۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۴۳۴۵۱۹
آیت الله مهدوی:

رمز رسیدن به خلوص انقطاع از غیر خدا است

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: رمز پذیرش عبادات از جانب خداوند، فقط برای خداوند کار کردن است و این خلوص تنها با انقطاع از غیر خداوند که یکی از آن ها نفس خودِ انسان است، حاصل می شود.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی بعد از نماز ظهر و عصر امروز در جمع طلاب مدرسه ملا عبدالله، گفت: رمز پذیرش عبادات از جانب خداوند، فقط برای خداوند کار کردن است و این خلوص تنها با انقطاع از غیر خداوند که یکی از آن ها نفس خودِ انسان است، حاصل می شود.

 

وی با مروری بر مباحث روزهای گذشته افزود: یکی از چیزهایی که از لوازم توکل حقیقی است، انقطاع از غیر خداوند است، اخلاص انسان در گرو انقطاع از غیر خدا است، انقطاعی که آرامش آدمی را تضمین می کند و به دنبال آن ریا کاری را از وجود انسان پاک می کند.

 

آیت الله مهدوی با اشاره به روایتی از معصوم(ع) تصریح کرد: در روایتی از معصوم(ع) آمده، بنده هیچ گاه نمی تواند حق بندگی خداوند را به جای آورد، مگر آن که کاملاً منقطع شود از غیر خداوند و به خداوند متصل شود، این انقطاع او را خالص می کند و این اخلاص سبب قبولی عبادات او می شود، البته پذیرش عبادات بنده از جانب خداوند از لطف الهی است.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: پس رمز پذیرش عبادات از جانب خداوند، فقط برای خداوند کار کردن است و این خلوص تنها با انقطاع از غیر خداوند که یکی از آن ها نفس خودِ انسان است، حاصل می شود.

 

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) تبیین کرد: امام صادق(ع) می فرمایند، روزی پیامبر(ص) در یکی از جنگ ها به همراه اصحابشان در حال حرکت بودند که فاصله ای بین ایشان و اصحابشان ایجاد شد، در همین زمان باران شدیدی بارید و سیلی جاری شد، این سیل رابطه فیزیکی پیامبر(ص) با اصحاب را قطع کرد، در همین زمان یکی از مشرکان قصد کرد تا جان پیامبر(ص) را بگیرد و به ایشان حمله ور شد.

 

آیت الله مهدوی با بیان ادامه روایت ابراز کرد: زمانی که آن مشرک به پیامبر(ص) حمله ور شد به ایشان گفت، چه کسی می خواهد جانت را نجات دهد، پیامبر(ص) به آرامی پاسخ دادند، پروردگار من و پروردگار تو، جان من را حفظ خواهد کرد، در همین زمان جبرئیل آمد و با زدن ضربه ای به بدن آن مشرک او را از اسب به سمت پایین پرتاب کرد، وقتی از اسب افتاد شمشیرش از دستش جدا شد و به دست پیامبر(ص) افتاد.

 

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: زمانی که شمشیر به دست پیامبر(ص) افتاد، پیامبر(ص) جمله خودِ او را تکرار کردند و به او گفتند، حالا چه کسی می خواهد جان تو را نجات دهد، آن مشرک پاسخ داد، هیچ چیز به جز لطف تو نمی تواند جان من را نجات دهد، آن گاه پیامبر(ص) او را بخشیدند و او به پیامبر(ص) ایمان آورد.

 

وی دلیل مطرح کردن این داستان را این گونه بیان کرد: خداوند در آیه دوم سوره طلاق که می فرماید «...وَمَن يَتَّقِ اللَّهَ يَجعَل لَهُ مَخرَجًا» وعده داده است که اگر کسی تقوای او را رعایت کند، هرگز در بن بست نخواهد ماند، مؤمنان بدانند در جایی که از هم منقطع شده اند، تنها موجود گره گشا خداوند است، به او توکل کنید تا از بن بست خارج شوید.

 

آیت الله مهدوی تأکید کرد: یکی از دوستان بنده می گفت، یک شب در سامرا به همراه فرزندم برای خواندن نماز راهی مسجدی شدیم غافل از این که آن مسجد، مسجد اهل تسنن بود، بر اساس دستور دین مُهری گذاشتیم و نماز خود را شروع کردیم، در همین زمان سنی ها آمدند و با بی احترامی کردن به ما چراغ های مسجد را خاموش کردند و رفتند، وقتی نمازمان تمام شد به همراه فرزندم قصد کردیم سریعاً مسجد را ترک کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در هلال احمر اصفهان در ادامه داستان اذعان کرد: وقتی می خواستیم از مسجد خارج شویم متوجه شدیم سنی ها درب مسجد را قفل کردند و ما در مسجد زندانی شده ایم، به شدت اضطراب ما را فرا گرفت و به امام عصر(عج) متوسل شدیم، ناگهان متوجه نوری شدیم که از زیر دیوار مسجد به داخل می تابید، از همان روزنه از مسجد خارج شدیم و وقتی فردای آن روز به آن قسمت از مسجد مراجعه کردیم دیدیم که آن قسمت کاملاً پوشیده است، در آن زمان بود که متوجه شدیم توسل ما به امام زمان(عج) و عنایت ایشان به ما باعث حرکت دیوار به سمت بالا شده بود.

 

وی بیان کرد: امام صادق(ع) به ما گفته اند در مساجد اهل تسنن حضور پیدا کنید، در مراسم تشییع جنازه سنی ها شرکت کنید، کاری کنید که بگویند، خدا رحمت کند، جعفر(ع) را.

 

آیت الله مهدوی گفت: در شرایطی که باید همه مسلمانان در برابر دشمن واحد خود یعنی آمریکا متحد باشند، سعودی های خبیث دست دوستی به سمت دشمن دراز کرده اند و برعلیه دیگر مسلمانان جهان توطئه می کنند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه تصریح کرد: این اتحادی که امام خمینی(ره) بعد از انقلاب داعیه دار آن شد و بحمدالله هنوز هم یکی از برنامه های اساسی جمهوری اسلامی است، مسأله بسیار مهمی است که همواره باید در راستای رسیدن به آن تلاش کنیم.

 

وی در پایان ابراز کرد: به هر حال ما با سنی ها در برخی امور اشتراک داریم، باید در همین اشتراکات با یکدیگر متحد شویم، البته این بدان معنا نیست که از آن ها پیروی کنیم، اگر بخواهیم با آن ها به اشتراکات اساسی برسیم باید در راستای رسیدن به نتیجه با هم بحث کنیم، فعلاً نیازی به بحث کردن نیست، هم به شما می گویم و هم از اهل تسنن درخواست می کنم بیایید با یکدیگر برعلیه دشمن واحد متحد شویم./201/867/ب1

ارسال نظرات