۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۴۳۴۵۲۴
محقق و پژوهشگر علوم انسانی:

بزرگترین اتفاقات سالیانه دنیا در شب قدر رخ می دهد

کارشناس مسائل دینی گفت: بزرگترین اتفاقات سالیانه در شب قدر رخ می دهد و در این شب سرنوشت یکساله انسان ها و کل عالم رقم می خورد.
محقق و پژوهشگر علوم انسانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام علی اصغر الهامی نیا، محقق و پژوهشگر علوم انسانی و کارشناس امور دینی و مذهبی در استان مرکزی عصر امروز در جمع روزه داران اراکی در مسجد سیدهای این شهر، عنوان کرد: در شب قدر تمامی فرشتگان به زمین آمده و بودجه عمومی عالم را به محضر جانشین خدا یعنی امام زمان (عج) می برند.

 

محقق و پژوهشگر علوم انسانی با بیان اینکه بزرگترین اتفاقات سالیانه در شب قدر رخ می دهد و در این شب سرنوشت یکساله انسان ها و کل عالم رقم می خورد، گفت: جانشین خدا در زمان پیامبر، پیامبر و در زمان امام، امام معصوم است که در عصر ما امام زمان (عج) جانشین خداوند است.

 

کارشناس امور دینی و مذهبی در استان مرکزی خاطرنشان کرد: اتفاق شگفتی در شب قدر می افتد و بیشتر بشریت از این اتفاق غافل می مانند و در خواب به سر می برند.

 

حجت الاسلام الهامی نیا ادامه داد: بسیاری از انسان ها ساعت های طولانی از وقت خود را برای دیدن مسابقات مختلف ورزشی و غیره از تلویزیون صرف می کنند و شب ها را بیدار می مانند، اما درست در این شب که سرنوشت یکساله آنها رقم می خورد به خواب می روند.

 

محقق و پژوهشگر علوم انسانی ابراز کرد: در این شب تمامی سرنوشت های عالم از جمله اینکه در این سال تا شب قدر سال آینده چه دولت هایی در دنیا بر سر کار می آیند و چه دولت هایی سرنگون می شوند نیز نوشته و مقدر می شود.

 

کارشناس امور دینی و مذهبی در استان مرکزی تصریح کرد: در شب قدر سال گذشته به یقین خداوند آزادی فلوجه عراق را رقم زده بود که تا شب قدر امسال این اتفاق رخ داد.

 

حجت الاسلام الهامی نیا اساس شب قدر را دعا دانست و عنوان کرد: در شب قدر باید بسیار دعا کنیم، چرا که تاثیرات خود را دارد و وقتی دلی می شکند دعایش نیز مستجاب خواهد شد.

 

محقق و پژوهشگر علوم انسانی تصریح کرد: مدافع حرم شدن و در خط مقدم جنگیدن کار هر کسی نیست اما می توان در این شب ها با داعش جنگید و آن را نابود کرد، گر چه بسیاری از آنها هم اکنون نیز نابود شده اند.

 

کارشناس امور دینی و مذهبی در استان مرکزی تاکید کرد: برای جنگیدن با داعش همین که در شب های قدر از خداوند نابودی آن را بخواهیم در حالی که دلهایمان شکسته است خدا نیز دعایمان را مستجاب و آنها را نابود خواهد کرد.

 

حجت الاسلام الهامی نیا بیان کرد: همه ما قبول داریم که فرشتگان وجود دارند و امورات جهان را اداره می کنند، همه ما در حالی که 124 هزار پیغمبر و 14 معصوم را ندیده ایم اما به آنها ایمان داریم و اینها جزئی از ایمان به غیب است.

 

محقق و پژوهشگر علوم انسانی تصریح کرد: در اینکه هر انسانی روزی خواهد مرد هیچ تردیدی وجود ندارد، اما اینکه چه توشه ای برای خود همراه خواهد کرد مهم است و آنچه در آن شب اتفاق خواهد افتاد مسائل غیبی است که به امام وصل است.

 

کارشناس امور دینی و مذهبی در استان مرکزی در ادامه بیان کرد: بعد از مرگ وقتی انسان از صراط عبور کند در انتهای صراط پیامبر(ص)، حضرت علی (ع) و جبرئیل نشسته اند و هر کسی که ولایت پیامبر(ص) و امام علی (ع) را قبول داشته باشد از آن عبور خواهد کرد./842/202/ب3

ارسال نظرات