۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۴۳۵۶۹۴
قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

هدف دشمنان از تقویت داعش انحراف اذهان مسلمانان از موضوع فلسطین است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: تشکیل و تقویت گروه‌های تروریستی نظیر داعش در منطقه خاورمیانه نقشه مستکبران جهانی و ایادی منطقه‌ای آن‌ها برای انحراف اذهان عمومی از موضوع فلسطین است.
حجت الاسلام یعقوبی - روز قدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در پایان مراسم راهپیمایی و تظاهرات روز قدس در جمع مردم روزه‌دار مرکز خراسان شمالی، با اشاره به تاریخ تشکیل رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه خاورمیانه، اظهار کرد: مستکبران و استعمارگران عالم 60 سال پیش تصمیم گرفتند یک غده سرطانی را در دل کشورهای اسلامی قرار دهند تا بتوانند با استفاده از آن در سال‌های آینده به اهداف و مطامع شوم خود در این منطقه برسند.

 

وی با بیان اینکه رژیم منحوس و پلید صهیونیستی با حمایت انگلیس و غرب در کشور فلسطین ایجاد شد، اضافه کرد: از آن زمان تاکنون روزبه‌روز شمار بیشتری از فلسطینیان مظلوم از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند و غاصبان صهیونیستی نیز لحظه‌ای از ظلم و ستم بر این ملت مظلوم دست نکشیده‌اند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه با وجود حمایت غرب از رژیم صهیونیستی، ملت مسلمان و آزاده فلسطین همچنان در برابر این رژیم پلید ایستاده‌ است، خاطرنشان کرد: در این سال‌ها بسیاری از مسلمانان مظلوم فلسطینی در راه مبارزه با اشغالگری صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه در تمام این سال‌ها غرب و مدعیان دفاع از حقوق بشر به انحای مختلف به رژیم صهیونیستی کمک کرده‌اند، اضافه کرد: با وجود این کمک‌ها آرمان فلسطین و قدس شریف همچنان در بین مسلمانان زنده است اما مستکبران جهانی و ایادی منطقه‌ای آن‌ها برای انحراف اذهان عمومی از موضوع فلسطین نقشه‌ها و توطئه‌های مختلفی را اجرا می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه یکی از این توطئه‌ها تشکیل و تقویت گروه‌های تروریستی نظیر داعش در منطقه خاورمیانه است، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام و مسلمانان با تقویت و تداوم فعالیت این گروه‌ها تلاش می‌کنند مسلمانان و کشورهای اسلامی را به مواجهه و مبارزه با این گروه‌های تکفیری و تروریستی مشغول کنند تا موضوع فلسطین و آزادی قدس شریف اندک‌اندک از اذهان مسلمانان حذف و خارج شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: استکبار جهانی و دشمنان اسلام قصد دارند گروه‌های تروریستی نظیر داعش به‌اندازه‌ای برای کشورهای اسلامی دردسر ایجاد کنند که موضوع فلسطین به‌طورکلی از یاد مسلمانان و کشورهای اسلامی بیرون برود.

 

وی اظهار کرد: اما در برابر این نقشه دشمنان، روز جهانی قدس، روز اسلام و موعد فریاد مسلمانان علیه ظالمان بوده و باعث می‌شود توطئه‌های استکبار جهانی برای فراموش شدن آرمان فلسطین و قدس شریف خنثی شود.

 

قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی در خاتمه با قدردانی از حضور باشکوه مردم بجنورد در مراسم راهپیمایی و تظاهرات روز جهانی قدس، گفت: مردم با حضور گسترده در مراسم روز قدس حمایت خود از مظلومان عالم را نشان داده و تولی و تبری را در عمل به رخ جهانیان کشیدند./9314/202/ب2

ارسال نظرات