۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۴۳۵۷۹۶
زاکانی:

انقلاب اسلامی با ارائه مدل جدیدی از اسلام شرق و غرب را به چالش کشید

مدیر مسؤول هفته نامه پنجره با بیان این مطلب که عمده آسیب ما در کشور در غفلت از انقلابی بودن است، گفت: کلید نجات بخش کشور تبعیت کامل از ولایت فقیه است و نیروهای انقلاب باید با همه وجود به صحنه بیایند.
علیرضا زاکانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، علیرضا زاکانی مدیر مسؤول هفته نامه پنجره، در همایش بزرگ نیروهای انقلابی حامی ولایت شهرستان بابل در مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) با مهم خواندن شرایط کشور به تاکیدات اخیر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: حساس بودن شرایط فعلی کشور و اوضاع منطقه در کنار ضرورت انقلابی گری از نکات برجسته سخنان اخیر مقام معظم رهبری در ماه های اخیر است.

 

وی هوشیاری نیروهای انقلاب را برای گذر از شرایط کنونی کشور مهم خواند و افزود: وظیفه مهم نیروهای انقلابی در کشور مطالبه حداکثری و اقتضای انقلابی گری بر اساس تغییر و تحول بر اساس آرمانهای انقلاب است.

 

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان برخی از چالش های انقلاب در حوزه داخلی، اظهار داشت: آسیب های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی انقلاب بر اساس گفتمان انقلاب باید شناسایی و برای رفع آن چاره اندیشی شوذ.

 

وی ادامه داد: امام راحل انقلاب را به گونه ای طرح ریزی کرد که هم پاسخگوی نیازهای روز جامعه و هم نیازهای عالی جامعه را پاسخگو باشد.

 

زاکانی به تقابل سه جبهه مقابل انقلاب اسلامی در حوزه داخلی، منطقه ای و جهانی با انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: شش گروه داخلی، ارتجاع منطقه با نمود اسلام آمریکایی و لیبرال و قدرتهای استکباری هر کدام در مقابل جبهه انقلاب موضع گرفتند و با انواع تهدیدات در مقابل انقلاب ایستادند.

 

وی افزود: در سطح جهانی انقلاب اسلامی با ارائه مدل جدیدی از اسلام سیاسی، قدرتهای شرق و غرب را به چالش کشید.

 

مدیر مسؤول هفته نامه پنجره به پایه گذاری نظام اسلامی و لزوم تغییرات همه جانبه در عرصه های مختلف کشور پرداخت و تصریح کرد: متأسفانه بعد از انقلاب اسلامی فراخور تغییرات در حوزه سیاسی در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تغییرات بر اساس مبانی انقلاب ایجاد نشد.

 

وی با بیان این مطلب که تفکر انقلابی در هر عرصه ای موجب پیشرفت حیرت انگیز گردید، اظهار داشت: در عرصه هسته ای گل اصلی را دانشمندان جوان انقلابی بدون نام و نشان زدند که نه تنها اصلا مدال افتخاری به آنان تعلق نگرفت بلکه مورد تخطئه و انواع فشار از سوی عده ای در کشور قرار گرفتند.

 

زاکانی موفقیت و عدم موفقیت در کشور را در عمل کردن یا عمل نکردن به فرامین ولایت فقیه دانست و گفت: ولایت فقیه هم در دوران امام راحل و هم در دوران مقام معظم رهبری به دنبال بن بست شکنی در حوزه اداره کشور است ولی متأسفانه جریانی در کشور این مسأله را درک نمی کند.

 

وی ادامه داد: برخی به ویژه در دوران اصلاحات با ترسیم الگوی غربی در حوزه های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی برای کشور نه تنها گره ای را باز نکردند بلکه موجب افزایش مشکلات در کشور شدند.

 

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که عمده آسیب ما در کشور در غفلت از انقلابی بودن است، تصریح کرد: کلید نجات بخش کشور تبعیت کامل از ولایت فقیه است و نیروهای انقلاب باید با همه وجود به صحنه بیایند.

 

وی به فشارهای آمریکا علیه انقلاب اسلامی در حوزه های سیاسی، اقتصادی و امنیتی پرداخت و گفت: آمریکا و پیاده روهای آن در لایه های مختلف در مقابل انقلاب با انواع گزینه های تهدید و فشار در مقابل انقلاب اسلامی ایستاده است.

 

زاکانی ضمن تشریح برخی از این تهدیدات در حوزه های نرم و سخت اشاره کرد و افزود: تغییرات آرام با تحت تأثیر قرار دادن ایمان و اراده داخلی، ایجاد نارضایتی در جامعه و حرکتهای تروریستی و ضد امنیتی برنامه هایی چند لایه را علیه انقلاب طرح ریزی و اجرا می کنند.

 

وی تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدارهای اخیرشان با اقشار مختلف در خصوص انقلابی بودن را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: مقام معظم رهبری خواستار تحول و ایجاد انقلابی سوم در حوزه داخلی هستند تا ضمن شناسایی آسیب های کشور در حوزه های مختلف، به سرعت این چالش ها توسط نیروهای انقلاب رفع شود.

 

مدیر مسؤول هفته نامه پنجره یکی از خطرات در کشور را معطوف کردن حل مشکلات کشور در ارتباط با غرب دانست و اظهار داشت: برخی ها در کشور کلید حل مشکلات کشور را در ارتباط و همراهی با غرب می دانند اما تجربه و تاریخ این انقلاب عکس این مطلب را به اثبات می رساند.

 

وی ادامه داد: کلید نجات بخش کشور تبعیت همه جانبه و اجرای فرامین مقام معظم رهبری در همه حوزه ها است زیرا هر جا دچار چالش شدیم که شاهد عدم اجرای منویات مقام معظم رهبری در کشور بودیم.

 

زاکانی با اشاره به دیدار اخیر جمعی از فعالان سیاسی کشور با دبیرکل حزب الله لبنان، گفت: حزب الله لبنان موفقیت های بزرگ خود به ویژه در جنگ 33 روزه را مدیون اطاعت و اجرای دستورات مقام معظم رهبری می داند.

 

وی افزود: انقلابی بودن موجب رفع تهدیدات از کشور و تبدیل فرصت ها به عنصر قدرت در حوزه های مختلف است./1313/پ202/ج

 

ارسال نظرات