۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۷۵۷۲۱۷

مادر شهیدی که هرشب جمعه بر مزار خالی فرزندش انتظار می‌کشد

مادر شهیدی که هرشب جمعه بر مزار خالی فرزندش انتظار می‌کشد
اصفهان - بانو سادات واجدی، استاد اخلاق و قرآن، والده شهید محمد یزدانی هنوز پس از ۳۶ سال فراق، فرزند مفقودالاثرش وصال پیکرش را بر سر مزار خالیش انتظار می‌کشد.

به گزارش خبرگزاری رسا در کاشان، مهجبین سادات واجدی، مادر شهید محمد یزدانی، خواهر سردار شهید سید مصطفی واجدی و خاله شهیدان حمیدرضا حسن زاده و سید حسن سیدی سه شنبه شب در همایش گوهرشاد و پنجمین شب از برگزاری جشواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو در کاشان گفت: پسرش ظهر روز پنجشنبه اول شهریور ماه سال ۱۳۴۹ متولد شد موقعی که پدرش بانگ اذان را با عبارت «اشهدان محمد رسول الله» کنار حوض آبی خانه تاریخی شان طنین اندازکرد و نام محمد را به شهید بخشید.

وی با اشاره به نظم، قناعت و ساده پوشی شهید محمد یزدانی افزود: احترام به والدین به ویژه مادر ازویژگی‌های بارز محمد بود بطوریکه همیشه قبل از اینکه عزم رفتن جایی را داشته باشم کفش‌های مرا واکس می‌زد و جلوی پایم می‌گذاشت.

به گفته وی، محمد به پدرش نیز احترام زیاد می‌گذاشت و بر اساس آیات قرآنی هیچ وقت صدای اش را صدای ما بلندتر نمی‌کرد.

مادر شهید مفقودالاثر یزدانی اظهارداشت: محمد به حق الناس وبیت المال بسیار اهمیت می‌داد و حتی زمانیکه در جبهه بود و پدرش از بانک پاسخ نامه‌اش را برایش نوشت ناراحت شد و خطاب به پدرش گفت، چرا ازخودکار وکاغذ وجوهر بیت المال برای نامه نوشتن به فرزندش استفاده کرده است؟!

حاجیه خانم واجدی با اشاره به اینکه هیچ وقت یادم نمی‌آید که محمد مرا آزار داده باشد و همیشه کریمانه با من صحبت می‌کرد ادامه داد: محمد در یکی از نامه‌های خود از جبهه برایم نوشته بود «مادرجان هر چه در کتاب‌ها دنبال کلمه‌ای می‌گردم که عزت تورا دربرداشته باشد و نشان دهد واژه‌ای پیدا نمی‌کنم، تو را بعد از خدای بزرگ، پروردگارم دوست دارم و به پایت می‌افتم» که این سخنان محمد همان معنای آیه قرآنی «وَاخْفِضْ لَهُمَا جَنَاحَ الذُّلِّ مِنَ الرَّحْمَةِ وَقُل رَّبِّ ارْحَمْهُمَا کَمَا رَبَّیَانِی صَغِیرًا» است.

وی با تاکید بر روحیه شهادت طلبی و متعهد فرزند شهیدش در دفاع از سرزمین گفت: بی‌احترامی به پدر و مادر، ارتکاب گناه، و ارتباط با نامحرم محمد را بسیارعصبانی و خشمگین می‌کرد.

به گفته وی محمد حتی زمانیکه برای اذن و رضایت مادر برای حضور در جبهه را می‌خواست گفته بود من مثل کبوتر در قفس هستم که باید آزاد شوم و این تعبیر همان مصداق «الدنیا سجن المومن» است.

مادر شهید یزدانی حتی استخاره‌ای که برای جبهه رفتن نزد دایی‌اش گرفته بود و و آیه ۱۴ سوره رعد «لَهُ دَعْوَةُ الْحَقِّ ...» وهمان شهادت آمده بود یادآورشد و گفت: پدرش نیز ابراهیم وار محمد را اسماعیل وار تا پای اتوبوس اعزام وبدرقه کرد.

وی با بیان اینکه محمد در رویا به او گفته است هر شب جمعه بالای قبرش نشسته و انتظار مادر را می‌کشد تصریح کرد: زمانی این خواب را دیدم که در سرمای زمستان پدرش گفت بیا گلزارشهدا بر سرا مزار محمد، من گفتم بر سر مزار خالی محمد بیایم چه کنم؟!

مادر شهید یزدانی دینداری زنان و رعایت حیا وحجاب برای آنها خواستارشد و گفت: هنوز تسبیح فراق شب و روز‌های محمد را می‌شمارد و انتظار می‌کشد.
شهید محمد یزدانی ۳۱ مردادماه ۱۳۴۹ در خانواده‌ای مذهبی در کاشان به دنیا آمد، پدرش کارمند بانک بود و مادرش مبلغ مذهبی، محمد ۲۹ فرودین ماه ۱۳۶۷ در فاو به شهادت رسید و پیکر مطهرش همچنان مفقود می‌باشد.

دو بخش مهم از وصیتنامه شهید مفقودالاثر محمد یزدانی: فامیل و امت حزب الله از شما به خاطر پشتیبانی از رهبر عزیز تشکر می‌کنم امامی که بیدارکننده ما از خواب غفلت بود مواظب باشید که بزگوار مرد تاریخ بی یاور نماند و مواظب باشید که در غافله کوفیان نامتان ثبت نشود و چنان باشید که او می‌خواهد و شما را سفارش و توصیه میکنم که در نماز جماهات و جمعه شرکت کنید.

مخالفان و ناراضیان اسلام چرا هنوز خوابید آیا هنوز هنگام آن نشده است که حق را بشناسید و در راه آن جان فدا کنید، اگر شما حق می‌گوئید پس چرا در راه آن جانبازی نمی‌کنید و از همین نکته بفهمید که بر باطلید که هستید و راه حق را‌ای فریب خوردگان بیابید که فردا دیر است.

همایش گوهرشاد ویژه بانوان با آیین تجلیل از خانم مهجبین سادات واجدی مادر شهید مفقودالاثر محمد یزدانی و اجرای نمایش گروه ترنم رضوان به کارگردانی خانم سمنگان و موضوع امام رضا در دبیرستان ماندگار امام خمینی (ره) کاشان برگزار شد.

شانزدهمین جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو از جمله برنامه‌های جشنواره بین المللی امام رضا (ع) با ۱۰۰ عنوان برنامه متنوع و کیفی برای تمام گروه‌های سنی به‌ویژه کودک، نوجوان و جوان به همت اعضای موسسه خادمین حضرت رضا (ع) در کاشان و همکاری خادمیاران رضوی در دهه کرامت از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت ماه جاری در دبیرستان ماندگار امام خمینی (ره) کاشان در حال برگزاری است.

جشن کودکان رضوی، همایش بزرگداشت مقام امامزادگان بقاع متبرکه و تقدیر از خادمان نمونه، همایش خانواده رضوی، همایش گوهرشاد ویژه بانوان، همایش انتظار مهدوی و امام رضا (ع)، همایش سلامت خانواده، همایش شمس الشموس، همایش باب الجواد ویژه نوجوانان، جشن میلاد امام رضا (ع) و جشن ملی زیر سایه خورشید با حضور کاروان خدام حرم رضوی از جمله برنامه‌ها وهمایش‌های کیفی جشنواره آه و آهو در کاشان به ترتیب ازشب دوم تا شب یازدهم برگزاری جشنواره (۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت) است.

برنامه‌های دهه کرامت امسال ۱۴۰۳ با شعار «با شما سربلندیم» در سراسر کشور توسط موسسات و نهاد‌های فرهنگی اجرا می‌شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات