۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۷۵۶۹۸۵
نماینده ولی فقیه در مازندران مطرح کرد؛

تلاش دشمن برای انحراف افکار جامعه از مکتب نورانی اسلام

تلاش دشمن برای انحراف افکار جامعه از مکتب نورانی اسلام
مازندران - امام جمعه ساری با بیان اینکه امروز دنیای سیاهی و تباهی می‌خواهد الگوهای ما را تغییر دهد، گفت: بالاترین خیانت‌ها، خیانت به بشریت و انسان و نسل آینده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در تجلیل از نخبگان آموزشی، علمی و پرورشی مدرسه دخترانه شاهد ناحیه یک ساری به‌مناسبت روز دختر، ضمن تبریک دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر و گرامیداشت یاد شهدای خانطومان، اظهار کرد: هر نسلی وظیفه خاص خود را دارد و نسل حاضر هم باید وظیفه خود را بداند و انجام دهد.

وی افزود: هر نسلی باید به وظيفه‌ای که در رفتار شخصی خود دارد در حوزه اجتماعی، در راستای نظام و انقلاب اسلامی و وظیفه‌ای که در راستای مستضعفان و مظلومان منطقه دارد، عمل کند.

امام جمعه ساری محمدی لائینی با اشاره به این که امروز ما در برابر جریان غزه و رفح و این منطقه‌ای که از سوی صهیونیست‌ها مورد جنایت قرار گرفته وظیفه حمایت و یاری، محکوم کردن ظالم و اعلام حمایت از مظلوم را در گفتار و عمل را داریم، خاطرنشان کرد: همچنین ما در رابطه نظام و انقلاب اسلامی که حدود ۲۴۰هزار شهید تقدیمش کردیم، در مقابل مردم و ملت و در حوزه خانوادگی و رفتار شخصی خود وظیفه داریم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نسل آینده که امروز زیر نظر نسل حاضر باید تربیت شوند، عنوان کرد: باید یاد بگیرند چگونه انسانی وظیفه‌شناس و عامل به وظیفه باشند، اگر نسل حاضر در این زمینه کم بیاورد به طور حتم نسل آینده هم نمی‌تواند کاملا وظیفه‌شناس باشد.

امام جمعه ساری، نسل حاضر را الگوی نسل آینده دانست و گفت: باید در بعد وظیفه‌شناسی دقت بیشتری داشته باشیم وظایف خود را بشناسیم و به آن عمل کنیم.

وی با اعلام این که تربیت انسان یک بعدی نبوده و تنها به علم خلاصه و منحصر نمی‌شود، یادآور شد: تربیت تنها اخلاقی نیست، اگر تک بعدی باشد خطر چند برابر می‌شود، انسان بی‌سواد اگر بخواهد ظلم و جنایت مرتکب شود، قدرت عملیات ظالمانه‌اش محدودتر از کسی است که باسواد باشد، چنانچه اگر در بعد خدمت هم بی‌سواد باشد نسبت به انسان باسواد خدمتی کمتر خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با تاکید بر این که باید خود را به گونه‌ای مدیریت کنیم که همه ابعاد را با هم داشته باشیم، عنوان کرد: اما مگر می‌شود هم دنیا را داشت هم آخرت را؟ بله اگر نمی‌شد که خداوند ما را دعوت نمی‌کرد.

وی اضافه کرد: هر کسی هم می‌گوید دنیا را رها کن و صبح تا غروب نماز و قرآن بخوان آن هم خیانت می‌کند، خانه باید آباد باشد تا در این خانه آباد بتوانید خدا را عبادت کنید.

نماینده ولی فقیه در مازندران ضمن طرح این سوال که آیا حضرت زهرا و حضرت معصومه (س) که در هزار و اندی سال پسش می زیستند می توانند الگوی دختران امروز باشند، گفت: زندگی ظواهر و ابعاد متغیر دارد اما یک حقیقت ثابت هم دارد، بشر نیز حواشی و فروعات متغیر دارد اما یک متن ثابت دارد، انسان از نظر آئین سعادت هم یک راه و روش ثابت دارد که به آن فطرت می‌گویند، همانگونه که غریزه عوض نمی‌شود فطرت هم عوض نمی‌شود.

امام جمعه ساری با اشاره به این که انسان فطرت توحیدی دارد و سعادت تو با خدا گره خورده و برای یک هدفی آفریده شد، مثل گذشتگان و امروز و آیندگان، افزود: انقلاب امام حسین(ع) الگوی انقلاب ما بوده و هست، مبارزه با ظلم و ظالم و حمایت از مظلومان منحصر به زمان نیست همیشه ظلم بد بوده و باید همراه مظلوم باشیم.

عضو خبرگان رهبری هشدار داد: امروز دنیای سیاهی و تباهی می‌خواهد الگوهای ما را تغییر دهد و ما باید بیدار و هوشیار باشیم، سبک زندگی که حقیقت انسانیت با آن سبک زندگی به سعادت برسد مشخص است‌.

وی در ادامه با بیان این که مدارس، تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش ما آن سبک زندگی فطری انسانی و حقیقی را که بر گرفته از مکتب پیامبر و اهل بیت ایشان است را آموزش دهد و در پیش بگیرد، تصریح کرد: سند ۲۰۳۰ ساخته و پرداخته کسانی است که نفهمیدند زندگی چیست و مبدا و معاد انسان کجاست؟ و متاسفانه هم در کشور ما کسانی بودند که دغدغه‌های آنان را که نسخه غربی بوده را پیاده‌سازی کردند.

امام جمعه ساری با بیان این که اینها می‌خواهند مرجعیت را از مکتب نورانی اسلام و قرآن به سند بی‌هویتی که حقیقت انسانیت را نمی‌فهمد جابه‌جا کنند، تاکید کرد: به اولیا دانش آموزان و اولیا جامعه توصیه می‌کنم که وظیفه داریم این امانت‌ها را بر اساس آنچه خدا خواسته تعلیم دهیم، چرا که بالاترین خیانت‌ها، خیانت به بشریت و انسان و نسل آینده است و بهترین خدمت تربیت انسان صالح است، تربیت انسان سرمایه‌گذاری بوده و هزینه نیست./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات