۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۷۵۷۳۱۲
مدیر کانون‌های خدمت رضوی منطقه کاشان خبرداد؛

آئین شکرانه یک‌سالگی چایخانه امام رضا در کاشان

آئین شکرانه یک‌سالگی چایخانه امام رضا در کاشان
اصفهان – جهاندار از برگزاری آئین شکرانه یکسالگی فعالیت چایخانه امام رضا(ع) در شهرستان کاشان در قالب جشن ۱۵ هزار نفری پنجشنبه شب ۲۷ اردیبهشت ماه در محل این چایخانه در پارک آیت الله مدنی کاشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، محمد جهاندار چهارشنبه شب در سومین گردهمایی خانوادگی خادمیاران و یاوران رضوی منطقه کاشان در قالب ویژه برنامه «قدمگاه» که در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد گفت: بار اصلی اتفاقات خوب امام رضایی در کاشان روی دوش خانواده‌های خادمیارن رضوی است.

وی افزود: خادمیاران رضوی در کاشان در دهه کرامت تمام وقت در برنامه‌های تدارک دیده شده برای ایام حضور همه جانبه دارند و با اخلاص برای امام رضا (ع) فعالیت می‌کنند.

به گفته وی اگر خادمیاران رضوی توانسته اند برنامه‌های خوبی را در دهه کرامت اجرا کنند تنها به واسطه حمایت و همراهی خانواده‌های آنها است.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی منطقه کاشان با اشاره به اینکه جریان خدمت در منطقه کاشان امروز در سطح گسترده‌ای در حال انجام است، اظهار داشت: در ابتدای گامگاه ۳۵۰ خادم یار و یاور رضوی فعالیت داشتند که این تعداد امروز به بیش از ۸۸۰ نفر خادم یار و یاور رضوی رسیده است.

جهاندار بروز و ظهور نماد خادمی خادم یاران و یاوران رضوی و محبان امام رضا(ع) را در چایخانه امام رضا(ع) کاشان دانست و ابراز امیدواری کرد چراغ فعالیت‌های امام رضایی در منطقه کاشان که برای همه سعادت بزرگی است منورتر شود.

وی در ادامه گفت: امام رضا(ع) می‌فرماید هرکس ایمان او کاملتر باشد نشانه تکمیل اِمان خوش اخلاقی است و خانواده نیز در اولویت خوش اخلاقی است، از این رو امام رضا(ع) می‌فرماید، من از همه شما نسبت به خانواده ام خوش اخلاق‌تر هستم.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی منطقه کاشان گفت: اینگونه نباشد که بیرون از خانه و مراودات اجتماعی و در معاشرت با مردم خوش اخلاق و خوش رو باشید، اما در خانه ترش رو و بداخلاق باشید.

جهاندار در ادامه یکی از ویژگی‌های امام رضا(ع) را عالم بودن دانست و اظهار داشت: امام رضا(ع) عالم آل محمد بودند و دانشمند بود و برای پیروی از امام رضا(ع) باید خوب درس خواند و عالم شد.

وی به لزوم عمل به سیره اهل بیت(ع) و امام رضا(ع) تأکید کرد و گفت: خوب درس خواندن نسل نوجوان و جوان همان عمل به سیره اهل بیت(ع) و امام رضا(ع) است چرا که رشد و پیشرفت کشور در گروه درس خواندن نسل نوجوان و جوان است.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی منطقه کاشان یادآور شد: امام رضا(ع) می‌فرماید، اگر مردم خوبید‌های کلام ما را می‌دانستند و قشنگی رفتار ما را می‌دانستند از ما تبعیت می‌کردند، از این رو با راه اندازی چایخانه امام رضا(ع) و خدمت خادمان، اما رضا به مردم در چایخانه امام رضا(ع) می‌تواند جمع امام رضایی‌ها را مضاعف کند.

جهانداردر ادامه راه اندازی نخستین چایخانه امام رضا(ع) کشور در کاشان را یک الگوی تما عیار برای شهرستان‌های سراسر کشور دانست و اظهار داشت: استقبال همه جانبه و پرشور نخستین چایخانه امام رضا(ع) کشور در کاشان سبب شد تا امروز ۸۸۸ چایخانه امام رضا(ع) در سراسر کشور راه اندازی شود.

وی به فعالیت ۳۶۳ روزه فعالیت چایخانه امام رضا(ع) در کاشان اشاره کرد و گفت: مردم دارالمومنین کاشان ۳۶۳ روز است که خادم چایخانه امام رضا(ع) در کاشان هستند.

به گفته وی آئین شکرانه یکسالگی فعالیت چایخانه امام رضا(ع) در شهرستان کاشان در قالب جشن ۱۵ هزار نفری پنجشنبه شب ۲۷ اردیبهشت ماه در محل این چایخانه در پارک آیت الله مدنی کاشان برگزار می‌شود. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات