۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۷۵۷۴۲۳
رئیس جمهور در اجتماع مردم نوشهر:

دولت بر جذب مشارکت مردم در جهت تولید تأکید دارد

دولت بر جذب مشارکت مردم در جهت تولید تأکید دارد
رئیس جمهور با تأکید بر این که دولت بر جذب مشارکت مردم در جهت تولید تأکید دارد، گفت: چگونگی جذب مشارکت مردم برای جهش تولید، محور جلسه پیگیری های ویژه برای جهش تولید در استان بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، آیت الله سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان مازندران، در اجتماع باشکوه مردم نوشهر ضمن تبریک دهه کرامت و ولادت امام رضا (ع)، هویت و فرهنگ مردم جای‌جای مازندران را برآمده از عشق به اهل بیت عصمت و طهارت و فرهنگ دینی و برخاسته از آموزه‌های دینی توصیف و تصریح کرد: فرهنگ و هویت مردم استان با 10 هزار و 400 شهید و ایثارگران و جانبازانی عجین است که سند هویت ملت ایران و گواه از خودگذشتگی آنها در دفاع از کشور، دین و ارزش‌های الهی و انقلاب اسلامی هستند.

رئیس جمهور همچنین تاریخ استان مازندران و شهرستان نوشهر را گواه ایستادگی و بصیرت مردم انقلابی این منطقه دانست و افزود: شما همواره پشتیبان نظام جمهوری اسلامی و ارزش‌ها بوده و خواهید بود و ابزارهای جدید ارتباطی و اطلاعاتی که باید برای ارتقای سطح رفاه و زندگی مورد استفاده قرار بگیرند، تاریخ و هویت و فرهنگ شما را تحت‌الشعاع قرار نخواهند داد.

وی در ادامه با اشاره به امکانات فرودگاهی و بندری شهرستان نوشهر اظهار داشت: واردات و صادرات در بندر نوشهر انجام می‌شود و برنامه دولت توسعه این بندر برای گسترش صادرات و واردات است.

رئیس جمهور با بیان این که دولت در سفر اول خود سه هزار میلیارد تومان برای توسعه جاده‌های مواصلاتی مازندران تخصیص داد، خاطرنشان کرد: در این سفر نیز چهار هزار میلیارد تومان دیگر برای این منظور تخصیص داده است و نوسازی و ساخت مدارس جدید در استان نیز مورد توجه است.

آیت الله رئیسی به قفل شدن تعیین تکلیف شهرک صنعتی نوشهر از دهه 70 اشاره کرد و گفت: به دلیل تعارضات محیط زیستی، مردم از دهه 70 منتظر تعیین تکلیف این شهرک صنعتی بودند که به لطف خدا این قفل باز شد و ان‌شاالله تعداد زیادی کارگاه و واحد تولیدی در این شهرک فعال و حداقل هزار فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد شد.

وی با بیان این که استان مازندران و نوشهر قطب کشاورزی هستند و می‌توانند قطب صنعتی هم باشند، خاطرنشان کرد: سیاست‌های اقتصاد دریامحور نیز ابلاغ شده و اقتصاد دریا نیز در این منطقه باید بیش از گذشته فعال شود که اقداماتی هم در این زمینه صورت گرفته و باید تسریع شود.

رئیس جمهور با تأکید بر این که دولت بر جذب مشارکت مردم در جهت تولید تأکید دارد، گفت: در جلسه پیگیری موضوعات ویژه استان نیز یکی از مهمترین مباحث چگونگی جذب مشارکت مردم برای جهش تولید بود.

وی با بیان این که اقتصاد گردشگری منطقه نباید منحصر و محدود در فضای سبز شود، افزود: ظرفیت‌های گردشگری منطقه باید به طور کامل فعال شود تا حتی یک بیکار در این استان‌ها نداشته باشیم و این با مشارکت خود مردم قابل دستیابی است.

آیت الله رئیسی، اجرای عدالت در توزیع امکانات و ظرفیت‌ها را از سیاست‌های اصلی و اساسی دولت دانست و خاطرنشان کرد: به هیچ وجه بی‌عدالتی و تبعیض در استان را نمی‌پسندیم که تنها به مرکز استان توجه شود و نگاه استاندار و همکارانش در استانداری نیز همین است.

وی در ادامه سخنان خود به اهمیت جایگاه بانوان در جامعه اشاره کرد و با بیان این که بانوان در استان مازندران نقش مهمی در عرصه‌های مختلف اقتصادی دارند، تصریح کرد: همچنین دولت مردمی باور دارد که باید به جوانان بیش از پیش میدان دهیم و به تجربه هم دیده‌ایم که هر جا به جوانان اعتماد کرده‌ایم، عملکرد قابل قبولی داشته‌اند و البته پیشکسوتان باید چراغ راه آنها باشند.

آیت الله رئیسی در ادامه سخنان خود موضوع پسماند در مازندران را موجب رنجش خانواده ها و مردم عنوان کرد و گفت: باید دستگاه زباله سوز سریعاً فعال تا نگرانی مردم مرتفع شود.

وی بابیان این که دغدغه مردم، دغدغه ما و رنج، شادی و نشاط آنان نیز رنج و شادی ما است، افزود: حضور مردم و ایستادگی آنان پشتوانه‌ای برای مردم مظلومان عالم از جمله غزه و فلسطین است زیرا خروش آنها پشتوانه‌ای برای همه ملت‌ها از جمله مردم غزه و فلسطین است و به برکت مقاومت مردم فلسطین، هرچه زودتر شاهد نابودی رژیم صهیونیستی باشیم./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات