۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۷۵۷۱۶۸

«کربلا طریق الاقصی» شعار اربعین ۱۴۰۳ شد

«کربلا طریق الاقصی» شعار اربعین ۱۴۰۳ شد
عضو ستاد مرکزی اربعین گفت: با تایید و هماهنگی مسئولان ایرانی و عراقی، شعار اربعین ۱۴۴۶ قمری و ۱۴۰۳ شمسی «کربلا طریق الاقصی» انتخاب و نام‌گذاری شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حمید احمدی عضو ستاد مرکزی اربعین گفت: با تایید و هماهنگی مسئولان ایرانی و عراقی، شعار اربعین ۱۴۴۶ قمری و ۱۴۰۳ شمسی «کربلا طریق الاقصی» انتخاب و نام‌گذاری شد.

حجت‌الاسلام حمید احمدی در نشست کمیته فرهنگی اربعین با حضور حجت الاسلام سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و جمعی از مسئولان ستاد مرکزی اربعین حسینی در سالن وحدت سازمان حج و زیارت اظهار داشت: با پیشنهاد و مشورت برادران ایرانی و عراقی و موافقت مسئولان ستادهای اربعین در کشور و جمهوری عراق، این شعار با توجه به حرکت بزرگ فرهنگی اربعین انتخاب شد.

احمدی ادامه داد: بنا به تاکید مقام معظم رهبری و مشارکت تمامی دستگاه‌ها و نیروهای مردمی، به دنبال جهانی شدن اربعین باشیم زیرا این رویداد عظیم فرهنگی ظرفیت های بزرگی را دارد؛ عضو ستاد مرکزی اربعین با قرائت بیانیه این نشست گفت: کربلا در قاموس شیعه و ادبیات اسلامی، یک فرهنگ ، یک مکتب و یک شهر به وسعت همه جهان است.

وی بیان داشت: امروز که جهان، تشنه پیام رهایی و نجات از جهل و ظلم و ستم است، سرزمینی که به نام و یاد رهبر بزرگ آزادگان و صاحب مکتب نجات بخش آن، امام حسین (ع) است؛ احمدی ادامه داد: فرهنگ شهادت، جهاد و مقاومت در دفاع و همراهی و حمایت از سرزمین و مردم مظلوم و مبارزان فلسطین و غزه و نیز زنده نگهداشتن مکان قدسی مسجد الاقصی و تکریم و تجلیل از عظمت آن و عملیات شکوهمند طوفان الاقصی شعار اربعین انتخاب شد.

حجت الاسلام نواب افزود: کرامت انسانی به بنده خدا بودن و برائت از مشرکین در طول تاریخ بوده است؛ وی ادامه داد: اگر به غیر از این مهم باشد واگرایی رخ می دهد در صورتی که مومنین باید با هم و تکیه گاه هم باشند و اجازه ورود به دشمن را ندهند و سعی کنند راه نفوذ دشمن را سد کنند.

سرپرست حجاج ایرانی اظهار داشت: باید برای اربعین پیش رو با توجه به حساسیت و عظمت آن برنامه‌ریزی ویژه ای به انجام برسانیم؛ نواب با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای غزه اظهار داشت: اربعین همان جبهه مقابل رژیم کودک کش رژیم صهیونیستی است که به صحنه آمده و مبارزه می کنند در واقع روح حرکت و قیام امام حسین (ع) در این رویداد عظیم فرهنگی قابل درک و فهم است.

ارسال نظرات