چرا که حتما از آنها پس گرفته خواهد شد، افزود: این افراد حقوق‌ها را به نحوی در فیش های حقوقی منعکس می‌کردند که کمتر از دریافتی خود باشد و پاداش‌ها و حق جلسات کلان را در این فیش ها وارد نمی‌کردند و در این میان کسی هم حساسیت نشان نمی‌داد.

 

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: دغدغه اصلی ما همین عدم حساسیت دستگاه‌های نظارتی است که باید به شدت سرکوب شود و الان مشاهده می‌شود که برخی از همین مدیران استعفا داده اند و باید دقت داشته باشیم که این افراد سر از جای دیگری درنیاورند و باید تاوان این بی عدالتی خود را پرداخت کنند./922/ت302/ج

 

 

ارسال نظرات