۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۴۲۶۰۹۶
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی:

اقبال مردم نسبت به دین با معرفی درست آن امکان‌پذیر است

رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: اگر دین به درستی برای مردم بیان شود آن‌‌ها استقبال خواهند کرد، با وجود اینکه رسانه‌های غربی تمام تلاش خود را علیه دین بکار گرفته باشند.
قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه کشور پیش از ظهر امروز چهارشنبه 22 اردیبهشت در دومین همایش مدیران و دبیران ستادهای اقامه نماز سراسر کشور که در مجتمع ولایت امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: امروز شکوه مراسم‌هایی نظیر اعتکاف نسبت به نماز بیشتر جلوه می‌کند در حالیکه اعتکاف مستحب و نماز واجب است، اعتکاف امری بسیار پسندیده است اما ما باید بیش از اعتکاف به امر نماز جماعت توجه داشته باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه برای نماز باید به صورت جهادی و بسیجی کار کنیم، افزود: در وجود هر یک از ما انسان‌ها استعدادهای فراوانی است که می‌توانیم از این استعدادها در راستای باشکوه‌تر شدن نماز جماعات استفاده کنیم، ما باید از ابتکارات مردمی استفاده کنیم و این را بدانیم که ابتکارات صرفا در دانشمندان نیست.

 

رییس ستاد اقامه کشور عنوان کرد: اینکه برخی از نمازگزاران ما مفهوم و مصداق بندگان صالح، مغضوبان یا گمراهان را نمی‌دانند شایسته مسلمانی ما نیست بنابراین ما باید برای شیرین شدن نماز و آشنایی کامل مردم نسبت به آن از طلاب مستعد استفاده کنیم، امروز ما در کشور 43 هزار طلبه خانم و 20 هزار طلبه آقا داریم که در تشکیلات روحانیت حضور ندارند چنین اشخاصی می‌توانند یاوران خوبی برای نماز باشند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی درباره اهمیت و ارزش نماز، اظهار داشت: نماز به میزانی ارزش و اهمیت دارد که خداوند خطاب به حضرت ابراهیم(ع) و حضرت اسماعیل(ع) فرموده که شما باید خادمان نماز باشید، ما باید برای جذب نسل امروز به سوی نماز با راهکارهای جدید و نو وارد عمل شویم.

 

وی بیان داشت: درباره جذب مردم به سوی نماز جماعت، سیاستگذاران ائمه جماعات و امام جمعه ها، روحانیان و امام جماعت های موفق را شناسایی کرده و از افکار آنها درباره باشکوه کردن نماز جماعات استفاده کنید.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اقبال مردم به دین، ابراز کرد: اگر دین به درستی برای مردم بیان شود آنها استقبال خواهند کرد، با وجود اینکه رسانه‌های غربی تمام تلاش خود را علیه دین بکار گرفته باشند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی افزود: برای استقبال مردم از نماز جماعت نباید نمازهای جماعت طولانی شود و بین آن امام جماعت به سخنرانی پرداخته یا دعا خوانده شود، همه برای درک درست نسبت به دین باید به قرآن روی بیاوریم و آن را به خوبی فراگرفته و به آن عمل کنیم در این زمینه نیز باید از خداوند استعانت بطلبیم./202/807/ب1

ارسال نظرات