۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۴۲۳۰۲۶
آیت الله طباطبایی نژاد:

حمایت از کارگران در گرو حمایت از کارآفرینان است

نماینده ولی فقیه در اصفهان به مناسبت هفته کارگر در دیدار جمعی از اعضای تشکل های کارگری و کارفرمایی، گفت: در صورتی از کارگر حمایت می شود که کارفرما توان ایجاد کار را داشته باشد.
آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان به مناسبت هفته کارگر در دیدار اعضای تشکل های کارگری و کارفرمایی ضمن تجلیل از زحمات کارگران، گفت: عدم ثبات شغلی یکی از معضلات مهم در حوزه کارگری است.

 

وی تأمین امنیت شغلی برای کارگران را در گرو حمایت از کارفرمایان دانست و افزود: تا زمانی که با سیاست های تشویقی افراد را به کارآفرینی دعوت نکنیم، مشکل بیکاری و عدم ثبات شغل همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: یک تولید کننده باید 70 درصد سود داشته باشد تا بتواند به کار خود ادامه دهد و حقوق کارگران را به موقع بپردازد.

 

وی ادامه داد: زمانی که یک سرمایه دار بخواهد اقدام به راه اندازی یک کارخانه کند، دریافت مالیات ها، پول زمین و واگذاری امتیازهای آب و برق در ابتدای کار کمر او را خم خواهد کرد.

 

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: پرداخت سودهای بانکی بالا، پول مردم را از کسب و کار بیرون کشیده و به سمت بانک هایی روانه می کند که اکثرا دولتی نیستند و تعهدی برای استفاده در چرخه اقتصادی مورد نظر دولت ندارند.

 

امام جمعه اصفهان اظهار داشت: بانک های خصوصی پول مردم را دریافت می کنند و با خرید دلار و طلا و واسطه گری سودهای بالایی پرداخت می کنند و دولت هیچ اختیاری نسبت به پول مردم ندارد.

 

وی به ارائه پیشنهادات درباره رونق اقتصادی و تولید اشاره کرد و گفت: اعطای وام های کم بهره، معافیت مالیاتی در سال های ابتدایی راه اندازی، سنجش میزان درآمد کارآفرین در ابتدای کار و واگذاری رایگان زمین جهت احداث کارخانه از جمله سیاست های تشویقی است که می تواند سبب رونق تولید شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ابراز کرد: گاهی برخی افراد با سرمایه های اندک اقدام به راه اندازی کارخانه می کنند و افزون بر ضربه ای که به خودشان وارد می کنند، بسیاری کار و خانواده های آن ها و سیستم بانکی را دچار مشکل می کنند.

 

در ابتدای این دیدار غلامعلی قادری، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان تأمین امنیت شغلی و صیانت از حقوق کارگران را مهم ترین مطالبه جامعه کارگری دانست و گفت: نهاد خانواده در جامعه کارگری به خطر افتاده است و بسیاری از خانواده ها به دلیل نداشتن ثبات شغلی از هم پاشیده است.

 

وی شرکت های پیمانکاری را از دیگر دغدغه های کارگران دانست و افزود: بسیاری از این شرکت های پیمانکاری دلال هایی بیش نیستند و نیروهای کار خود را به صورت پیمانکاری جذب می کنند و حق و حقوق آن ها را پرداخت نمی‌کنند./202/1305/ب1

ارسال نظرات