۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۷۵۷۱۴۱
حجت الاسلام احتشام در گفت وگو با رسا:

هر گروهی که با اندیشه های امامین انقلاب زاویه پیدا کند قطعا منحرف خواهد شد

هر گروهی که با اندیشه های امامین انقلاب زاویه پیدا کند قطعا منحرف خواهد شد
عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر این که هر کس داعیه عدالت خواهی دارد باید در چارچوب ارزش های اسلامی وانقلابی عمل کند، تصریح کرد که هرگونه زاویه پیدا کردن با اندیشه های امامین انقلاب به انحراف منجر خواهد شد.

حجت الاسلام علی احتشام عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به فهم صحیح عدالت خواهی از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: معمار کبیر انقلاب اسلامی بر بن مایه عدالت و دوری از ظلم انقلاب اسلامی را بنا نهاد و رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی نیز همواره در طول بیش از ۴ دهه از انقلاب اسلامی خود از منادیان عدالت اجتماعی بوده اند.

وی افزود: اگرچه رهبر معظم انقلاب، کارنامه نظام در رابطه با عدالت اجتماعی را در اوج ندانسته و در این زمینه نقص هایی وجود دارد؛ اما آنچه مسلم می باشد این است که عدالت اجتماعی انقلاب اسلامی باید همواره با رویکرد دفاع از محرومان و مستضعفان و مقابله با مستکبران و طاغوت باشد.
 
عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه تاکید کرد: هر کسی که مدعی عدالت خواهی است باید توجه لازم را داشته باشد که در زمین دشمن بازی نکرده؛ علاوه بر این، صورت مسئله را از دشمنان نگرفته باشد.
 
وی افزود: اگر کسی بتواند بین دفاع از ارکان انقلاب، دفاع از محرومان و تبری و دوری از سیاست های استکباری جمع کرده و با فهم دقیق از مسئله، از حق مردم و نظام اسلامی دفاع کند، قطعاً این همان مطالبه ای است که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با دانشجویان فرمودند. 
 
هر گروهی که با اندیشه های امامین انقلاب زاویه پیدا کند قطعا منحرف خواهد شد
حجت‌الاسلام احتشام در بخش دیگری از گفت وگوی خود با خبرگزاری رسا، در توصیه ای به خرده جریان هایی که با اقدامات نسنجیده خود مدام به دنبال حاشیه سازی برای نظام و کشور بوده و آب به آسیاب دشمنان می ریزند، بیان داشت: قطعاً در طول عمر انقلاب اسلامی هر گروهی که از اندیشه ها و منویات امامین انقلاب اسلامی در برداشت ها، رویکردها و راهبردها، زاویه پیدا کرد، به آخر و عاقبت خوب و خوشی ختم نشد.
 
وی افزود: یکی از مهمترین مسائلی که باید حتماً هر فرد یا جریانی که داعیه عدالت خواهی دارد به آن توجه کند، ایستادگی بر ارزش ها و اصول اولیه و اساسی انقلاب اسلامی است؛ چراکه انقلاب اسلامی از کانال قانون اساسی به صورت نظام، خود را نشان داده و اگر فردی در چارچوب قانون اساسی و سازوکارهای پیش بینی شده اقدام و فعالیت داشته باشد، قطعاً مورد تایید رهبر انقلاب و دغدغه مندان نظام اسلامی خواهد بود.
 
امام جمعه موقت کاشان خاطرنشان کرد: اما اگر فردی یا جریان و کسانی که با ادعای فساد زمینه های چالش و آسیب در جامعه را فراهم می کند، از طریقی به عدالت روی کنند که نتوانند از ارزش ها دفاع کنند، قطعاً نه تنها خدمت نکرده بلکه به نظام اسلامی آسیب نیز رسانده اند. بنابراین افراد و گروه هایی که داعیه عدالت خواهی دارند در چارچوب ارزش های اسلامی و انقلابی عدالت خواهی را به پیش ببرند و مطالبه گری خود را با آموزه های دینی انطباق دهند؛ چراکه زاویه های کوچک قطعا به انحرافات بزرگ می انجامد. 
ارسال نظرات