۲۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۱:۱۳
کد خبر: ۱۰۶۷۸۳
رییس کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی:

آیت الله مرعشی نجفی برای جمع آوری کتاب، نماز و روزه استیجاری می گرفت

خبرگزاری رسا ـ رییس و تولیت کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی، با تاکید بر اینکه این مرجع تقلید برای جمع آوری کتاب و آثار فاخر و ارزشمند، نماز و روزه استیجاری می گرفت و متحمل مرارت های فراوان شد، از وی به عنوان شخصیتی جامع الاطراف یاد کرد.
سيدمحمود مرعشي نجفي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمود مرعشی نجفی رییس کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی روز دوشنبه در دیدار اعضای شورای سردبیری روزنامه فرهنگ آشتی، گزارشی از فعالیت های این کتابخانه ارائه کرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مردم با این کتابخانه آشنایی ندارند، این کتابخانه را از غنی ترین کتابخانه های کشور و جهان اسلام خواند و افزود: هدف مرحوم حضرت آیت الله مرعشی نجفی از تاسیس این کتابخانه حفظ ذخایر ارزشمند بوده است.

رییس کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی با اشاره به اینکه استعمارگران از ابتدا در فکر این بودند که آثار اسلامی را از بین ببرند، ابراز داشت: بیشترین توجه حضرت مرحوم والد ما جمع آوری و حفظ کتب و آثار شیعی بوده است.

حجت الاسلام مرعشی نجفی با بیان اینکه مرحوم حضرت آیت الله مرعشی نجفی برای تهیه کتاب، بزرگ ترین سختی ها را تحمل کردند گفت: ایشان برای خرید کتاب، نماز و روزه استیجاری می گرفتند.

رییس کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی از این عالم ربانی به عنوان شخصیتی جامع الاطراف یاد و اضافه کرد: این مرجع تقلید از جمله پیشگامان تقریب مذاهب و وحدت امت اسلام بود و در این راستا دیدارهای مختلفی را با عالمان اهل تسنن برگزار کرد و بیش از چهارصد اجازه روایی از علمای مختلف از جمله علمای اهل سنت داشت.

وی گفت: ایشان در زندگی بسیار ساده زیست و از تجملات به دور بودند و در عمر شریف شان هیچ گاه از لباس خارجی استفاده نکردند؛ ایشان محرم اسرار مردم بودند و عمر با برکت خود را صرف نشر معارف اسلامی کردند. /924/پ202/ج

ارسال نظرات