۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۷۵۷۵۸۴
آیت الله حسینی بوشهری در دیدار معاون اول قوه قضائیه:

قوه قضاییه ملجأ و پناهگاه مردم است/ عزت مراجعین به دستگاه قضا حفظ شود

قوه قضاییه ملجأ و پناهگاه مردم است/ عزت مراجعین به دستگاه قضا حفظ شود
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به لزوم حفظ عزت مراجعین به دستگاه قضا تصریح کرد: عزت مراجعین باید حفظ شود تا هم شاکی و هم متشاکی با رضایت محل را ترک کنند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار معاون اول قوه قضائیه با اشاره به جایگاه این دستگاه در جامعه اظهار داشت: قوه قضائیه ملجأ و پناهگاه مردم ماست. اگر مشکلی برای فردی پیش بیاید تنها جایی که احساس می‌کند می‌تواند حق خود را بگیرد، دستگاه قضاست.

وی تأکید کرد: انتظار داریم نسبت به قضاتی که منسوب می‌کنید نظارت‌ها کمی بیش‌تر باشد تا مردم احساس کنند که از جایگاه دیگری مسائل آن شهر رصد می‌شود و به موقع تذکر، هشدار و حتی در پاره‌ای از مواقع تشویق صورت می‌گیرد.

امام جمعه قم تصریح کرد: نباید اجازه دهیم تا اعتماد مردم نسبت به دستگاه قضا بواسطه تخلفات برخی افراد از بین برود.

وی با اشاره به لزوم برگزاری مداوم دوره‌های آموزشی ضمن خدمت برای قضات ابراز داشت: دوره‌های آموزشی لازم را هر چند وقت برای قضات برگزار کنید.

قوه قضاییه ملجأ و پناهگاه مردم ماست/ عزت مراجعین به دستگاه قضا حفظ شود

اگر حدود الهی تعطیل شود هرج و مرج به وجود خواهد آمد

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ضمن تبیین روایتی از امیر المؤمنین در خصوص اقامه حدود الهی ادامه داد: احکام الهی نباید زمین بماند. اگر حدود الهی تعطیل شود، هرج و مرج به وجود خواهد آمد و از طرف دیگر اگر این حدود با رعایت همه مسائل اجرا شود، جامعه حیات پیدا خواهد کرد.

وی با تأکید بر اهمیت پرداخت حقوق کافی به قضات خاطر نشان کرد: قضات باید از حقوق مناسب برخوردار باشند تا به تعبیر امیرالمؤمنین نگاه به جای دیگری نداشته باشند. باید یک آرامش نسبی برای قضات فراهم شود.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به لزوم حفظ عزت مراجعین به دستگاه قضا ابراز داشت: عزت مراجعین باید حفظ شود تا هم شاکی و هم متشاکی با رضایت محل را ترک کنند.

وی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی، معاون اول جدید قوه قضائیه، خطاب به وی بیان داشت: گام‌های خوبی که زیر مجموعه‌ها موفق به عملیاتی کردن آن نشده‌اند را بردارید.

ارسال نظرات