۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۷۵۷۵۲۶
گزارشی از اولین رویداد «جام رسانه امید» با حضور رسانه‌های بین‌المللی؛

از ضرورت تبدیل «جام رسانه ای امید» به جریان رسانه ای در کشور تا لزوم توجه به تروریسم رسانه

از ضرورت تبدیل «جام رسانه ای امید» به جریان رسانه ای در کشور تا لزوم توجه به تروریسم رسانه
اولین روز از رویداد ۳۶ ساعته اختتامیه «جام رسانه امید» با حضور رسانه‌های داخلی و خارجی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه جام رسانه امید با حضور رسانه‌های داخلی و خارجی از صبح امروز در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه انقلاب اسلامی برگزار و اولین روز خود را به پایان رساند.

در این رویداد 36 ساعته از شهرهای تهران، قم، لرستان، آذربایجان شرقی و غربی، ایلام، اصفهان، زنجان و دیگر استان های کشور حضور به هم رساندند. 

این رویداد صنعتگران و تولیدگران بزرگ کشور به روایت پیشرفت پرداخته و رقابت‌کنندگان رسانه ای از این روایتگری‌ها به تولید محتوا پرداختند.

«امیدآفرینی» شاه کلید حل مشکلات است/ لزوم ایجاد سنگر واحد در برابر هجمه مستمر دشمنان
 
«امیدآفرینی» شاه کلید حل مشکلات است/ لزوم ایجاد سنگر واحد در برابر هجمه مستمر دشمنان

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در این مراسم با اشاره به اهمیت جنگ رسانه ای و نقش اهالی رسانه در این عرصه اظهار داشت: اهالی رسانه خط مقدم جنگ رسانه ای و نبرد شناختی هستند و باید قدر این جایگاه را شناخته و در این مسیر دست به دست هم داده و سنگر واحدی دربرابر هجمه های شبانه روزی و مستمر دشمنان ایجاد کنیم.

وی افزود: باید به مسئله تروریسم رسانه دقت شود و باید دید که امروزه رسانه ها چه مقدار بر این مسئله دقت نظر داشته و وارد شده اند.

سخنگوی دولت با اشاره به لزوم امیدآفرینی در کشور و تلاش دشمنان بر ایجاد ناامیدی در کشور خاطرنشان کرد: شاه کلید اساسی خنثی سازی ایجاد ابهام، سوال و یأس و بهم ریختگی جامعه از سوی دشمنان است و باید به امیدآفرینی در کشور توجه ویژه ای شود.

وی افزود: متاسفانه برخی از مواقع به راهبردی بودن مسئله امید در کشور دقت لازم را نداریم؛ درحالی که امید، روشنای راه های تاریک و گلستانی در برابر آتش است.

جهرمی با اشاره به اقتدار نظامی کشور در جهان اظهار داشت: این مسئله، تفاوت نگاه امیدوارانه و ناامیدانه را نشان می دهد و مصداق بسیار خوبی برای مشاهده نتیجه امید و ناامیدی در کشور است؛ چنانکه رهبر معظم انقلاب اسلامی با توجه به اهمیت آن، در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به مسئله امید در جامعه، پرداخته اند.

لزوم توجه به پیشرفت های کشور

وی افزود: امروز در مرحله ای قرار گرفتیم که موفقیت های کشور ما بسیار بیشتر از گذشته است و اصلا قابل مقایسه با سرعت پیشرفت کشورهای دیگر نیست؛ بلکه به اعتراف نهادهای بین‌المللی، بیش از اکثر کشورها بوده است.

سخنگوی دولت با اشاره به وجود برخی از نقطه ضعف ها در کشور اظهار داشت: مگر می توان کشور و جوامعی دیگر را پیدا کرد که مشکلی نداشته باشد؛ بلکه راه حل این است که باید مشکل را شناخت و با شناسایی لازم به دنبال درمان آن بود تا حرکت، تحول و امید ایجاد شود.

جهرمی با اشاره به پیامدهای عملیات وعده صادق و تغییر عرصه تقابل با دشمنان بیان داشت: امروز دیگر، اهداف دشمنان انقلاب اسلامی در بهم زدن بازار اقتصادی و امنیت ایران اسلامی محقق نمی شود؛ چراکه امروز در موقعیت بعد از عملیات وعده صادق قرار داریم و نباید اجازه ناامید سازی جامعه به دشمنان داده شود.

وعده صادق، شجاعت و توانمندی ایران را به رخ جهان کشید/ لزوم انعکاس پیشرفت‌های نظام
 
وعده صادق، شجاعت و توانمندی ایران را به رخ جهان کشید/ لزوم انعکاس پیشرفت‌های نظام

همچنین سردار سید قاسم قریشی جانشین سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم اظهار داشت: رسانه ها ستون جهاد تبیین و اهالی رسانه افسران میدان جنگ با دشمنان در راستای مقابله با القای ناامیدی در جامعه هستند.

وی با اشاره به سه محور جهاد تبیین، جهاد امید و جهاد خدمت در رویداد «جام رسانه امید» بیان داشت: گفتمان انقلاب اسلامی نویدی برای آزادی ملت های مسلمان و آزادگان جهان از استعمارگران جهانی شد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین افزود: استعمارگران در گذشته رویکرد تهاجم نظامی به کشورها داشته و از این طریق، مستعمرات خود را روز به روز افزایش می دادند؛ اما امروز در عصر جدید رویکرد استعمارگران، به استعمار رسانه ای تغییر رویکرد داده و برای استعمار کشورها، این گزینه را در پیش گرفته اند.

ایران زمان پهلوی در نهایت وابستگی به استعمار بود

سردار قریشی با اشاره به روحیه استعمارگری دشمنان در جهان اظهار داشت: کشور ایران در زمان پهلوی از جمله کشورهایی بود که در یوغ استعمار و تحت سلطه مستکبران بود؛ به گونه ای که حتی حق توحش از ملت ایران دریافت می کردند و درواقع ایران آن روز در نهایت وابستگی به استعمار قرار داشت.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: رژیم ستمشاهی پهلوی مناطق مختلفی از ایران عزیز را به دست دشمنان سپرده و بخش های متعددی از سرزمین های ایران، تکه تکه و به دیگران سپرده شد؛ اما بعد از انقلاب اسلامی و در دفاع مقدس، حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی نیز به دست دشمنان نیفتاد.

مشکل دشمنان، تبدیل شدن ایران به الگوی جهانی است؛ نه قدرت هسته ای / لزوم انعکاس پیشرفت های نظام در جامعه

وی افزود: متاسفانه در گذشته ایران، افرادی تفکر وابستگی به غرب داشتند و به عنوان روشنفکر، پیشرفت و قدرت را بدون همکاری و کمک از قدرت های استعمارگر، ناممکن می دانستند؛ اما امام خمینی(ره) با شکل گیری انقلاب اسلامی بر این تفکر کوبید و استقلال و آزادی ایران اسلامی  را به ارمغان آورد.

قریشی عنوان داشت: الحمدالله امروز، ایران اسلامی به برکت رهبری های حکیمانه رهبر معظم انقلاب از روزهای قبل خود بسیار متفاوت است و توانسته در زمینه های مختلف، موفقیت ها و پیشرفت های گوناگونی را به دست آورد که حق آن است که این پیشرفت ها به خوبی به افراد جامعه منتقل شود.

مشکل دشمنان، هسته ای شدن ایران اسلامی نیست؛ بلکه ترس آنان از تبدیل شدن ایران به الگوی جهانی است

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به دشمنی دشمنان با پیشرفت های شگرف انقلاب اسلامی اظهار داشت: بسیاری از دشمنان اذعان دارند که مشکل آنان بحث هسته ای بودن ایران اسلامی نیست؛ بلکه ترس آنان از تبدیل شدن ایران اسلامی به الگوی انسان های آزاده جهان و برای استقلال کشورها در جهان است.

وی افزود: امروز ایران اسلامی در عرصه های مختلف رتبه های بسیار قابل توجهی را کسب کرده است و این پیشرفت ها در نوع خود بسیار کم نظیر بوده و در برخی از مواقع شگفتی دشمنان خود را به دنبال داشته است.

قریشی با اشاره به پیشرفت های متنوع ایران اسلامی در عرصه های گوناگون خاطرنشان کرد: ما در گذشته در عرصه دارو ۹۷ درصد عقب ماندگی داشتیم اما امروز بیش از ۹۷ درصد داروها را در کشور تولید و بهره برداری می کنیم و در عرصه های مختلف نیز این پیشرفت ها بیش از گذشته تحقق پیدا کرده است.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به علت نام گذاری عملیات وعده صادق اظهار داشت: از قبل نیز میان رزمندگان و فرماندهان مرسوم بود که اسم عملیات را با تفعل از قرآن کریم انتخاب و تعیین می کردند و در این عملیات نیز برای انتخاب نام این عملیات از قرآن کریم تفعل شد.

وی افزود: این عملیات حمله مستقیم از سوی ایران اسلامی بر علیه رژیم غاصب صهیونسیتی و حمله به کسانی بود که هم خود آنان دارای اتم هستند و هم همپیمانان آنها دارای اتم هستند.

قریشی بیان داشت: در این عملیات مهمترین و حفاظت شده ترین پایگاه های دشمنان با تسلیحات کاملا ایرانی مورد هدف موفق قرار گرفت و با وجود اطلاع قبلی دشمنان از انتقام تنبیهی؛ اما تسلیحات ما به سرزمین های اشغالی رسید و از ۱۲ حلقه سپر دفاعی دشمنان در منطقه و اسرائیل عبور کرد.

مشکل دشمنان، تبدیل شدن ایران به الگوی جهانی است؛ نه قدرت هسته ای / لزوم انعکاس پیشرفت های نظام در جامعه

طراحی شگفت انگیز عملیات وعده صادق

جانشین سازمان بسیج مستضعفین طراحی شگفت انگیز عملیات وعده صادق را از جمله خصوصیات مهم این عملیات عنوان و بیان داشت: طراحی خوب عملیات سبب شد تا با فرماندهی خوب آن، توان دفاعی بالای دشمنان را شکست دهیم و ابهت استعمارگران و دشمنان اسلام و مسلمین را فرو بریزیم.

وی افزود: ایران اسلامی در این عملیات، شجاعت و توانمندی خود را به رخ جهان کشید و همه دانستند که ایران اسلامی با قدرت و توانمندی در برابر دشمنان خود ایستاده و بازدارندگی لازم خود را حفظ و بیش از پیش گسترش خواهد داد.

هدف اصلی عملیات وعده صادق به رخ کشیدن توان و قدرت ایران اسلامی بود

قریشی بیان داشت: هدف اصلی این عملیات به رخ کشیدن توان و قدرت ایران اسلامی و بازدارندگی ایران اسلامی به دشمنان بود که الحمدلله این هدف به خوبی محقق شد و همه اهداف به نحو احسن حاصل شدند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین افزود: امروز ایران اسلامی از وابستگی کامل به توانمندی کامل و قدرتمند رسیده که همه این ها، مرهون تلاش ها، ایثار شهدا و فعالیت های مخلصانه دغدغه داران انقلاب اسلامی است.

 
لزوم تبدیل «جام رسانه ای امید» به جریان رسانه ای در کشور
 

لزوم تبدیل «جام رسانه ای امید» به جریان رسانه ای در کشور

سردار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در این رویداد ابراز کرد: در غزه ۸۰ سال بحث کودک کشی و ظلم رژیم صهیونسیتی پنهان ماند و با طوفان الاقصی این حقیقت بر جهانیان آشکار شد و بیداری ملت ها رقم خورد و حقیقت معلوم گشت.

وی افزود: امروزه دشمنان انقلاب اسلامی، فضای کشور را پر از دروغ و ناامیدی می کنند تا از این طریق ایجاد یأس و نامیدی در جامعه را گسترش دهند؛ چنانکه در گذشته تعداد ۶۰ هزار دروغ، توسط دشمنان تولید و انتشار داده شد؛ اما امروز دنیا بیدار شده و حقیقت برای همیشه پنهان نخواهد ماند.

ضرورت امیدآفرینی در جامعه و تاثیر امید در پیشرفت و عقب ماندگی کشورها

زهرایی با اشاره به ضرورت امیدآفرینی در جامعه و تاثیر امید در پیشرفت و عقب ماندگی کشورها اظهار داشت: امید، همانند روشنایی و ناامیدی مثل تاریکی است و اگر امید در جمعه ای، زنده باشد، تاریکی ها نیز وجود نخواهند داشت و امروزه هدف از جنگ روایت ها برای ایجاد ناامیدی و امید در جهان است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به تلاش مستمر بسیجیان و نیروهای انقلابی در ایجاد امید در جامعه خاطرنشان کرد: نیروهای انقلابی در مواقع متعددی در این مسیر گام برداشتند؛ به عنوان مثال در سیل سرپل ذهاب در سال های گذشته، اقدامات امید آفرینی نیروهای انقلابی و بسیجی در کشور اقدامات بسیار متنوعی انجام گرفت و افرادی همچون سردار بوعلی از جمله افرادی بودند که در جایی که ناامیدی محض وجود داشت، امیدآفرینی کردند.

لزوم تبدیل «جام رسانه ای امید» به جریان رسانه ای در کشور

وی افزود: در ایام فراگیری کرونا در جهان، ایران اسلامی با توجه به پیوندهای اجتماعی موجود در کشور این بیماری را در بخش های مختلف کنترل کرده و خدمات بسیار مختلفی از سوی نیروهای انقلابی، مومن و دغدغه مندان انقلاب اسلامی در کشور شکل گرفت تا ناامیدی حاکم بر کشور را تبدیل به امیدواری کرد و روحیه و نشاط افراد جامعه را تقویت کرد.

زهرایی با اشاره به ایجاد قرارگاه های جهادی و بسیجی در سراسر کشور اظهار داشت: ایجاد قرارگاه خدماتی متنوع و مختلف در کشور، توانست بسیاری از مشکلات به وجود آمده در حوادث غیرمترقبه را به خوبی حل کرده و نشاط و امید را در جامعه تزریق کند.

متاسفانه عده ای درصدد ایجاد ناامیدی در کشور هستند

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به تلاش برخی از افراد در ایجاد ناامیدی در جامعه و ضرورت پرهیز از ایجاد ناامیدی در کشور عنوان داشت: متاسفانه عده ای در کشور درصدد ایجاد ناامیدی در کشور بوده و با چشم پوشی از انتقال و انعکاس خدمات و پیشرفت های انقلاب اسلامی در مسیر اهداف دشمنان حرکت کرده و موجبات ناامیدی افراد جامعه را فراهم می کنند.

زهرایی با اشاره به ضرورت و اهمیت وجود رویداد رسانه ای «جام رسانه ای امید» در کشور خاطرنشان کرد: ما امروز در جنگ رسانه ای با دشمنان هستیم و این رویداد می تواند با تشکیل جریان رسانه ای، در مقابل جنگ رسانه ای دشمنان ایستاده و روایت سازی و جریان سازی درست در جامعه را در دست گیرد.

امروز بسیج، سدِ بلای ملت ایران و انقلاب اسلامی است
 
امروز بسیج، سدِ بلای ملت ایران و انقلاب اسلامی است

همچنین سردار حسین معروفی معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم اظهار داشت: اگر ما بخواهیم برای ملت بزرگ ایران و اسلام ناب خروجی و قابلیت تعریف کنیم، باید فهرست مطول آن را مطرح کنیم که نیاز به زمان فراوان دارد.

وی با اشاره به هوشمندی ملت بزرگ ایران در عرصه های مختلف پیروزی انقلاب اسلامی بیان داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همه مردم اعم از اقشار مختلف به حرف امام خمینی(ره) گوش کرده و با تفکر و منطق دقیقِ ۹۸ درصدی، جمهوری اسلامی را جایگزین آن کردند.‌

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین ابراز کرد: دشمنان انقلاب اسلامی در ابتدای این نظام نوپا، جنگ های قومی و جهانی به راه انداختند تا ملت و کشور را مشغول کنند؛ اما ملت بزرگ ایران هوشمندی کرده و نقشه دشمنان را نقش بر آب کرد.

معروفی افزود: ملت بزرگ ایران با توکل به خدا و باورهای الهی در مقابل اشرار عالم، نقش بسیار موثری ایفا کرده و همه اقوام و مذاهب و گروه های سیاسی حضور پرشوری داشتند و شهدای بسیاری را در این راه تقدیم کردند تا سرنوشت ها به نفع مردم ایران تحقق پیدا کرد.

وی با اشاره به ممنوعیت تولید و گسترش سلاح هسته ای در مبانی انقلاب اسلامی و فتوا ممنوعیت تولید از سوی رهبر معظم انقلاب ، سلاح هسته ای را ناکارآمدترین سلاح دنیا عنوان کرد.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به هوشمندی ملت ایران در عرصه های مختلف و سربلند شدن ملت در فتنه های مختلف اظهار داشت: دشمنان با ایجاد فتنه های مختلف بر علیه انقلاب اسلامی، اقدامات مختلفی کردند؛ اما ملت ایران با هوشمندی خود، تمامی توطئه های دشمنان را خنثی کردند.

معروفی افزود: ملت ایران ثابت کرده اند که هرکجا اعتقادات، میانی و ارزش های دین و انقلاب مردم ایران در خطر باشد، باقدرت و قوت وارد میدان می شوند و باید مسئولان قدر این مردم هوشمند را بدانند.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به خدمات گسترده بسیج در کشور بیان داشت: امروز بسیج، سد بلای ملت ایران و انقلاب اسلامی است و بسیج بر این مسئله افتخار می کند و همیشه در مسیر ولایت و پشتیبانی از نظام اسلامی تلاش و کوشش می کند.

رشد سریع کشور در پتروشیمی، مایه مباهات است
 
رشد سریع کشور در پتروشیمی، مایه مباهات است

مرتضی شاه میرزایی مدیرعامل صنایع پتروشیمی ایران در این مراسم با اشاره به اهمیت صنایع پتروشیمی در کشور اظهار داشت: امروز بسیاری از داروهای شیمیایی از زنجیره پتروشیمی است و کودهای شیمیایی متنوعی نیز از پتروشیمی، تولید و استفاده می شود.

وی افزود: ایران اسلامی در نقطه ویژه ای از جغرافیای کره زمین قرار گرفته و این کشور ذخایر عظیم هیدروکربنی را در خود جای داده است و خوشبختانه امروزه در بسیاری از عرصه های آن خودکفا بوده و بی نیاز شدیم.

مدیرعامل صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به پیشرفت ایران اسلامی در مدت زمان گذشته خاطرنشان کرد: صنعت پتروشیمی از سال ۱۳۳۷ شروع به کار کرده و تا سال ۵۷ تعداد ۶ پتروشیمی بدون هیچ تحریمی داشتیم؛ اما امروز بالای ۵۰۰ گرید تولید محصولات و مصرف داریم.

شاه میرزایی با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم به مسائل مربوط به پتروشیمی اظهار داشت: در بعد از انقلاب اسلامی بالغ بر ۹۶ میلیون تن صنعت پتروشیمی پیشرفت کرده است و این درحالی است که تحریم های مختلف مانع بزرگی در پیش روی این مسیر بود؛ اما همه موانع برطرف شده و اقدامات لازم در این زمینه صورت گرفت.

وی افزود: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی باید از خام فروشی جلوگیری شود، از این رو، حرکت بسیار خوبی در کشور انجام شد و بر برنامه تکمیل زنجیره پتروشیمی تمرکز شده است.

مدیرعامل صنایع پتروشیمی ایران عنوان کرد: امروز دستاوردهای بزرگی در صنعت پتروشیمی در کشور رقم خورده و الحمدالله رشد سریع ما در این عرصه، قابل مباهات است.

وی افزود: باید ظرفیت های معطل در کشور را به سمت و سویی هدایت کرده و آنها را احیا کنیم و ان شاءالله تمامی کاتالیست ها و وابستگی به آن را تا پایان دولت سیزدهم پایان می دهیم.

شرکت کره‌ای پروژه «پارس‌ جنوبی» را معجزه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا دانست
 
شرکت کره‌ای پروژه «پارس‌ جنوبی» را معجزه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا دانست

همچنین سید حسن حسینی‌نیک سخنگو و معاون فنی و مهندسی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) در این رویداد با اشاره به ایجاد پالایشگاه های پارس جنوبی به همت قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در کشور اظهار داشت: توسعه این میدان از سال ۱۳۷۷ آغاز شد و این در حالی بود که در جهت توسعه آن، کشور‌های اروپایی و آسیای شرقی حضور پررنگی در این منطقه داشتند و نمی‌خواستند که ایران در این صنعت مهم پیشرفت کند.

وی افزود: پارس جنوبی یکی از پروژه های بسیار گسترده و مهم کشور است که پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس از بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی دنیا به حساب می آید.

سخنگو و معاون فنی و مهندسی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) بیان داشت: ایجاد پالایشگاه های پارس جنوبی با امکانات و توانمندی های تمام ایرانی است و تعداد بیش از ۲۰ عدد احداث و نصب سکوهای دریایی ایجاد شده است.

وی با اشاره به این که ابتکار قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) این بود که مهندسی ساخت را با کمک مهندسان ایرانی آغاز کرد، ابراز کرد: یکی از شرکت‌های کره‌ای فعال در پارس‌ جنوبی در تبلیغات خود، اتمام پارس جنوبی را به عنوان معجزه ای دانست که محقق شد.

لزوم جهاد تبیین و امیدآفرینی در مقابله با شبه رسانه‌های معاند
 
لزوم جهاد تبیین و امیدآفرینی در مقابله با شبه رسانه‌های معاند

مرتضی کارآموزیان مسؤول سازمان بسیج رسانه در این مراسم ابراز کرد: این رویداد در سال گذشته با پیام سردار سلامی فرمانده کل سپاه آغاز شده و در برخی از استان ها نیز برگزار شد.

وی افزود: این رویداد با رویکرد امیدآفرینی در کشور آغاز می شود و فعالین رسانه ای با تولید محتواهای مختلف در قالب های متنوع اعلام شده در این رویداد رقابت کرده و داورهای این رویداد نیز آثار ارسالی را ارزیابی های خواهند کرد.

مسؤول سازمان بسیج رسانه بیان داشت: در این رویداد اخبار مراسم با کلید واژه های مختلفی در راستای امیدآفرینی اخبار اختتامیه، انعکاس داده خواهد شد و جهاد امید، جهاد تبیین و جهاد خدمت، هشتک های این رویداد انتخاب شده اند.

کارآموزیان اضافه کرد: همچنین رسانه های استانی می توانند برای استان قم یک هشتک انتخاب کرده و در آثار تولیدی انعکاس دهند.

وی افزود: امروز شبه رسانه‌های معاند در صدد سیاه‌نمایی و ناامید کردن مردم ایران- به ویژه جوانان - دارند که در مقابل نیز رسانه‌های داخلی باید با جهاد تبیین صحیح به امیدآفرینی در جامعه بپردازند.

ارسال نظرات