۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۴۳۱۸۱۲
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

ضرورت توجه به کار گروهی در تبلیغ

استاد حوزه علمیه قم تبلیغ در امور فرهنگی را امری دو سویه معرفی کرد و گفت: تبلیغ امری دو سویه میان مسؤولان و مبلغان است و باید قدری از امور را مسؤولان متکفل شوند تا نتیجه مطلوب حاصل شود.
حجت الاسلام بطحائیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام سید علی بطحائیان استاد حوزه علمیه و رییس موسسه تبلیغی سراج در نشست مبلغان این موسسه که عصر امروز در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد با اشاره به اهمیت تبلیغ در جامعه اظهار داشت: دغدغه های رهبری در عرصه فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با اشاره به اولویت های تبلیغی در ماه رمضان خاطرنشان کرد: طلاق، فاف و حجاب، فضای مجازی و اعتیاد از دغدغه های رهبری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: در راستای تحقق منویان رهبری در عرصه فرهنگ در این موسسه باید کمیسیون های 5 نفره تشکیل و طرح و برنامه جامعه از ان استخراج شود.

 

وی تبلیغ را امری دوسویه معرفی کرد و گفت: تبلیغ امری دو سویه میان مسؤولان و مبلغان است و باید قدری از امور را مسرولان متکفل شوند تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

 

حجت الاسلام بطحائیان گفت: در امر تبلیغ قابلیت مطالبه از مسؤولان فرهنگی وجود دارد ولی چیزی برای ارائه و مطرح کردن موجود نیست و طرح های ارائه شده آن چنان که باید کارشناسی شده نیست.

 

وی به لزوم کار جمعی و تشکیلاتی در تبلیغ اشاره کرد و افزود: تعداد قابل توجهی مبلغ در یک شهر مشغول به فعالی هستند ولی به خاطر رفتار انفرادی و منفعل عمل کردن تاثیر آنچنانی در جامعه ندارد.

 

استاد حوزه علمیه قم وظائف مبلغان را در سه محور توصیف کرد و گفت: تربیت، موج آفرینی و تأثیرگذاری کار مبلغان جهادی است و امروز تبلیغ اقامه تکلیف فرهنگی در جامعه است.

 

وی در پایان تصریح کرد: سیاست کلی مبلغان در زمینه مطالبات رهبری تبیین است و این کار کاملا تشکیلاتی است و باید به آن توجه کرد./979/202/ب3

 

 

 

 

ارسال نظرات