۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۷۵۷۰۴۴
سید افقهی در گفت‌وگو با رسا تشریح کرد؛

یک گام تا نابودی اسرائیل، با حمله نهایی محور مقاومت

یک گام تا نابودی اسرائیل، با حمله نهایی محور مقاومت
کارشناس و تحلیل‌گر مسائل منطقه غرب آسیا، وظیفه اسرائیل را در منطقه، ایجاد اختلافات و جنگ افروزی در منطقه توصیف کرد و گفت: اسرائیل یک ایده خباثت آمیز چند صد ساله غرب بوده است که تمام ارکان آن رو به تزلزل و نابودی است.

سید هادی سیدافقهی کارشناس و تحلیل‌گر مسائل منطقه‌ غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا با اشاره به سالروز بیرون راندن فلسطینیان از سرزمین خود (روز نکبت)، درباره دلایل تأسیس رژیم صهیونیستی، گفت: این مسأله به ریشه‌های تاریخی تقابل غرب با جهان اسلام و اعراب و تمدن شرق باز می‌گردد؛ سال‌ها پیش پرتغالی‌ها، انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها به عربستان و هلندی‌ها به مالزی و اندونزی و جهان اسلام حمله کردند؛ خلافت عثمانی در جنگ جهانی اول سقوط کرد و دو کشور انگلیس و فرانسه کشورهای شرقی را بین خود تقسیم کردند و خودشان پرچم و قلمرو جغرافیایی و سرود ملی برای این کشورها تعریف کردند و علت تأسیس رژیم صهیونیستی بسیار مفصل است.

این کارشناس و تحلیل‌گر مسائل منطقه‌ غرب آسیا هدف غرب از تأسیس رژیم صهیونیستی را در راستای جنگ تمدن‌ها و تسلط بر ثروت‌های خدادادی این منطقه عنوان کرد و افزود: تسلط بر بزنگاه‌های مهم و راهبردی منطقه و دریاها و تنگه‌ها و میادین نفتی از دیگر اهداف است؛ البته تحمیل فرهنگ و تمدن غربی بر فرهنگ و تمدن اسلامی، عربی و شرقی، بعد از قطعه قطعه کردن جهان اسلام به ویژه غرب آسیا از دیگر اهداف است؛ این کار پس از نابودی امکانات نظامی، انتظامی و دفاعی مردم منطقه انجام شده است تا موفق باشد.

وی مرحله بعد از ایجاد جدایی در جهان اسلام را فرهنگ سازی عنوان کرد و ابراز داشت: به این خاطر برای ما دانشگاه ساختند و اکثر کتاب‌های ریاضی و پزشکی به ویژه علوم انسانی شرق را تغییر دادند؛ این دانشگاه‌ها مؤسسات خیریه آمریکا نبود بلکه برای فرهنگ سازی و تولید قشر نخبه متمایل به غرب و ترویج فرهنگ غرب و حفاظت از دستاوردهای وحشی‌گری و تهاجم غرب بود.

سیدافقهی تسلط بر ثروت‌ها را مرحله بعد توصیف کرد و اظهار داشت: اکثر اقتصادهای منطقه ما وابسته به غرب است؛ چند کشور سراغ دارید که وابسته به اقتصاد روسیه یا اتحاد جماهیر شوروی باشد، حتی اقتصاد ما؛ چرا تحریم می‌شویم؟ چون اقتصاد ما متأثر از قوانین و دیدگاه‌های اقتصادی غرب است و هم مبادلات بانکی و کالاهایی که به آن‌ها نیازمند هستیم در دست غرب است.

این کارشناس و تحلیل‌گر مسائل منطقه‌ غرب آسیا این روند را از سال 1500 میلادی ادامه دار عنوان کرد و گفت: یک حافظ، حامی، نگهبان یا چماق در منطقه نیاز داشتند تا این دستاوردها را حفظ کند که آن اسرائیل شد؛ شکل گیری مسأله اسرائیل هم که خیلی عجیب است که هیتلر یا با تبانی با اروپائیان افسانه دروغ هلوکاست را ساخت و منجر به قانون ضد یهودیت شد که از آن زمان کشور آلمان بخشی از بودجه خود را به عنوان خسارت به یهودیان می‌پردازد.

وی در بیان سناریوی دیگر از توطئه علیه اسلام تصریح کرد: روند دیگر آن است که با برگزاری جلسه‌ای تصمیم به تأسیس رژیم صهیونیستی گرفتند و پس از رأی گیری آن را بالاجبار تأسیس کردند.

سیدافقهی توضیح داد: زمانی با تصویب سازمان ملل تأسیس رژیم صهیونیستی را تأیید کردند اما امروز که مسأله به عضویت در آمدن کامل فلسطین در سازمان ملل است، آمریکا این مسأله را وتو می‌کند و سخنگوی وزارت امور خارجه آن می‌گوید که «این مسأله نباید از طریق سازمان ملل حل شود بلکه باید از طریق گفت‌وگوی دو طرف فلسطینی و اسرائیلی حل شود»؛ این نشان از پست بودن این‌ها دارد.

این کارشناس و تحلیل‌گر مسائل منطقه‌ غرب آسیا عدم پایبندی اسرائیلی‌ها به قرارداد اسلو را مد نظر قرار داد و گفت: این یکی از اسنادی است که به آن استناد می‌کنند؛ در حالی که خودشان به هیچ یک از مفاد آن عمل نکرده‌اند؛ در معاهده کمپ دیوید منعقده بین مصر و اسرائیل تصریح شده است که اسرائیل حق ندارد وارد گذرگاه رفح شود و این منطقه باید تحت حکومت السیسی و حکومت خودگردان محمود عباس مدیریت شود؛ با این تجاوز آشکار به معاهده کمپ دیوید حداقل باید این معاهده به حالت تعلیق در آید؛ اسرائیل یک ایده خباثت آمیز چند صد ساله غرب بوده است که تمام ارکان آن رو به تزلزل و نابودی است.

وی در ارزیابی عملکرد اسرائیل اظهار داشت: مؤسسان اسرائیل به بسیاری از اهداف خود دست یافته‌اند؛ تفرقه در جهان اسلام، ایجاد ناامنی، ایجاد جنگ‌های نیابتی، ایجاد شکاف در حکام منطقه، مسأله عادی سازی و مسأله معامله قرن که به وسیله ترامپ مطرح شد.

سیدافقهی تصریح کرد: الان در کتاب‌های درسی عربستان آیه‌های ضد یهود در حال حذف شدن است؛ در امارات آیین یهودیت و هندو تدریس می‌شود؛ اما خوشبختانه این طوفان الاقصی، این تندباد و طوفان عجیب و غریب همه ساخته‌های آن‌ها را در هم شکست و زیربنای هر چه در صدها سال ساخته بودند و اسرائیل را به وجود آورده بودند، متزلزل شد؛ استعفای فرماندهان نظامی رژیم را ببینید، اصلاً چیزی برای این‌ها نمانده است؛ امروز آمریکا می‌جنگد، ماسک اسرائیل است، اما کسی که می‌جنگد آمریکا است.

این کارشناس و تحلیل‌گر مسائل منطقه‌ غرب آسیا به مسأله دانشگاه‌های آمریکا اشاره کرد و گفت: دانشجویان نخبه خود را لگدمال می‌کنند چرا طرفدار فلسطین هستید؛ این اسرائیل عمر طولانی نخواهد داشت؛ حمله اول و اساسی طوفان الاقصی بود که پایه‌های امنیتی، نظامی، فرهنگی، سیاسی و مردمی را در سرزمین‌های اشغالی متزلزل کرد؛ وعده صادق بر این تزلزل اضافه کرد و با یاری خداوند متعال، یک خیزش همه جانبه دیگر از چند جبهه که اکنون به آرامی برخورد می‌کنند، هجمه نهایی کل محور مقاومت با کل ظرفیت خود با فرماندهی ایران این جرثومه فساد را از بین خواهد برد.

ارسال نظرات