۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۷۵۷۵۹۳
امام جمعه سردشت دزفول مطرح کرد؛

خوزستان؛ شتاب پیشرفت و درد‌های کهنه

خوزستان؛ شتاب پیشرفت و درد‌های کهنه
حجت‌الاسلام حسینی احمد‌فداله با بیان اینکه خوزستان یکی از استان‌هایی است که دوره‌های مختلف بعد از انقلاب با فراز و نشیب‌های مختلفی در خدمت رسانی مواجه بوده است، گفت: اصلی‌ترین چیزی که مردم خوزستان را می‌آزارد نگاه دوگانه بین خوزستان و کلان شهر‌های بزرگ است.

خوزستان یکی از استان‌هایی است که دوره‌های مختلف بعد از انقلاب با فراز و نشیب‌های مختلفی در خدمت رسانی مواجه بوده است. گاهی به بهانه احتمال تکرار جنگ توسعه آن متوقف شده است و در دوره‌هایی با نگاه عدالت محور خدمت‌رسانی به آن شدت گرفته است؛ اما خوزستان هنوز درد دارد و اگر بخواهیم با درد‌های خوزستان بیشتر آشنا شویم بهتر است پای صحبت نیرو‌های میدانی بنشینیم.

ائمه جمعه یکی از میدانی‌ترین افراد در سطح مدیران هستند. آنها مخصوصا در شهر‌های کوچک با کف جامعه در ارتباط هستند و واقعیت‌های میدانی را در عرصه‌های مختلف به خصوص در عرصه خدمت‌رسانی به چشم دیده‌اند؛ حجت‌الاسلام سید ابوالقاسم حسینی احمد‌فداله یکی از این ائمه جمعه است که به تازگی به امامت جمعه بخش سردشت دزفول منصوب شده است.

وی در مورد خدمات جمهوری اسلامی به خوزستان و نیز کمبود‌های و توقعات مردم خوزستان به خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: خوزستان هم مانند سایر کشور در دوره طاغوت با محرومیت‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کرد و مثل همه کشور بعد از انقلاب و طی این ۴۴ سال جهش قابل توجهی را تجربه کرده است. قبل از انقلاب خوزستان به دو قسمت تقسیم می‌شد که عبارت بود از کمپ‌ها و محله‌هایی که مستشاران صنعتی و نفتی در آن زندگی می‌کردند که از همه امکانات حتی انواع باشگاه‌ها برخوردار بودند و بخش دوم که مردم در آن زندگی می‌کردند که فقر و کمبود امکانات در آن بیداد می‌کرد. نکته اسف بار این بود که بالای سردر برخی از این باشگاه‌های مستشاری نوشته بودند ورود سگ و ایرانی ممنوع؛ انقلاب اسلامی کرامت خوزستان را احیا کرد.

وی افزود: امروز خوزستان به هیچ وجه و در هیچ عرصه‌ای قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست، اما همین خوزستان هنوز درد‌های کهنه زیادی دارد؛ حسینی احمدفداله در پاسخ به این سوال که چه چیزی امروز مردم خوزستان را آزار می‌دهد گفت اصلی‌ترین چیزی که مردم خوزستان را می‌آزارد نگاه دوگانه‌ای‌ست که گاهی بین خوزستان و کلان شهر‌های بزرگ وجود دارد شما نگاه کنید مثلا بحث امکانات ورزشی در تهران، شیراز، اصفهان و ... امکانات ورزشی یعنی اینکه دولت هزینه می‌کند ورزشگاه و امکانات ورزشی می‌سازد، اما در خوزستان امکانات ورزشی یعنی از سرمایه‌های کشور و خوزستان برداشته می‌شود و یک تیم پایتخت نشین خریداری می‌شود که هیچ سودی به حال جوان سردشتی ندارد. جوان سردشتی و دزفولی نیاز دارد تا با قیمتی مناسب و در توانش بتواند از امکانات ورزشی با کیفیت برخوردار باشد، این می‌شود خدمت به جوان خوزستانی.

امام جمعه سردشت دزفول گفت: در عرصه امکانات تفریحی شما نگاه کنید در تهران سالانه میلیارد‌ها تومان فقط خرج پل طبیعت می‌شود که یک قلم کوچک از مکان‌های تفریحی تهران است و این درحالی است که مردم شهر‌های نه فقط خوزستان بلکه خیلی از شهر‌های کمتر برخوردار از امکانات ابتدائی تفریحی محروم هستند! شما نگاه کنید در حال حاضر یک شهر ۵۰ هزار نفری در مقابل جمعیت ۱۵ میلیون نفری تهران می‌شود یک به سیصد، این سوال قابل طرح است که در حال حاضر آیا واقعا یک به سیصد امکاناتی که در تهران هست در یک شهر ۵۰ هزار نفری وجود دارد یا نه؟! قطعا در هیچ عرصه‌ای نه سلامت نه اشتغال نه ورزش نه تفریح نه فرهنگ و ... این آمار به دست نمی‌آید.

وی در پایان گفت خوزستان کمبود‌های موجود در کشور را می‌پذیرد و با تمام وجود برای رفع این کمبود‌ها تلاش می‌کند این همان خوزستانی است که ۸ سال ایستاد خون داد ولی یک قدم عقب ننشست؛ مردم خوزستان با رگ پوست و خون خود ثابت کردند که پای انقلاب ایستاده اند؛ اما این نگاه دوگانه روح خوزستان را می‌آزارد و توقع این است که کشور بیشتر به مسئله عدالت در توزیع امکانات و موقعیت‌ها توجه داشته باشد.

ارسال نظرات