۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۷۵۷۳۱۱
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

جهاد سازندگی، نمونه محقق شده مشارکت مردمی است

جهاد سازندگی، نمونه محقق شده مشارکت مردمی است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی جهاد سازندگی را نمونه محقق شده مشارکت مردمی در اوایل انقلاب برای رفع مشکلات جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز در یادواره شهدای سنگرسازان بی سنگر در جهاد کشاورزی استان با گرامیداشت یاد و نام شهیدان حاج حسن کسایی، بهروز پورشریفی و سیدالشهدای سپاه عاشورا مهدی باکری اظهار کرد: نباید فداکاری‌های جهادگران سازندگی در دوران دفاع مقدس را فراموش کنیم و باید بیش از پیش به تبیین این فداکاری‌ها پرداخته شود.

امام جمعه تبریز عنوان کرد: این نیروهای جهاد بودند که پل بعثت و خیبر را ساختند، جاده‌ها کشیدند و خاکریز‌ها را به پا کردند و در موفقیت رزمندگان بسیار تأثیرگذار بودند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: رزمندگان اسلام بار‌ها اذعان کردند که اگر جهاد سازندگی و اقدامات آنها در جبهه نبود معطل می‌ماندند از این رو خدمات آنها در دوران جنگ باید برای نسل حاضر و آینده تبیین شود.

وی بیان داشت: در اوایل تشکیل، این نهاد خدمات گسترده‌ای در محرومیت زدایی داشت و با شروع جنگ، نیروهای جهاد سازندگی به فرمان امامشان لبیک گفتند و در نبرد حق علیه باطل فداکاری‌های زیادی کردند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه شهدای جهاد سازندگی به معنی واقعی گمنام هستند گفت: جهادگران با فرمان امام راحل راهی جبهه شدند و با اقدامات خود، لقب سنگرسازان بی سنگر را گرفتند و نامشان جاودانه ماند.

نماینده ولی فقیه در استان بر برگزاری منظم یادواره‌ها و کنگره‌های گرامیداشت شهدا و تاکید رهبر معظم انقلاب بر این نکته اشاره کرد و افزود: با برگزاری این یادواره ها، بخشی از رشادت‌ها و شجاعت‌های شهدا برای جامعه بازگویی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه خط جهادی که جهاد سازندگی شروع کرد باید ادامه یابد، ابراز کرد: ادغام جهاد سازندگی با کشاورزی کار خوبی نبود و من نمی‌خواهم در این مورد بحث کنم که البته رهبر معظم انقلاب برای حفظ نام سازندگی، این عنوان را با بسیج سازندگی احیا کردند.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: جهاد سازندگی برای رفع فقر و محرومیت و برقراری قسط و عدل فداکاری‌های زیادی کردند و این ویژگی باید الگوی پیشرفت مهندسان کشور قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مطرح کرد: البته برخی اقدامات جهاد سازندگی را محدود در جاده سازی و خاکریز سازی می‌دانند در صورتی که این نهاد در طول جنگ خدمات ارزنده‌ای همچون ساخا سوخت جامد مرکب برای پرتاب موشک، سنگر‌های پنج ضلعی، سنگر بتنی، شناور لودر، پل کاذب، عمق باب دریایی، کارخانه یخ سازی، حمام سیار، آشپزخانه و نفربر‌های زرهی را تولید و در اختیار رزمندگان قرار داد و در خط مقدم جلوتر از رزمندگان بود.

وی در پایان خطرنشان کرد: درست است در داخل مشکلات اقتصادی و معیشتی داریم، اما در سطح دنیا با اقتدار در برابر دشمنان ایستاده ایم و با عملیات وعده صادق قدرت ایران را به دنیا نشان دادیم و این عظمت و اقتدار به برکت خون شهدا و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب است و نیرو‌های مسلح با آمادگی کامل، همه نقشه‌های استکبار و صهیونیسم را باطل کردند.

وحید نستوهی
برچسب ها: تبریز شهدا آل هاشم
ارسال نظرات