۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۴۳۵۲۰۸
مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی:

رضایت امام زمان درگرو یاوری جبهه ولایت است

مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه امروز خوشحالی امام زمان(عج) به یاوری جبهه ولایت وابسته است، گفت: در این راستا باید تلاش کرده و روحیه جهادی، انقلابی‌گری، مظلوم‌نوازی و ظالم‌ستیزی را روز به‌ روز در جامعه گسترش دهیم تا مورد دعای خیر و تأیید امام زمان(عج) قرار بگیریم.
حجت الاسلام سالاری مکی- راه رشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی امروز در ادامه سلسه نشست‌های راه رشد که در حوزه علمیه خواهران الزهرا بجنورد برگزار شد، با تأکید بر تقویت ایمان و بصیرت، اظهار کرد: باید دقت کنیم مبادا به دلیل ضعف ایمان و کمی بصیرت در جبهه‌ای قرار بگیریم که سیاهی لشکر جبهه مخالفان ولایت باشیم.

 

وی افزود: در این ایام که ما سیاه‌پوش امام علی(ع) هستیم باید توجه داشته باشیم که نوک پیکان حمله ابن ملجم بود، ولی پشت خاک‌ریز این حمله فرماندهی گسترده‌ای وجود داشت و ابن ملجم تنها مجری بود.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه در تاریخ ائمه اطهار (ع) از این افراد به فراوانی دیده می‌شوند که یکی از آن اشعث بن قیس است، ادامه داد: اشعث کسی بود که در تمام فسادهای دوران خلافت امام علی(ع) نقش داشت، خودسری اشعث باعث شد که در لحظات آخر جنگ صفین گروهی بگویند ما با قرآن نمی‌جنگیم و مالک اشتر را مجبور به بازگشت کنند، او بانی مذاکرات حکمیت در صفین بود مذاکراتی که دل امام علی (ع) را رنجاند.

 

وی خاطرنشان کرد: اگرچه اشعث در معیت امام علی(ع) در جنگ صفین بود اما وقتی قرار است فتنه شکل گرفته و عده‌ای مسیری را بروند که تشخیص خودشان است نه مسیر ولایت، امثال اشعث فراوان می‌شوند.

 

دبیر شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه در روزگار فعلی نیز باید به معیارها دقت کنیم تا اسیر فتنه‌ها نشویم، افزود: وقتی امام صادق (ع) در مورد فتنه‌های آخر‌الزمان و وضعیت بغرنج آن صحبت می‌کرد از او پرسیدند چاره چیست؟ فرمود: با وجود همه فتنه‌های آخر‌الزمان، امر ما از خورشید روشن‌تر است.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی تصریح کرد: دقت در اوضاع سیاسی دنیا و جریان‌های موجود در جامعه اسلامی ما مشخص می‌کند که چه کسی ولایت را تراز قرار داده و علمدار را می‌بیند، اما اگر قرار است دنبال بهانه باشیم اشعث بن قیس می‌شویم.

 

وی ادامه داد: باید مراقب باشیم مبادا به دلیل اینکه ما نور ولایت را مدنظر قرار نداده‌ایم؛ موج‌ها، گرداب‌ها و گردبادهای اعتقادی و سیاسی ما را با خود ببرد و به علت کج‌فهمی‌ها، تعصب‌ها، بصیرت ناکافی و مسائلی که عمق دینی ندارد در جبهه‌ مقابل ولایت قرار بگیریم.

 

این استاد حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: امروز ما دشمن دشمنان اهل بیت(ع) هستیم و مرگ بر آمریکا در روز قدس نیز مبتنی بر همین عقیده و آموزه دینی است، بر این اساس نمی‌توانیم بگوییم من با سیاست کاری ندارم زیرا در چنین صورتی وقتی در قرآن می‌خوانیم موسی با فرعون و ابراهیم با نمرود چه کرد باید بگوییم به ما چه، در حالی‌ که قرآن کتاب راهنمای ما است.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به حدیث «مَنْ وَاصَلَ لَنَا قَاطِعاً أَوْ قَطَعَ لَنَا وَاصِلًا أَوْ مَدَحَ لَنَا عَائِباً أَوْ أَكْرَمَ لَنَا مُخَالِفاً فَلَیْسَ مِنَّا وَلَسْنَا مِنْهُ» از امام رضا (ع)، گفت: این امام همام می‌فرماید: هر كس به كسى كه با ما قطع رابطه كرده بپیوندد، یا از کسی که به ما پیوسته جدا شود، عیب كننده ما را مدح گوید یا مخالف ما را گرامی‌ دارد، با ما پیوند معنوى ندارد و ما از او نیستیم.

 

وی افزود: بر این اساس ما نمی‌توانیم بگوییم مسلمانان و شیعیان سوریه، عراق، یمن و بحرین چه ارتباطی به ما دارند چراکه همه مسلمانان امت واحده‌ای هستند.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: باید در ماه رمضان از خداوند بخواهیم توفیق حرکت در مسیر ولایت و تأیید امام زمان (عج) را نصیب ما کند زیرا خوشحالی امام عصر از ما بسیار باارزش است.

 

مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه امروز خوشحالی امام زمان (عج) به یاوری جبهه ولایت وابسته است، تصریح کرد: در این راستا باید تلاش کرده و روحیه جهادی، انقلابی‌گری، مظلوم‌نوازی، ظالم‌ستیزی و استکبارستیزی را روزبه‌روز در جامعه گسترش دهیم تا مورد دعای خیر و تأیید امام زمان قرار بگیریم./9314/202/ب2

ارسال نظرات