۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۴۳۴۵۸۶
حجت الاسلام والمسلمین رجبی:

منشأ بسیاری از مشکلات کشور سوء مدیریت مسؤولان است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این مسأله حقوق های نجومی ضد عدالت اجتماعی و فرهنگ دینی و انقلابی است، گفت: حقوق های نجومی تهاجم جدی به فرهنگ ها و آموزه های دینی و انقلابی است.
آیت الله رجبی آیت الله رجبی

حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به واکنش رهبر معظم انقلاب و تأکید ایشان مبنی بر برخورد فوری و جدی با موضوع حقوق های نجومی و کلان، گفت: یکی از دغدغه ها و آرمان های نظام جمهوری اسلامی اجرای عدالت اسلامی در عرصه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است.

 

وی افزود: این حقوق های نجومی ضد عدالت اجتماعی است، چنین کاری از این منظر می تواند هجوم به ارزش ها باشد؛ از نظر فرهنگ دینی در نظام اسلامی باید مسؤولان پیشگامان اجرای عدالت اجتماعی باشند؛ اگر یک مسؤولی حقوق نجومی دریافت می کند درست ضد این فرهنگ دینی عمل کرده است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که ارزش های انقلابی برخاسته از ارزش های دینی است، اظهار داشت: رعایت بیت المال و به جا مصرف شدن آن یکی از آموزه های دینی به شمار می رود که مبنای فرهنگ انقلابی ما است؛ چنین حقوق هایی با این مسأله نیز کاملا در تضاد است.

 

وی ادامه داد: بنابراین در ابعاد گوناگون، حقوق های نجومی تهاجم جدی به فرهنگ ها و آموزه های دینی و انقلابی است، همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند این مسأله باید به صورت جدی و ویژه پیگیری شده و گزارش آن به مردم داده شود؛ این موضوع نباید مشمول مرور زمان شود که اوج بگیرد و به پایان برسد؛ همچنین باید مراقبت کرد که به شیوه های دیگری کسانی تحت عناوینی نتوانند مبالغ نجومی از بیت المال بردارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رجبی با اشاره به تناقض عدم اعطای تسهیلات از سوی دولت به واحدهای تولیدی و وجود حقوق های نجومی ابراز داشت: یک سوء مدیریتی وجود دارد، همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند منشأ بسیاری از مشکلات تحریم و کمبود منابع نیست بلکه منشأ آنها سوء مدیریت است.

 

وی عنوان کرد: در زمانی که می گویند کمبود منابع داریم شاهد قراردادهای خرید بوئینگ ها و مواردی از این دست هستیم، این قراردادها نشان می دهد که منابع ملی کشور صرف آن ها می شود و اگر واقعا در منابع کمبود وجود دارد دولت باید با صرفه جویی در هزینه ها و قراردادهای حساب شده جلوی هدر رفتن بیت المال را بگیرد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: کمک دولت به تولیدی ها سبب رشد و شکوفایی می شود و نوعی بازگشت هزینه در کوتاه مدت است، عدم کمک به تولیدی های در حال ورشکستگی مضاعف کردن زیان و هدر دادن منابع مالی است؛ منشأ مشکلات سوء مدیریت و عدم عزم برای اجرای اقتصاد مقاومتی است./1323/ت302/ج

ارسال نظرات