۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۷۵۷۴۴۸
نماینده ولی فقیه در فارس تاکید کرد؛

ضرورت تحقق سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت

ضرورت تحقق سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت
حجت الاسلام و المسلمین دژکام گفت : امروز به عنوان وظیفه انقلابی، تربیتی و آموزشی، مهم‌ترین وظیفه، تحقق سند تحول بنیادین است.

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام و المسلمین لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس در دومین یادواره شهدای معلم استان فارس که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به حدیث «مِداد العُلَماء اَفضَل مِن دماء الشُهَداء»، گفت: آنچه در انقلاب اسلامی به دست آورده‌ایم، مدیون خون پاک شهدا و امام راحل هستیم، کاری که معلمان عزیز انجام می‌دهند، به فرمایش معصومین از خدمتی که شهدا انجام داده‌اند، نه این‌که کمتر نیست، بلکه افضل است به شرط اینکه وظیفه تعلیم و تربیت را به جا آوریم.

وی ادامه داد: قاعدتاً توقع جامعه دینی برای تحول نظام آموزش و پرورش به سوی جهانی اسلامی باید در همین سال‌ها پاسخی مناسب پیدا کند.

امام جمعه شیراز ضمن تقدیر از تلاش وزیر آموزش و پرورش برای اینکه سند تحول را به میدان عمل و اجرا بیاورد، تقدیر کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب هم از این تلاش ارزشمند تقدیر فرمودند و ما مدیون تلاش های ایشان و همه معلمان در سطوح مختلف کشور هستیم که به سوی این هدف عالی گام برمی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام بعد از آن‌که خود را معلم کوچک در سلسله معلمان حساب کرد، گفت: کاری که ما سالانه انجام می‌دهیم، به نام خودارزیابی یا خودارزشیابی است که معمولا به شکلی انجام می‌شود که برای ارتقای شغلی موثر است اما خود ارزیابی کاری است که ائمه معصومین ما دستور به انجام آن داده اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: برای این‌که هر روز بالاتر از دیروز برویم و بهتر از دیروز باشیم، خودارزیابی لازم است.

وی با اشاره به حدیثی از امام هفتم که فرموده “لَیس مِنّا مَن لَم یُحاسِبْ نَفْسَهُ فی کُلِّ یَومٍ”، ادامه داد : امام موسی کاظم(ع) فرموده از ما نیست کسى که هر روز به حساب خود رسیدگى نکند. محاسبه خود ارزیابی است، اگر وظایف خودمان را ردیف کنیم امروز به عنوان وظیفه انقلابی، تربیتی و آموزشی، مهم‌ترین وظیفه، تحقق سند تحول بنیادین است.

امام جمعه شیراز در ادامه با بیان اینکه ما در مقابل دنیایی قرار داریم که می گوید در سال ۲۰۳۰ باید بچه ها را طوری تربیت کرده باشیم که ارزش های لیبرال دموکراسی را ترویج کنند و در زندگی خود به آن پایبند باشند، اظهار داشت: ما نیز باید یک افقی تعیین کنیم و در مقابل ۲۰۳۰ آنها بایستیم و بگوییم ۱۰ سال دیگر فرزندان خود را طوری بار می آوریم که سبک زندگی اسلامی ایرانی را برای همه دنیا ترویج کند.یک جبهه جنگ است و معلمان فرماندهان خط مقدم این قضیه هستند که وسط میدان ایستاده اند.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام تاکید کرد: بیاییم خود را ارزیابی کنیم، مسلما اگر در این جهت موفق هستیم پیش از آنی که مردم بخواهند از کار ما تقدیر کنند خدای متعال تقدیر خواهد کرد و اگر عقب باشیم حتی اگر همه مردم تقدیر کنند باز هم عقب خواهیم بود.

وی افزود: شهدای ما حساب دنیا در کار خود باز نکردند، معلمان ما که شهید پرور هستند نیز نباید حساب دنیایی برای این کار بزرگ باز کنند گرچه دولت محترم موظف است خدمت خودش را به آنها انجام دهد اما معلمان باید معامله را با خدا قرار دهند، اگر یکی از بچه ها که رشد کرده و تربیت می شود، ادامه دهنده مسیر اهل بیت(ع) و شهیدان در جامعه ما باشد و معلمان را در پیشگاه خدا روسفید و آبرومند کند، کافی است.

ارسال نظرات