۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۳
کد خبر: ۷۵۷۴۳۵
امام جمعه پاکدشت:

تصویب تعطیلی شنبه ها مخالفت با تحقق شعار سال است

تصویب تعطیلی شنبه ها مخالفت با تحقق شعار سال است
حجت الاسلام جوکار گفت: ما از دولت مردمی سیزدهم می خواهیم شتاب زده عمل نکند و با تشکیل کارگروهی متشکل از کارشناسان متخصص بی غرض و منصف در این موضوع ورود کنند.
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه پاکدشت در خطبه های این هفته نمازجمعه با اشاره به فرا رسیدن هفته جوانی جمعیت اظهارداشت: سیاست های کلی جوانی جمعیت از سوی مقام‌معظم رهبری ابلاغ شده و در این راستا از وزارت بهداشت و درمان و شبکه سلامت پاکدشت تقدیر و تشکر می کنم که در اجرای آن پرتلاش وارد شدند. اما برخی خانواده ها به بهانه فقر فرزند نمی اورند و برخی نطفه در شکم را از بین می برند که این نطفه کُشی مانند فرزند کشُی است. کشتن فرزندان فقط زنده به گور کردن نیست. خدای متعال می فرمایند ما هم رزق شما را می دهیم و هم رزق فرزندان شما را. بارداری بانوان آنچنان که در اسلام بیان شده مانند روزه دار بودن در روز و شبها به عبادت پرداختن است و هر زمان که به فرزند خود شیر می دهند به مانند آزاد کردن اسیری از فرزندان حضرت اسماعیل(ع) است.
 
وی در ادامه افزود: فرزنداوری تا دهه ۶۰ خوب بود اما دشمنان جنگ جمعیتی را در ایران اسلامی برای جلوگیری از لشکرسازی برای تحقق ظهور منجی عالم بشریت به راه انداختند و این جمعیت کم یک پروژه استکباری صهیونیستی که به همت خانواده های ایرانی باید برچیده شود.برای رشد جمعیتی ابتدا باید ازدواج آسان شکل بگیرد که بزودی ستاد ازدواج آسان در قرارگاه نمازجمعه کارخود را آغاز می کند تا شاهد موجی از ازدواج های آسان باشیم و در مرحله بعد تشویق به فرزنداوری مهم است که با اجرای کامل قانون حمایت از خانواده و جمعیت که در این مجلس مصوب و توسط دولت اجرایی شد انجام شد. باید به دقت موضوع جوانی جمعیت رشد و پیگیری شود زیرا اگر انجام نشود در ۳سال آینده از بحران جمعیتی به سونامی پیری جمعیت می رسیم و جای چاره اندیشی نمی ماند.
 
حجت الاسلام جوکار در ادامه به فرا رسیدن ماه خرداد و مناسبتهای داخل این ماه اشاره کرد و بیان کرد: خرداد ماه بسیار مهمی است از قیام خونین ۱۳۴۲تا خرداد ۶۱ که خرمشهر فتح شد و چه خرداد ۶۸ که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران رحلت کرده و رهبر عزیز لنقلاب امام خامنه ای(حفظه الله) توسط شورای نگهبان تعیین شدند.
 
وی در ادامه خطبه های این هفته به سفر یک روزه ائمه جمعه جنوب شرق استان تهران به تصفیه خانه هفتم و سد ماملو اشاره کرد و مطرح کرد: در این سفر مسائل مختلف مورد ارزیابی قرار گرفت. مسئولان امور اب مجاهدانه در تامین و احصا آب و بهره گیری از چاه ها در عمق ۳۰۰متری برای پوشش آب به مردم تلاش می کنند و به شما اطمینان می دهم که اب ۷بار تصفیه می شود و نیازی به تصفیه مجدد ندارد اما بداتید که آب سدماملو ۱۰درصد است که فقط ۴درصد قابل برداشت است. لذا از شما شهروندان می خواهم در مصرف اب صرفه جویی کنیم زیرا با توجه به ذخیره آب در سدهای ماملو، لار و کرج آب با ما نامهربانی می کند.
 
حجت الاسلام جوکار در ادامه با اشاره به خدمات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در آستانه تشکیل مجلس جدید یک تقدیر و یک انتقاد از مجلس فعلی دارم. از نماینده مجلس شورای اسلامی پاکدشت تقدیر می کنیم که با جمع اوری ۱۶۳ امضا از نمایندگان با جداسازی پاکدشت از استان تهران مرکزی مخالفت کردند که این درخواست جمع کثیری از مردم، معتمدین و خانواده معظم شهداست. ما از دولت مردمی سیزدهم می خواهیم شتاب زده عمل نکند و با تشکیل کارگروهی متشکل از کارشناسان متخصص بی غرض و منصف در این موضوع ورود کنند.
 
خطیب نمازجمعه پاکدشت در ادامه به مصوبه تعطیلی شنبه ها در ایران اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: تعطیلی شنبه ها مخالفت جدی با تحقق شعارسال است زیرا پنج شنبه ها که نیمه تعطیل است و جمعه ها با توجه به کثرت زمانی روز برگزاری تمازجنعه و اجرای صله رحم است و شنبه نیز تعطیل شود شاهد ۳روز تعطیلی در کشور و مقابله با رشد تولید خواهیم بود. امیدواریم این مصوبه غیر اسلامی ایرانی که فرهنگ شکنی را در خود جای داده توسط شورای نگهبان تصویب نشود که این حرکت از مجلس شورای اسلامی انقلابی بعید بود.
ارسال نظرات