۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۴۳۵۸۹۹
مسؤول آموزش حوزه علمیه آل طیب اهواز:

توجه به خانواده طلاب مهم‌‌ترین برنامه حوزه علمیه آل طیب است

حجت الاسلام احمد عمرانی گفت: جذب اساتید مجرب و توانمند در مباحث علمی و ایجاد کارگروه های علمی برای طلاب مستعد و نخبه از فعالیت‌های حوزه علمیه آل طیب است.
حجت الاسلام عمرانی مسئول آموزش حوزه آل طیب

حجت الاسلام احمد عمرانی، مسؤول آموزش حوزه علمیه آل طیب اهواز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که حوزه علمیه شیعه از برکات بی بدیل الهی در دوران غیبت امام معصوم(عج) است، تأکید کرد: توفیق خدمت در حوزه و شکر این نعمت الهی به این است که ما بتوانیم در پیشرفت علمی طلاب قدم های مثبت و تاثیرگذاری برداریم.

 

مسؤول آموزش حوزه علمیه آل طیب اهواز، به شاخصه‌ها و مؤلفه‌های علمی بودن حوزه اشاره کرده و ابراز داشت: فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر این است، که این شاخصه ها و مؤلفه‌ها جزء ارکان مهم و اساسی، موجب پویایی و حیات حوزه است.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر این که کادر مدیریتی و آموزشی مدرسه آل طیب در سال تحصیلی 94ـ95 تلاش قابل توجه‌ای داشتند، اضافه کرد: جذب اساتید مجرب و توانمند در مباحث علمی و ایجاد کارگروه‌های علمی برای طلاب مستعد و نخبه و همچنین با پیگیری و رصد کردن سیر پیشرفت علمی طلاب اعم از مباحثات علمی، از فعالیت های این حوزه است.

 

وی جلسات همفکری و تبادل نظر با اساتید حوزه، جهت بررسی و پیشبرد اهداف و امور علمی طلاب را که بصورت ماهیانه و مرتب برگزارشد را یکی از اتفاقات مناسب حوزه علمیه آل طیب دانست و اظهار داشت: در آزمون علمی سالیانه حوزه های علمیه کشور، یکی از طلاب واساتید با استعداد این حوزه توانست به مرحله کشوری راه پیدا کند، که مایه مباهات و افتخاری برای حوزه آل طیب است.

 

مسؤول آموزش حوزه علمیه آل طیب اهواز، برنامه های اردویی جهت ایجاد نشاط و بالا بردن روحیه طلاب را در سال جاری از فعالیت های این حوزه دانست و گفت: بر این باور هستیم که خانواده در حرکت علمی طلاب نقش ایجابی و سلبی دارد، بنابر این توجه به خانواده طلاب، در رأس برنامه ها و اهداف بلند مدت و مستمر مدرسه قرار دارد.

 

حجت الاسلام عمرانی با بیان این که در سال تحصیلی گذشته، 10 نفر پذیرش داشته ایم که 5 نفر از آنان شرایط ارتقایی گرفته اند، اظهار داشت: برای سال تحصیلی جدید 95ـ96مدرسه علمیه آل طیب آمادگی پذیرش طلاب جدید را دارد که واحد جذب و گزینش در حال انجام مراحل اداری جذب، تحقیق و مصاحبه 15 نفر طلبه جدید، جهت پذیرش نهایی آنها است.

 

وی ضمن امیدواری برای ادامه فعالیت های حوزه در سال جاری تأکید کرد: ترغیب و تشویق طلاب نخبه جهت تحقيق و ارائه  مقالات علمی و برگزاری کارگاه مکالمه عربی برای طلاب، از فعالیت های مورد نظر حوزه علمیه آل طیب، برای اجرا در سال جاری خواهد بود.

 

مسؤول آموزش حوزه علمیه آل طیب اهواز در پایان سخنان خود، به کارگیری طلاب مستعد مدرسه در زمینه تدریس را از نقاط قوت این حوزه دانست و ابراز داشت: در زمینه جذب اساتید مشکل خاصی نداشته و عمده اساتید پایه1 تا 6 از طلاب مدرسه هستند، که کد تدریس از سوی مرکز مدیریت حوزه  دارند./9466/302/ب3

ارسال نظرات