۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۷۵۷۱۲۵
حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد بیان کرد؛

حضرت معصومه؛ باب رحمت الهی و شفاعت کننده روز جزا

حضرت معصومه؛ باب رحمت الهی و شفاعت کننده روز جزا
استاد حوزه علمیه قم حضرت معصومه(س) را باب رحمت الهی و شفیع روز جزا دانست و تأکید کرد که ایشان نزد ذات اقدس الهی مقام بسیار بالایی دارند.
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب الله فرحزاد در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت، ضمن اشاره به تعابیر بلند ذکر زیبای صلوات، با تأکید بر این که خداوند متعال هزار رحمت با هزار صف از ملائکه را برای کسی که یک صلوات بفرستد، نازل می‌سازد، اظهار داشت: وقتی خدا و ملائکه بر گوینده ذکر صلوات رحمت و درود می‌فرستند، تمام ذرات عالم به تبعیت از آنها درود می‌فرستند.

 وی در ادامه ضمن اشاره به روزهای آغازین ماه ذی القعده، با بیان این که این ماه از ماه‌های حرام الهی است، اظهار داشت: جنگ و خونریزی در ماه حرام حتی با کفار نیز حرام است؛ ولی موضوع دفاع بحث دیگری است که شامل آن نمی‌شود.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه باید مراقب آتش کینه و کدورت باشیم تمام قهرها و دشمنی‌ها را از آن جهنمیان دانست و خاطرنشان کرد: این ماه بهترین محفل تمرین خوبی در حق دیگران حتی انسان‌های جاهل است؛ انسان مؤمن کسی است که در مقابل بدی دیگران تحمل، مدارا و گذشت نموده، بتواند جاهل را اداره کند.

وی با بیان این که مبانی اسلامی برای مقابله با جاهل بر لزوم اخلاق مداری تصریح می‌کند، خاطرنشان کرد: عباد الرحمن همه وجود خود را آراسته به سیره اهل بیت علیهم السلام نموده، سربه زیر، آرام و سراسر خشوع و خضوع می‌گردد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد با بیان این که در هیچ جای قرآن درگیری با جاهل نیامده و آنچه بدان تصریح شده، دشمن عامد است، اظهار داشت: گفتمان اسلام در مواجهه با انسان‌های جاهل بر «إِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلاَماً»، «کَلامُ العاقِلِ قُوتٌ، و جَوابُ الجاهِلِ سُکوتٌ» استوار است و قران و روایات تصریح دارند که هنگامی که انسان جاهل شما را مخاطب سازند، به آنها سلام کنید و پاسخ نادان سکوت است.

 وی در ادامه ضمن اشاره به برخی از اعمال ماه ذی القعده، خاطرنشان کرد: نماز یکشنبه‌های ماه ذی القعده آثار بسیار فوق العاده ای داشته، کسی که این نماز را بخواند توبه اش قبول و گناهانش آمرزیده می‌شود، با ایمان از دنیا می‌رود، قبرش وسیع و نورانی می‌شود، خدا طلبکارانش را روز قیامت راضی می‌سازد، والدین و ذریه او را می‌بخشد، وسعت رزق به او می‌دهد، او را به آسانی از دنیا می‌برد و به تلخی و سختی جان کندن مبتلا نمی‌شود.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت ضمن اشاره به دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت معصومه(س)، مضجع شریف ایشان را امانت اهل بیت علیهم السلام دانست و با تأکید بر این که زیارت با معرفت این بانوی مکرمه بهشت را بر انسان واجب می‌سازد، اظهار داشت: زیارت با معرفت، یعنی به تمام شئون و مقام‌های این بانوی بزرگوار توجه داشته باشیم.

 وی حضرت معصومه(س) را باب رحمت الهی و شفیع روز جزا دانست و با تأکید بر این که ایشان نزد ذات اقدس الهی مقام بسیار بالایی دارند و به شفاعت ایشان تمام شیعیان وارد بهشت می‌شوند، یادآور شد: در توسل به اهل بیت علیهم السلام باید حاجت‌های بزرگ از خداوند متعال بخواهیم و در وادی دعا زیرک باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد در بخش پایانی سخنان خود ضمن اشاره به فرازهایی از دعاهای صحیفه سجادیه با تأکید بر این که در ذکر دعا باید گستره وسیعی از خیرخواهی را مطالبه نماییم، خاطرنشان کرد: هرکسی از غیر خدا بخواهد خود را ضایع خواهد ساخت.

ارسال نظرات