۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۴۳۵۸۶۳

عالم مصری بر لزوم توجه کشورهای غیراسلامی به مسلمانان تأکید کرد

مشاور رییس جمهور مصر خاطرنشان کرد: کشورهای غیر اسلامی باید به حقوق مسلمانان مانند سایر انسان‎ها احترام بگذارند.
 اسامه الازهری، مشاور رییس جمهور مصر

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل الاهرام، اسامه الازهری، مشاور رییس جمهور مصر روز گذشته طی مراسمی که از سوی وزارت اوقاف کشور اردن با موضوع بررسی وضعیت مسلمانان در کشورهای غیر اسلامی برگزار شد، گفت: مسلمانان در هر کشوری باید چهره صلح، دوستی و مهربان پیامبر اکرم (ص) را به جهانیان نشان دهند.

 

وی با اشاره به آیه 13 سوره الحجرات افزود: خداوند متعال انسان‎ها را در طائفه و ملل مختلف خلق کرده است که یکدیگر را بشناسند و با هم به تعامل بپردازند.

 

مشاور رییس جمهور مصر هر گونه درگیری و اختلاف بین اقشار مختلف مردم را محکوم کرد و اظهار داشت: یکی از چشم اندازهای دانشگاه الازهر، حمایت از اندیشه‎های اسلامی معاصر برای پشتیبانی از مسلمانان در کشورهای غیر اسلامی است.

 

وی ادامه داد: مسلمانان در کشورهای غیر اسلامی که هویت دینی خود را حفظ کرده‎اند، انسان هستند پس دولت‎ها باید به حقوق آنان احترام بگذارند.

 

این عالم مصری تصریح کرد: سازمان همکاری‎های اسلامی در سال 1998 میلادی (1377 شمسی) کارگروهی برای محافظت از حقوق مسلمانان ساکن در کشورهای غیر اسلامی تشکیل داده است.

 

وی آمار مسلمانان خارج از کشورهای اسلامی را 450 میلیون تن برشمرد و گفت: بومیان اصلی، مستبصران، مهاجران، فرزندان مهاجران و دیپلمات‎ها پنج دسته مسلمانانی هستند که در کشورهای غیر اسلامی زندگی می‎کنند./994/ب902/د

مترجم: عارف ابراهیمی

ارسال نظرات