۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۷۵۶۴۹۴
رئیس دانشکده دین و رسانه مطرح کرد؛

همکاری ۴۰ مرکز علمی در برگزاری همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین»

همکاری ۴۰ مرکز علمی در برگزاری همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین»
دبیر همایش ملی «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» با بیان اینکه ۴۰ مرکز علمی و نهاد با دبیرخانه همایش همکاری کردند، افزود:اوایل خرداد در قم و تهران، دوره اول همایش به ایستگاه پایانی خود می‌رسد و برای بین المللی شدن آن تلاش خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کمال اکبری رئیس دانشکده دین و رسانه در نشست خبری همایش ملی «دین، فرهنگ و رسانه های نوین» اظهار داشت: مقدمات این همایش از ابتدای سال گذشته انجام و از اواسط سال، فراخوان عمومی آن برای اساتید و محققین اعلام شد. 40 دانشگاه، مرکز و نهاد با این همایش اعلام همکاری کردند که از همه این نهادها تشکر می کنم.

وی در ادامه با اشاره به پیش نشست های علمی همایش، تصریح کرد: 16 نشست به طور منظم با همکاری مراکز مختلف توسط دبیرخانه همایش برگزار شد.

رئیس دانشکده صداوسیما با اشاره به ورود صداوسیما به حوزه رسانه های اینترنت پایه، تصریح کرد: رسانه ملی علاوه بر بهره گیری از پخش فراگیر از رسانه های فضای مجازی نیز استفاده می کند و در ساختار خود تغییراتی مانند تأسیس معاونت فضای مجازی و ساترا ایجاد کرده است؛ از این رو احتیاج است که رابطه دین و فرهنگ با رسانه های نوین مورد بررسی قرار گرفته و ادبیاتی دینی برای آن خلق شود. اهمیت همایش در چنین مواردی نیز دیده شده که فراخوان های مختلف، برای آن انجام شده است تا اهداف همایش محقق شود.

وی با اشاره به استقبال بسیار خوب از همایش تصریح کرد: 153 مقاله کامل به دبیرخانه همایش رسیده و 39 مقاله در نشست های مختلف ارائه خواهد شد، همچنین همایش ملی «دین، فرهنگ و رسانه های نوین» در 8 و 9 خرداد در قم و تهران برگزار و در عصر روز نهم خرداد در دانشگاه صداوسیما خاتمه خواهد یافت که در مجموع 11 نشست علمی در این دو روز صورت خواهد گرفت.

عضو هیأت علمی دانشگاه صداوسیما با تأکید بر اینکه سؤالات مختلف موضوع همایش، مورد دسته بندی قرار گرفتند، تصریح کرد: تعداد وسیعی از مقالات ارسالی به همایش در ویژه نامه همایش و سپس در نشریات علمی منتشر خواهند شد، امیدوار هستیم بتوانیم در سالیان آینده این همایش را در سطحی وسیع تر و حتی مجامع بین المللی برگزار کنیم.

دبیر همایش «دین، فرهنگ و رسانه های نوین» با اشاره به همکاری 40 نهاد با دبیرخانه همایش، اظهار داشت: مراکز مختلف علمی، در مراحل مختلف این همایش ملی همکاری داشته و با عضویت در شورای علمی، داوری مقالات و برگزاری نشست های علمی در بهتر شدن همایش کمک کردند.

وی با تأکید بر اینکه در روز همایش چکیده مقالات به همراه ویژه نامه منتشر خواهد شد، افزود: در این همایش علاوه بر مقالات و نشست های علمی دیدارهایی که با علما و اندیشمندان صورت گرفته، منعکس و منتشر خواهد.

رئیس دانشکده صداوسیما با بیان اینکه یکی از اهداف همایش، اعلام فراخوان بین المللی است، تصریح کرد: این موضوعات بین المللی بوده و ما باید بتوانیم به میزبانی ایران، ادبیات علمی مرتبط با مباحث دین و رسانه های نوین را تولید کنیم از این رو پیگیر این امر هستیم تا علاوه بر مداومت در برگزار همایش، زمینه همکاری های بین المللی نیز فراهم شود.

ارسال نظرات